• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2003 Audi TT Roadster

er kwam weer wat vuil uit, dus mooi.
Ik vind je pook wel erg nattig eruit zien, maar misschien komt dat omdat het (nog) niet veel produkt opgenomen heeft/kan?
 
Pook is nog nat op foto, 1 seconde na de spons erover gehaald te hebben.

Stuur is 100% verbetering, want hij was zo vettig dat ik alleen nog grip had op de stiksels. Ik ga er dan ook zeker geen drupje Gliptone op doen. Bovendien voelt het stuur veel beter aan. En ik vind het er ook nog beter uitzien.
 
Ow oke, ik dacht al haha.. heb dan niks gezegd ;)

We wassen wel onze handen maar zo'n stuur blijft steeds zuur en vetten aanzitten dus af en toe een cleaning kan geen kwaad.

Good luck met die akelige krassen!
 
foutje, ik heb op bewerken geklikt ipv quote

DSCF0902.jpg

DSCF0903.jpg
 
Ziet eruit als condens. Oorzaak moet toch echt van binnenuit gezocht worden. Kijk eens of alle rubbers nog goed zijn rondom de sluitzijde, daar waar de kofferbak aansluit.

Zitten er ook doorvoergaten (met rubber plug/deksel) in de bodemplaat? Kijk even of er een rubber mist en/of weg is.
 
+1, is toch vocht in de auto wat met warm wil verdampen maar opgesloten zit, en dus weer neerslaat.

Zit vnl. in de kofferbak aan je verhaal te lezen, en ja, die zet gaat ook niet vaak en lang open.

Kofferbak even een middag open laten staan met mooi weer zoals vandaag kan al een hoop doen.
Uiteraard nog wel even onderzoek plegen mbt. de oorzaak.
 
Ik zie nu dit in de startpost:

Bij veel regen kwam er een waterval tevoorschijn bij het openen van de achterklep. Ik heb dus de spoilerrand voorzien van een kitlaag

Echter lekte er toch nog vocht door de schroefgaten van de spoiler. Kortom: eraf met die spoiler. Dit samen met Bartezzz gedaan, was een rotklusje. Nieuwe afdichtrubbers zijn besteld.

Wellicht nog wat achtergebleven vocht van bovenstaande ongeregeldheden?
 
Ik zou 't zoeken bij de spoilerperikelen. Even een paar dagen een vochtvretertje erin, of als je de auto droog kunt stallen de kofferklep open laten staan.
 
Spoiler is het niet, na het kitten heeft de auto een paar weken in de loods gestaan. Het is waarschijnlijk de waterafvoer van de cabriokap, heb 2 weken geleden in zware regen gereden. Ik zal straks als de wintervelgen eronder gaan de spatborden loshalen, want daarachter zit de afvoerbuis welke ik ff zal doorprikken/blazen/spuiten. Zal nog ff het Engelse TTclubforum doorspitten.
 
Als er serieus schimmel in zit dan ben je niet alleen klaar met filters vervangen. Ik zou de airco installatie dan ook grondig laten reinigen. Er zijn producten die schimmeld doden in je airco. Je spuit het product dan leeg in de auto met de airco op maximaal.
 
Ik heb ook een lekkage in m'n achterbak.
Ik kan hem wel helemaal kaal trekken die achterbak, ik heb alleen geen idee hoe ik het dan moet gaan testen?

[ot]Nu ik er zo over aan het praten ben, heb ik wel zin om vanavond die achterbak te strippen[/ot]
 
SkyBuMp zei:
. Er zijn producten die schimmeld doden in je airco. Je spuit het product dan leeg in de auto met de airco op maximaal.


Helaas, die zijn er niet. Lees hier maar eens
 
Er zit overal wel wat vocht, voorin ook zoals in dat Parrotbakje (foto's vorige pagina). Afgelopen winter zat er schimmel in een deurvak. En in de voetruimte, zat schimmel op mat passagier. Dus ik moet maar ff flink doorsparen voor een Roadster met elektrisch hardtop (oftwel de nieuwe Z4).
 
Maar jij gaat wel een slijper, lasapparaat en plaatmateriaal van goede dikte en de daarop volgende primer en coatingsspullen gebruiken hoop ik! :-b

Je interieurfilter ziet er nieuw iets witter uit geloof ik, ik kon het verschil redelijk duidelijk zien met mijn (van het weekend) verwisselde koolstof interieurfilter. Ding kost ook maar 11,13euro ex.btw. en dan is hij van het merk Mann.