• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2003 Audi TT Roadster

Mooie TT, foto's en verhaal en vooral weer een mooi zwart dak (waarvan ik graag wil weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen :) )

Heb in mijn dat van mijn Z4 op de vouwnaden nl ook lichte 'vlekken' die ik er graag uit zou willen krijgen.

Kun je me uitleggen hoe hij dat hebt aangepakt?

Dank en groet, Jelmer.
 
Hi Jelmer, dat kan ik zeker: https://forum.Carclean.com/cc_postst11753/Softtop-met-hardnekkige-vlekken-eindresultaat-1212.aspx
 
Vanochtend met Bartezzz wat dingetjes gedaan.

Allereerst het meest irritante probleem ooit: auto denkt dat kap nog open is na vergrendelen kap, daardoor sluiten de ramen niet volledig. Dit bleek zeer eenvoudig op te lossen met een simpel plaatje:

DSCF09112.jpg

DSCF0918.jpg


Daarna hebben we de waterafvoerslangen opgezocht in de wielkasten:

DSCF0920.jpg


Even wat water op de kap gooien en voila:

DSCF0921.jpg


Aan de andere kant kwam er geen water uit. De slang kwam er zo uit, helemaal lek:

DSCF0924.jpg


Ben dus naar de Audi-dealer gereden om ze te laten vervangen, want ze moeten het cabriodak eraf halen om erbij te kunnen (onzin om te gaan zagen in je wielkasten). Maar ze hadden geen tijd bij de dealer, wordt nog terug gebeld. Als het te lang duurt gaan Bartezzz en ik zelf aan de slag.
 
100% kans dat dit alle vochtproblemen oplost, immers de spoiler hebben we ook al gekit en voorzien van nieuwe rubbers. Ze hebben het gewoon niet handig gedaan bij Audi, want al het water gaat precies die rand in:
kaprand.jpg
 
Inderdaad, veel mensen hebben hem erbij als 2e auto en dan staat hij in de garage. Ik denk dat die van mij straks een van de weinige all-weather-proof TT Roadsters is :)
 
Gheghe, evengoed had Audi dit natuurlijk gewoon beter moeten regelen. Het kan en hoort niet zo te zijn dat het water ergens inloopt waardoor er allerlei nare gevolgen kunnen ontstaan. Fijn dat het weer goed gaat komen. :)
 
Het is een apart systeem ja, water wat op de kap komt gaat door een afvoer naar de druppelbakjes, links een en rechts een:

DSCF09132.jpg

DSCF09142.jpg


En dan via de afvoerslangen naar de wielkasten waar het water er weer uitkomt...
ps. je komt er nauwelijks bij, zal eens proberen te stofzuigen daar :rules
 
Systeem werkt wel, Bart gooide water op de kap en binnen 2 seconden kwam het er al netjes via de slang uit. Echter aan de kant van de kapotte slang ging het water via het chassis naar voren toe. 100% dus de oorzaak van vocht in het interieur.
Nog wel wat leuks: Bart heeft de lakdiktemeter erop gezet en de waardes lagen rond de 230-240 rondom :party: oftewel veel ruimte voor correctie, blijkbaar is de TT niet mishandeld door een of andere autopoetser.
 
Let op, je weet eigenlijk nog niet hoe dik of dun je blanke laklaag is. Maar het geeft wel enigzins een hint, dat dan weer wel.
 
Ik ga niet zomaar wat oefenen. Er zitten erg lastige delen bij, vooral op de kunststof bumpers. Er zit een schade op (niet op foto's) welke gedeeltelijk niet door de blanke lak zit, en gedeeltelijk wel. Op advies van Bart gaan we de aantiplak mixen met wasbenzine om deze schade voorzichtig in te kleuren.
 
Je bent in goede handen dus...gaat goedkomen met je kleur en glans!

Is idd wel veel, die van mij gaf op de motorkap 153 micron aan en 137 nadat hij gedaan was.
Maar ik ben dan ook zeker over mijn vermoedden dat de auto, voor hij in de Audi showroom kwam redelijk oke gedetailed is 2 jaar geleden, hetzij met veel fillers.

Maar nu dus zeker weten met de juiste spullen! ;)
 
16micron is wel veel wat je er dan af hebt gehaald. Heb je wel op meerdere punten gemeten ( en daarna weer op exact zelfde punten ) anders een vertekend beeld.
 
Ietsje vertekenen zal het altijd wel doen en het gaat niet om een paar micron, want ben niet van plan om de auto 4x te DAPPEN met paars :-b
Naamgenoot Dennis "dibbuz" heeft de meting toen gedaan/gemiddelde op de clinic toen mijn auto als voorbeeld kon dienen.

Thuis heb ik geen (nog) geen lakdiktemeter vanwege de prijs.
Maar er is genoeg over hoor na mijn eigen detail ondanks er eventjes net zo rigoreus te werk gegaan moest worden als op de clinic.. ,^^
 
Al eens bedacht dat het ook zo kan zijn dat de complete wagen is overgeblazen...?
230-240 is mooi het dubbele van de gemiddelde 120-140micron die ik vaak op fabrieksnieuwe wagens meet....!
 
16 micron eraf gepolijst? 8o

Dennis en ik hebben destijds een auto gewetsand en van grof naar fijn gepolijst, er was iets van 6/7 micron weg.
We hebben dit op exact dezelfde plek gemeten d.m.v. een laserpoint.

Een lakdiktemeter zegt helemaal niets, een millimeter of 2 opzij en je hebt al andere waardes....
 
idd bij 230 lijkt het alsof het reparatielak is.

Ik heb veel lakdikte´s gemeten voor garantiegevallen bij Mercedes, die dingen zaten affabriek meestal tussen de 90 en 120, lijkt me sterk dat Audi er 2x zoveel opspuit. Lak is geld, en vooral op zoveel auto's die de fabriek uitrollen. Affabriek zit er minimaal lak op

1 x schuren en overspuiten en dan zit je al snel op 180+
 
Waar praten we over.. 16 micron :schaam
Het was gewoon toch nodig bij mijn auto en ik heb steeds gekeken tussendoor of het voldoende was.

Klopt, het zijn onder de microscoop pieken en dalen maar ik heb het over een gemiddelde.

Wat ik verder zelf heb gedaan thuis (want de motorkap zal meer bespoten zijn fabrieks af denk ik) heb ik niet kunnen meten maar het resultaat was na de harde uni lak prima.

230 lijkt mij ook wat veel?

Hoorde daar ook over een nieuwe Honda met maar 80micron? Da's pas zuunig!!