• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

24-01-2010 Detail Le Macabre, Eijsden (Limburg)

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Lemacabre.jpg


Inleiding
In een andere topic op het forum vroeg Martine hoe ze snel swirls kon verwijderen uit de rouwwagens op haar werk. Daarvanuit zijn we wat verder gaan borduren. Het idee van mij was om met een aantal mensen van hier de auto's eens goed onderhanden te nemen.

Waar:
De locatie bevind zich onder de rook van Maastricht. De gemeente Eijsden telt 11.419 inwoners (31 mei 2009, bron: CBS) en het gemiddelde inkomen per inwoner is € 13.300. Van elke 1000 inwoners hebben er 450 een auto.
Het adres waar deze meeting wordt gehouden is:

Begrafenisonderneming Walpot
Withuis 24-26
6245 KB Eijsden
Aanvang: 8.30 uur

Kaartje:
GoogleEarth_Image.jpg


Omschrijving locatie:
Er is een garage en een direct naastgelegen garagebox beschikbaar waar de 5 auto's kunnen staan, tevens zijn er 2 aansluitigen aanwezig voor een tuinslang voor water.

De rouwwagens waar het om gaat:
- 2x Chevrolet Caprices van ca. 1993
- 2x Chrysler Grand Voyager overbrengauto's; 1 van 2002 en 1 nog nieuw in de verpakking
- Oldtimer Chevrolet Impala

Martine gaf aan dat ze zelf de auto's onderhoud. Ze zou het leuk vinden als we haar een handje op weg kunnen helpen (met tips en adviezen) zodat ze zelf in de toekomst de auto's perfect kan onderhouden. Ik weet nog niet hoe groot de ruimte is waarin we aan de slag kunnen.

Vragen die momenteel nog spelen:
Wat is de huidige staat van de auto's
- Hier zijn een aantal foto's van de wagens (aanklikken voor een vergroting)

th_P1030049.jpg
th_P1030066.jpg
th_P1030069.jpg

th_P1030070.jpg
th_P1030071.jpg
th_P1030049.jpg
th_P1030074.jpg


Opgaves voor 24 januari
Je kan je opgeven om te komen helpen, volgens Martine kunnen er maximaal 15 mensen meehelpden om de auto's weer tiptop in orde te maken. Om je op te geven kan je mij een PB sturen, geef in de PM ook aan wat je zelf mee wilt nemen van huis om zelf te gebruiken. Voor eventuele 'kijkers' is maar beperkt plek i.v.m. de ruimte. Omdat er deze dag aardig wat werk verzet moet worden en er niet heel veel tijd is voor afleiding wil ik benadrukken dat je enige ervaring moet hebben met het detailen van auto's. Ervaringen worden er zeker opgedaan maar er is geen tijd om uitgebreid uitleg te geven over waarom, wat, waarvoor etc. Er zal voor eten en drinken worden gezocht.
Als dank voor de inzet van de meehelpende mensen is er aan het eind van deze dag een etentje bij de brasserie om de hoek. Hiervoor wordt momenteel een menu opgesteld.

Meehelpers:
1. Binnetie
neemt mee: DAP en pads, doeken, hogedrukspuit met foamlans, extractor voor wie dat eens wil zien, handpads, SSR1 (mag opgemaakt worden en overgenomen worden voor weinig), geen klei, glass cleaner, Brinkmann en verder voor alles wel iets.
2. Danielle
neemt mee: DAP plus pads (wit, oranje, zwart en blauw), klei, fles 1:1 verdunde Meguiars last touch, fles Meg last touch, droogdoeken (Cobra Miracle dryer en PB waffle weave, 2 waffle weave doeken voor de vensters, merkloze washmitt, the bone spons en Mothers Wax washmitt, diverse microfiber doeken, mf pads en schuimpads, Wheel Wax, tire gel foam applicator, Meg tire gel, SSR1 en SSR 2.5, PB Black Hole, CG Jetseal, Collinite 476, PB Natty's Blue, Meg all metal polish, detailborsteltje en bandenborstel, PB Trim Restorer, fles verdunde APC,
plastic zak(ken) om gebruikte doeken en pads in te doen, verlengsnoerhaspel van 25 meter, afplaktape, digitale camera
3. Dannydehert
neemt mee: DAP, microvezels, enkele washmitts, al mijn pads en polishmiddelen (SSR 1, 2.5 en 3 + monelle finale, mezzo en inizio + de spruzzo), Black Hole, Professional polish, Natty's Blue, M21 Sealant, Collinite 845, Trim Restorer, Black Diamond Tire Gel, Wheel Sealant, Spray& Rinse wheelcleaner, Natural Look Dressing, APC, Borstels, Bug Squash, Glass Cleaner concentrate, Last Touch, Rode Megs klei, afplaktape.
4. Aron147
neemt mee: DAP en rotary met pads, meg's bandengel, 2 flesjes menzerna, karcher en foamlans, wolfgang's autobathe, dodo glaze, paar druppels collinite of andere wax, brinkmann.
5. ThaBird
neemt mee: DAP/rotary pads en doeken

Bedankjes
ThaBird: Voor het maken van een bijpassende banner en inspiratieman van dit topictitel
Martine: De vrouw die in ruil voor deskundige tips de rouwwagens beschikbaar stelt waar we op los kunnen
Carclean.com: Voor het mogen gebruiken van het forum (uiteraard gaat deze dag weer extra bestellingen opleveren :ja)

Mocht ik iemand vergeten zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag!
 
Martine vraagt zich af welke middelen er nog besteld moeten die we kunnen gebruiken (bijv. een Monello kit + pads + voldoende doeken).
 
oo oke..
naja, dan weet ik nu zeker wat ik allemaal in kan pakken..

ik neem ook wel een stapel mf's mee.. zodat we daar niet zonder zitten
en wat pb klei, en eens kijken of ik nog een flesje claylube uit bornslippy kan toveren (denk het wel)

lijkt mij trouwens wel leuk / handig als er polijstmiddelen beschikbaar worden gesteld, en zo ook lunch (ben gek op eten)

en dat de eigenaar er bij is.. om te zien, wat wij doen:D
 
Juiste banner Binnetie o:)

@Martine
Heb je ook voldoende poetsemmers? (denk aan 2-emmer methode). En shampoo?
MF doeken zijn nooit weg, want als wij met onze spulletjes weg zijn, zul je het de volgende keer alleen moeten doen...
Klei is nogal prijzig, misschien dat je zelf een klik Mother Wax kleisetje wil aanschaffen, of je baas.
Aan basis dingen kun je je niet miskopen (shampoo, kleisetje, MF doeken, washmitt). Denk ook aan een Quick detailer voor tussendoor. Ik zelf gebruik deze
Daarna zou ik even wachten met bestellen totdat wij langs geweest zijn. We hebben diverse polijstmiddelen en wax, glaze en sealant. Kun je kijken wat jou het meeste aanspreekt. Je hebt zoveel verschillende spullen op de markt. Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je budget is.
 
ik neem wel me pot fk1000p pot mee (sealant)
die kan wat mij betreft wel voor alle auto's gebruikt worden..
is wel een redelijk knappe sealant, maar echt iets wat ik eigenlijk zo goed als nooit gebruik..
 
[mod]gaarne niet het bericht er direct boven quoten, dank u![/mod]

Ik heb net even gegoogled op fk1000p, ik kwam uit bij detailing world. Daar kwam wel een positief review uit. Waarom gebruik je hem eigenlijk zo goed als nooit?
 
Ik heb ook nog een nieuw blik Meguiars Gold Class Clear Coat Paste Car Wax staan welke op mag.

Ik zal eens bij mijn broer in de garage kijken of hij nog wat heeft.

Ik breng een dap en een festool rotary mee met pads en polijst middelen. Ook wat emmers en was handschoenen en shampoo. Verder zal ik nog wat waxen en apc en last touch meebrengen.
 
ik gebruik het nooit.. omdat het meurt!!
echt verschrikkelijk!

het is op dw als nummer 1 product van 09 benoemd..

het is een hele goede sealant, laat een hele "glazige" look na, kan tegen hoge temperaturen (ook zeer geschikt als wheelwax)

verwerking is... so so.. je moet hem dun smeren, bij lage temperaturen is hij vrij hard, en als je te dik smeert.. pas maar op dan!

eigenlijk wil ik zelf over op zachtere wax..

natty's vond ik heerlijk smeren, colli 845 is vloeibaar, en heel makkelijk / snel

fk1000p is een eigenaardig product.. probeer hem daar maar eens !
heb hem ooit hier van het forum overgenomen voor een paar knaken
 
Ik denk als jullie eenmaal toe zijn aan het waxen van de auto's je het beste kunt kiezen voor een duurzame wax.

iets in de stijl van Collinite 915 lijkt me een goede keuze op zwarte voertuigen. En omdat het waxen waarschijnlijk minder vaak herhaald zal worden dan op eigen auto's is de duurzaamheid mooi meegenomen.

Maar er zijn natuurlijk nog andere duurzame waxen die het goed doen op zwart.
 
`fk1000p , ook wel de "high temp synthetic paste wax" genoemd, is gemaakt door finish kare.
het is een petrochemische sealant, die in praktijk, en nedrlands weer, toch een maand of 4 standhoudt, per laag..

alleen direct gebruiken op kaal plaatwerk, dus niet glazen! is ook niet nodig naar mijn idee.

denk duurzaam zat.
 
Dat zou ideaal zijn voor op de wagens. Welke wax we gaan gebruiken moeten we nog overleg in hebben denk ik. Om nou elke auto in 4 soorten wax te zetten lijkt me een beetje teveel van het goede. Aan de andere kant natuurlijk wel de ultime wax standhoud test op zulke grote wagens :D
 
@binettie
ik denk dat daar weinig overlegd over kan worden?
tenzij iemand anders iets doneert.. ik do ehet alleen om dat ik hem toch niet gebruik.

denk niet dat 1 van de heren er op zitten te wachten, dat er ineens 3 hele grote auto's gesmeerd worden..

en ik lees net 15 man.. is dat niet heeeel veeeel??
ik zelf (en ook anderen) dachten aan 2 man per auto? eventueel een 3e voor interieur?
 
Mijn Meguiar'sGold Class Clear Coat Paste Car Wax mag geheel opgebruikt worden.

Ik heb bij de carclean dap meeting 1,5 liter m83 meegekregen. Deze mag ook opgebruikt worden.

Is het al duidelijk welke spullen daar reeds voorhanden zijn.

Man of 4 per auto lijkt me wel goed.
 
Ik kreeg gisteren bericht van ThaBird, hij heeft overleg gehad met Martine en zijn er samen uitgekomen dat 15 man de max is. ThaBird heeft denk ik hierin meer ervaring dan mij.

We hebben tot nu toe als ik het goed heb 1 of 2 extractors (die van mij en ik geloof van nog iemand).
We zijn nog een tuinslang nodig en nog 1 of 2 lange stroomhaspels.
 
ik heb wel een verlengsnoer.. haspel moet ik ff zoeken..
maar zal iig verlengsnoer meenemen.

20 meter slang met gardena koppelingen zal ook in de kofferbak gestopt worden.

edit:
5 auto's , dan is 15 man indd gewoon ruim genoeg!
pottekijkers daar gelaten.
 
Klopt, er is niet veel ruimte voor veel uitleg en ook niet genoeg plek om veel kijkende mensen te hebben (het vriest dan waarschijnlijk) en iedereen binnen lukt gewoon niet.

Maar Aron mooi dat je nog een slang en haspel hebt, echt super dan is dat voor elkaar. Als ik al mijn spullen heb HD, foam, bakken met spullen en de extractor dan is mijn ibiza helemaal vol. Er kan nog wel iemand meerijden. Ik kom vanuit het bijna hoge noorden.
 
ik heb een achterbank, en kofferbak (of wat er nog van over na tussen versterker en sub)

stop ales in een curver box, en kom die kant op.
mischien heb ik 1 introducee, die wel mee kan helpen, al dan niet met mijn spullen, maar definitief is dat nog niet:-"