• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3 maanden geleden detailing nu alweer??

erwinjah

Detailing rookie
13 mrt 2010
33
0
Beste, ongeveer 3 maanden geleden mijn auto gedetailed + Pinnacle paste Wax, vandaag nog es eve gewassen tussen tijd natuurlijk ook hé elke week dus, voel ik aan de lak begint weer al een beetje ruwer te worden, wat moet ik nu doen opnieuw clayen en polijsten of zeer zachtjes met zwaret pad & finale er nog eens over gaan??? andere suggesties paint cleaner ofzo?? vele groet

P.s, ik ben nog veel aant leren hier Greetz:$$)
 
2 emmer wassen ( tegen de minikrasjes ), 'schade' bekijken en als het allemaal goed uit ziet .... nieuw laagje wax er op ( je kan uiteraard de lak wel even betasten met een paintcleaner )
Zou niet zo snel weer gaan kleien, als het goed is moet de lak er nog fris en fruitig uit zien.
 
En welke paint cleaner raden jullie aan?? en te verwerken met de dap of met het handje?? zo ja dap welke pad en snelheid betreft een VW golf 6 2009 model greetz

p.s, was met 2 emmers en mothers washmit drogenmet carrand + delerium
shampoo Dodo juice, ofwel, pinnacle, ofwel meguiars

hier en daar kleine krasjes mini swirls kun je toch nie thelemaal vermijden denk ik zo mvg Erwin
 
Meestal voed ik de lak tussen twee detailjobs alvorens ik over ga tot kleien, polijsten, voeden en waxen. Na het voeden weer waxen natuurlijk.
 
@LB: je gaat toch niet elke 3 maanden kleien en polijsten ?

Zou lekker met handje doen, bv met Dodo Juice Lime Prime Light, deze reinigt lichtjes en is tevens een glaze ( welke hetgeen weer voed ( waarin LB weer wel gelijk in heeft ) en dan een wax
 
Ik durf ook wel eens na het wassen gewoon even met de klei er over gaan(is toch niet zo'n grote job)
En dan een kwakje collinite 915 met de DAP aanbrengen en uitpoetsen.
Dan kan hij er weer enkele maanden tegen.
Ik doe twee maal per jaar een "grote" beurt .
Voor de zomerperiode tegen de vliegen en boomsapjes
En tegen de winterperiode tegen de zoutperiodes.
 
lijkt me ook gewoon de waxlaag die begint weg te gaan.
Je kan een nieuw laagje leggen als de verontreinigingen meevallen.
Tussendoor kan je ook na elke wasbeurt iets als spray&gloss gebruiken als extra finish, voelt ook superzacht aan, maar is natuurlijk minder duurzaam als een wax :ja
 
Focusio zei:
Ik durf ook wel eens na het wassen gewoon even met de klei er over gaan(is toch niet zo'n grote job)
Gaat niet om de tijd, maar er is een redelijke kans dat je weer wat in de lak trekt tijdens het kleien.
Daarbij is het kleien bedoelt om de verontreiniging weg te halen.
 
mk-us zei:
Zou lekker met handje doen, bv met Dodo Juice Lime Prime Light, deze reinigt lichtjes en is tevens een glaze.

Hoe zit het dan met Black Hole? Is dat alleen een Glaze of heeft die ook een licht reinigende werking?
 
Dus als je een glaze wilt met reinigende werking, dan moet DJ LPL gebruiken. Kan/moet je er dan nog overheen met Black Hole of geeft het al genoeg resultaat?
 
Lime Prime Lite is een 'cleaner glaze', een glaze met een lichte chemische cleaner erin.
Black Hole is voor zover ik weet een glaze zonder cleaner.

Als je Lime Prime Lite hebt gebruikt, is het overbodig om dan nog eens Black Hole aan te brengen.
LPL zou al een mooi resultaat moeten geven.
 
@CC-crew: is het wellicht handiger om dat stukje tekst te verwijderen om verwarring te voorkomen ?
( tenzij 'verplicht' is vanuit de fabrikant oid )