• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

325i E92

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
4.446
193
Vorig weekend samen met een maatje de BMW aangepakt.
Eerst maar eens een plaatje:
image.jpg
 
Als eerste heb ik em ingespoten met Trix, afgespoten en goed gewassen. Als klei hebben we de Ddj supernatural klei gebruikt welke uit het plastic vrij kleverig was maar deze klei vond ik erg lekker werken.
Polijsten met verschillende combinaties daar ook alle pads bv nieuw waren voor mij.
S3 icm de Scholl zwart/witte spiderpad (deel motorkap) dit is op mijn lak een erg effectieve combo en stoft amper.
S3 icm de Scholl yellow cutting spiderpad (Dak).
Rupes groen icm de Scholl blauwe medium pad (kofferbak)
S30 icm de Scholl Orange finishing spiderpad (gehele auto)
Met deze finish was ik nog niet helemaal tevreden dus vervolgens ook de gehele auto nog een keer gepolijst met de Rupes wit combinatie en dit gaf wat mij betreft het verschil.
image.jpg
 
Alles ontvet met Gyeon prep en de Scholl Vintage Wax aangebracht. Deze is vrij zacht je moet em niet te lang laten zitten want dan wordt afnemen wat lastiger. Wij hebben paneel voor paneel gewerkt en als je em dan even laat ademen wordt de lak iets doffer (nazweten denk ik) dus even geduld hebben en daarna moet je em nogmaals uitwrijven. Ik was zelf erg tevreden met het resultaat maar mij zie je em niet in de volle zon aanbrengen....
image.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Mrkawa
image.jpg

Vandaag uitgebreid gewassen en de auto voorzien van een vers laagje was en om maar een beetje bij hetzelfde merk te blijven gekozen voor Scholl "The Rock" deze wax heeft een iets lager percentage carnauba dan "The Vintage" en wel 40% carnauba bij volume .
Nu was het vandaag lekker weer en dun opbrengen was een eitje, ook afnemen na kort curen ging erg soepel. Ook wanneer je een stukje wat langer laat zitten dan is de wax nog steeds goed uit te poetsen. Even uit laten zweten en weer opwrijven (zweet minder dan Vintage). Supermakkelijk te verwerken en een goede glans!
 
Hoi Ric,
Het resultaat mag er er weer wezen. Maar eigenlijk had ik ook niet anders verwacht.
Groet,
Jan
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Dit jaar ben ik wat waxen aan het testen voor mezelf qua verwerking/eindresultaat
De foto is met een i phone gemaakt dus geen hoogstaande kwaliteit.
Hieronder Bouncers Capture The Rapture.
Makkelijk dun aan te brengen en ook af te nemen echter zag ik wel een hoop waxhologrammen na het afnemen.
Nog maar even gewacht en weer afgenomen met een schone MF en uiteindelijk waren ze weg ,dat deel was wel wat bewerkelijk maar wel een flitsend resultaat en het water vliegt er vanaf!
image.jpg
 
Capture The Rapture =makkelijk dun aan te brengen en na kort curen (was aangegeven) ook wel easy af te nemen alleen .
Ik moet wel zeggen dat de lak door de zon al wat warmer begon te worden maar na het afnemen hield ik wat waxhologrammen over en ik denk dat er in deze showwax nogal wat olie verwerkt is waardoor je de wax iets meer tijd moet geven tussen het afnemen door.
Niet moeilijker alleen iets om rekening mee te houden.
Wel een geweldige wetlook!
 
Vandaag met de buurman mijn auto aangepakt.
Eerst een plaatje.
image.jpg

-De gebruikelijke stappen.
-Wat defecten bijgewerkt met Scholl spiderpad 3.5" op de mini met S3
-Nieuwe lake Country HD pad (polishing oranje) en Rupes geel polijstmiddel.
-Rupes wit combinatie
-Op enkele delen alleen Autofinesse tough prep sealent cleaner.
-Wax Pinnacle Souverain 2 lagen.
 
Pinnacle Souverain was verbazingwekkend simpel dun aan te brengen en af te nemen. Vergeet je een stukje? Geen nood nog steeds makkelijk uit te wrijven!
image.jpg

Mooi resultaat al zeg ik het zelf.
image.jpg
 
Ik heb alleen de oranje pads (polishing) gekocht om te proberen maar ze deden exact waar ik ze voor kocht!
Ze werden niet warm (stand 3 dus op zich wel logisch) en ook bij glooiingen bleef de pad draaien en veel minder "zoeken".
Zowel de blauwe (cutting) als de rode (meest zachte finishing pad) ga ik ook halen.
image.jpg