• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

4 dagen : 4 auto's

Gezellig !

Ben benieuwd of je het nog herkent, zijn wat verbouwingen en aanpassingen geweest.
We hebben nu een aparte brug om te detailen met flink wat tl licht en ruimte eromheen. Binnenkort komt er nog een 2 kolommer zodat we nog meer plek hebben om te detailen.
 
Das goed om te weten, altijd handig :)^ :-b

Ik ben er een maand of twee terug nog geweest om wat spullen op te halen, toen stond er een auto op de brug inderdaad.
Hebben jullie er inmiddels alweer bergingen bijgebouwd? Want dit zat volgens mij toen in de planning.

Voor wat betreft het detailen ben ik nog maar een beginner. Een paar maanden terug heb ik voor een fortuin aan spullen besteld en 2 April ga ik naar de beginner clinic. In de toekomst komt er ook een DAP... lijkt me wel handig, helemaal als ik jullie en anderen er zo mee aan het werk zie (als team ;)) :p .
Maar je moet ergens beginnen hé...
 
Even een vraagje, wat voor polijst machine heb je gebruikt?
Het lijkt op de foto wel een Bosch schuurmachine????
Als dat zo is , kan je daar dan een losse "kop" voor kopen om je polijst pad op te zetten?
Dont kill me if im wrong! Maar als het zo is ga ik het ook zo doen!!
 
ToppieRoy zei:
In de toekomst komt er ook een DAP... lijkt me wel handig, helemaal als ik jullie en anderen er zo mee aan het werk zie (als team ;)) :p .
Maar je moet ergens beginnen hé...

Als je een keer een dap wil proberen kan dat wel, we hebben een 500 en een 900:grinning:

@Johny bravo: We gebruikten destijds inderdaad ook nog een Bosch om te detailen.
We werkten toen regelmatig met 3 personen tegelijk met de machines en hadden nog niet genoeg DAPpen
Omdat we nu genoeg DAPpen tot onze beschikking hebben en die veel fijner werken, hebben we de Bosch verkocht.
Net als op de DAP zat er gewoon felcro op.
 
Wilma zei:
Als je een keer een dap wil proberen kan dat wel, we hebben een 500 en een 900:grinning:

Dat lijkt me wel een goed plan. Wij krijgen eind van de maande de sleutel van ons nieuwe huis in Zeewolde, dan gaan we eerst 2 maanden aan het klussen. Vanaf Juni krijg ik dan wat meer tijd en lijkt het mij hartstikke leuk om hier eens het één en ander mee te kunnen proberen met tips van jullie.
Misschien kunnen wel de Fiesta van mijn vrouw eens onder handen nemen, dit zit vol met swirls. Dit is doodzonde, het is zo'n leuk en lief karretje ;).
 
@Wilma , wat is felcro? En is het verstandig voor een beginnende detailer om met zoon ding aan de gang te gaan of beter ff sparen voor een dap?
 
felcro (weet niet of ik het goed type) is de laag op de machine waar je de pad op vastzet.
Ik ben als beginner met de Bosch begonnen, wat op zich erg goed ging
Nu ik overgestapt ben op de DAP merk ik wel dat dat veel fijner vind werken.
Ik zou dan ook uitkijken naar een dap in het te koop gedeelte;)
 
Velcro is niks anders dan klitteband. Waar je wel even goed op moet letten is dat jou ''schuurmachine'' excentrisch is en niet alleen rondjes draait of op en neer gaat. Via google moet je daar wel achter kunnen komen.
Als starter is dat een prima machine, echter heeft zo'n machine niet hetzelfde vermogen als een DAP500 en zul je wat langer bezig zijn om hetzdlfde resultaat te behalen.
Een backingplate met velcro is evt. wel los te verkrijgen.