Vandaag was het zo ver. Voor het eerst aan de slag met de Dap900.
Op zich wel spannend maar leuk. Hoe voelt het aan en wat is het resultaat van wat ik doe.
Wat heb ik gedaan?
Stap 1: auto en velgen afgespoeld met de hoger drukreiniger. (ja, ik heb nog geen foam)
Stap 2: velgen in de non Ferro gezet. Die werden mooi paars van kleur. Man man, wat waren die mooi schoon (bijna naar mijn zin) na het afspoelen.
Stap 3: De lak ingespoten met de non Ferro. Daar was het een stuk minder effectief. Bijna nergens iets van paars te bespeuren. De auto daarna afgespoeld.
Stap 4: Auto gewassen met body shampoo van Autoglym (daar had ik nog een hele can vol van). Daarna auto afgespoeld.
Stap 5: De lak gekleid met de Monello spray. De lak is nu spiegelglad. De auto daarna wederom afgespoeld. De auto afgezeemd.
Stap 6: Daarna kon ik starten met het polijsten.
Ik ben begonnen met de motorkap. Eerste stap was bepaling lakhardheid. Eerst de witte pad met Monello Finish. Dat was geen waarneembaar verschil met ervoor.
Daarna met de oranje pad en Monello Mezzo. Er was een klein verschil waarneembaar.
Daarna met de gele pad en Monello Veloce. Dit was een groot verschil.
In de lak voor de eerste polijst beurt allemaal ronde poetskringen e.d. te zien in de zon.
Na een Veloce poetsbeurt waren er veel poetskringen weg mar nog steeds waarneembaar.
Nou ben ik ff bezig geweest met de motorkap. De rest van de auto moet nog. Wat is jullie advies, moet ik de motorkap nogmaals doen met de gele pad met de Veloce of moet ik de paarse wollen pad gebruiken met Veloce? Dit is een extra grove pad van Monello.
Wanneer de hele auto gedaan is, en naar mijn zin krasvrij, moet ik dan eerst nog de auto doen met Mezzo of kan ik gelijk terug naar de showroom finish poetsmiddel?
Ik heb voor nu de motorkap in de wax gezet met Collinite 845.
Ik hoor het graag.
Mvg
Wim
Op zich wel spannend maar leuk. Hoe voelt het aan en wat is het resultaat van wat ik doe.
Wat heb ik gedaan?
Stap 1: auto en velgen afgespoeld met de hoger drukreiniger. (ja, ik heb nog geen foam)
Stap 2: velgen in de non Ferro gezet. Die werden mooi paars van kleur. Man man, wat waren die mooi schoon (bijna naar mijn zin) na het afspoelen.
Stap 3: De lak ingespoten met de non Ferro. Daar was het een stuk minder effectief. Bijna nergens iets van paars te bespeuren. De auto daarna afgespoeld.
Stap 4: Auto gewassen met body shampoo van Autoglym (daar had ik nog een hele can vol van). Daarna auto afgespoeld.
Stap 5: De lak gekleid met de Monello spray. De lak is nu spiegelglad. De auto daarna wederom afgespoeld. De auto afgezeemd.
Stap 6: Daarna kon ik starten met het polijsten.
Ik ben begonnen met de motorkap. Eerste stap was bepaling lakhardheid. Eerst de witte pad met Monello Finish. Dat was geen waarneembaar verschil met ervoor.
Daarna met de oranje pad en Monello Mezzo. Er was een klein verschil waarneembaar.
Daarna met de gele pad en Monello Veloce. Dit was een groot verschil.
In de lak voor de eerste polijst beurt allemaal ronde poetskringen e.d. te zien in de zon.
Na een Veloce poetsbeurt waren er veel poetskringen weg mar nog steeds waarneembaar.
Nou ben ik ff bezig geweest met de motorkap. De rest van de auto moet nog. Wat is jullie advies, moet ik de motorkap nogmaals doen met de gele pad met de Veloce of moet ik de paarse wollen pad gebruiken met Veloce? Dit is een extra grove pad van Monello.
Wanneer de hele auto gedaan is, en naar mijn zin krasvrij, moet ik dan eerst nog de auto doen met Mezzo of kan ik gelijk terug naar de showroom finish poetsmiddel?
Ik heb voor nu de motorkap in de wax gezet met Collinite 845.
Ik hoor het graag.
Mvg
Wim