• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbrengen turtle wax clearvue

JeffkLB

Detailing trainee
5 nov 2019
35
30
26
Alvorens ik deze topic heb geplaatst ben ik uiteraard opzoek geweest naar antwoorden.
Helaas waren er zoveel verschillende antwoorden dat ik even niet meer weet wat wel klopt en wat niet.

Vandaar de vraag of deze stappenplan juist is met het opbrengen van turtle wax clearvue.

- Ruiten reinigen (ivp de hele auto wassen) met spray and wipe van PB world
- Ruiten kleien met dodo juice
- Ruiten reinigen met nanolex glass cleaner
- Ruiten handmatig polijsten met monello mezzo polish
- Ruiten ontvetten met Gyeon prep
- TW clearvue aanbrengen
- 5 min wachten
- 2e laag TW clearvue aanbrengen
- 30/45 min wachten
- Ruiten afnemen met spray water en MF doek
 
Lijkt me prima. Je hoeft alleen niet zo lang te wachten voordat je de laatste keer afneemt. Daarnaast neem ik altijd demiwater voor het afnemen.
 
  • Leuk
Reactions: JeffkLB en RoyR
Ik wacht altijd tot het product begint te hazen. (Dof worden) Dan smeer ik de volgende laag, etc. Bij de laatste laag wachten tot hij gaat hazen, dan neem ik 'm af met een natte doek.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Laatste keer heb ik de clear view bij wijze van experiment afgenomen met een droge doek.
Misschien mij verbeelding maar ik heb het idee dat het langer stand houdt.
 
@BZwart
Ging dat afnemen makkelijk met een droge doek?
Ik spray er altijd gewoon een beetje kraanwater over met een spraybottle, en dan neem ik het af met een microvezel doek. En dat gaat echt heerlijk makkelijk en streeploos.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Vandaar de vraag of deze stappenplan juist is met het opbrengen van turtle wax clearvue.

- Ruiten reinigen (ivp de hele auto wassen) met spray and wipe van PB world
- Ruiten kleien met dodo juice
- Ruiten reinigen met nanolex glass cleaner
- Ruiten handmatig polijsten met monello mezzo polish
- Ruiten ontvetten met Gyeon prep
- TW clearvue aanbrengen
- 5 min wachten
- 2e laag TW clearvue aanbrengen
- 30/45 min wachten
- Ruiten afnemen met spray water en MF doek

Op het moment dat je kiest om de ruiten te kleien, is dan polijsten altijd verstandig/noodzakelijk?
 
Dank je voor je reply!

Dat scheelt mij weer een zorg!
Binnenkort maar eens kijken om de ruiten en panoramadak met Clearvue te behandelen.
 
@Marc O , Het is niet moeilijk hoor en je hebt een leuk eindresultaat.
Ik doe de clearvue ( na het reinigen van de ruit ) erop smeren en ik wacht met een 2e laag tot de 1ste laag droog en dof is.
Als de 2e laag ook droog en dof is, dan maak ik het een beetje nat, en neem ik het af met keukenpapier tot je er niets meer van ziet zitten.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Bestelling van Monello klei-set en Clearvue zijn gedaan.
Wil alle ruiten + Panoramadak gaan behandelen.

Ben van plan het volgende stappenplan uit te voeren:

1) Reinigen - Chemical Brothers glasreiniger.
2) Kleien - Monello klei-set.
3) Reinigen - Chemical Brothers glasreiniger.
4) Aanbrengen laag 1 - Clearvue.
5) Aanbrengen laag 2 - Clearvue.
6) Afnemen.
7) Reinigen - Chemical Brothers glasreiniger.

Twijfel alleen of stap 7 direct na het afnemen moet worden uitgevoerd of dat dit de net aangebrachte Clearvue aantast?
(neem aan dat ik hierna toch wel met regelmaat de ruiten kan reinigen zonder de Clearvue aan te tasten?).

Om de hoeveel weken herhalen jullie de Clearvue behandeling?
 
@Marc O

Waarom afnemen met een reiniger? Nergens nodig voor, dit tast alleen maar de bescherming aan.

Ik herhaal het om de 2 á 3 maanden zodat de bescherming optimaal blijft.

Zoals ik het altijd doe:
- ramen schoon maken -> wassen, kleien -> glass polish
- ontvetten
- 1ste laag TW aanbrengen
- laten hazen tot een waas
- 2de laag TW aanbrengen
- laten hazen tot een waas
- afnemen met een badstof doek met een puf water en/of Poorboy's World spray&wipe
Per raam gebruik 2 doeken
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen de dauw van de ramen geveegd met de wissers en het was één doffe vlek daarna. Ik lees op het forum meer herkenning van dit euvel, maar wel dat het na minder dan een seconde weg is....dat was bij mij nog niet zo. Het trok wel weg, maar niet snel. Verder was het wel mooi egaal, dat dan weer wel.

Na enkele wisserpassages was het al minder, maar het baart mij enige zorgen aangezien je door een waas niets meer ziet als de zon er op schijnt. Op de weg levert dit gevaarlijke situaties op.

Net even het forum uitgeplozen en lees dus meer herkenning, maar kon geen duidelijke oplossing vinden. Of is het een gebruikelijk effect nadat het er net op zit en wordt dit inderdaad minder na eventjes.

Ik zou graag een oplossing hebben die je direct kunt toepassen zodat het 'probleem' verholpen is. Een waasje die kort duurt is niet zo erg, maar als ik moet stoppen om het veilig te houden is het niet best, laat staan prettig.
 
Gebruik het product ook sinds kort (2 poetsbeurten). Misschien dom, maar gewoon op goed gevoel gebruikt en verder niet heel erg in verdiept (beetje YouTube). Had gewoon 1 laag aangebracht en uitgepoetst met een droge doek. Alvorens de tweede poetsbeurt las ik ergens dat met een vochtige doek afnemen beter was en moet zeggen dat het voor mij inderdaad wel fijner werkt.

Is 2 lagen een vereiste/beter? En hoe brengen jullie het aan? Ik met een Disco Duo pad van Monello.
Dosering vind ik wel wat lastig. Het goedje loopt makkelijk uit de fles.