• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanmelden en dus voorstellen

Twolde

Detailing trainee
13 feb 2018
24
45
35
Westland
Hallo,

Na de aanschaf van een BMW 523i uit 2010 (droom auto) moet ik ook aan het net houden van mijn auto denken.
Had het er met een maatje van me over met de hand (spons) wassen in een wasstraat. Werd me gelijk afgeraden dus me aan het verdiepen in de wastechnieken.
Al aangeschaft: monello basic wash kit, purple haze pro, supernaturel leather care kit en verschillende doeken is het begin er.
Eigenlijk moeten de 2 emmers (misschien wel 3), velgenreiniger en klei set ook nog aangeschaft worden voor het optimale resultaat.
Daar gaan we dan nog maar een hoop over lezen en dan is knopen hakken.

P.s. foto's komen nog toevallig me telefoon leeg gehaald ivm snelheid en dus geen foto's van me bolide.
 
Welkom hier!

Sowieso al goede keuzes gemaakt betreft het wassen!

Als je hier op het forum kijkt en in de webshop, dan kun je t geld wel kwijt hoor

Gewoon elke keer iets kopen.

Veel detailplezier
 
  • Leuk
Reactions: Twolde
360.jpg


360.jpg


Hierbij 2 foto's.
 
welkom met die mooie bimmer!

wanneer je deze wil gaan polijsten: het is harde lak ;)
Polijsten weet ik niet als ik me daar zelf aan gaat wagen! Het is wel nodig zag ik vorige week in de wasbox.
Wil zelf vooral het goed en netjes wassen, kleien en waxen bij gaan houden.
Bij me vorige auto's vooral in de wasboxen gewassen met hun materialen. Nu het dus beter aanpakken.

Nu in de winkelwagen:
Ferrous dueller
Born slippy clay live
Supernatural Medium grade clay
En de blue Mercury meng fles

Nog in twijfel:
2 dure emmers met grit guard
Goede velgenborstel.
 
Laatst bewerkt:
Hoi welkom!

Mooie F10 :)

Ik zou persoonlijk de “fine” variant van de klei pakken.

Dit is sowieso de beste klei die ik ooit gehad heb, maar buiten dat is het geen verkeerde keus als je niet gaat polijsten.

Die emmers is een uitgave, maar zo belangrijk om swirls zo veel mogelijk te beperken.
 
  • Leuk
Reactions: Twolde
welkom met die mooie bimmer!

wanneer je deze wil gaan polijsten: het is harde lak ;)
Welkom!
F serie zeker niet altijd hoor veelal is die lak een stuk zachter dan de E serie (veelal keihard).
Testspot moet het uitwijzen maar zou mij niet verbazen wanneer een medium polish al genoeg kan corrigeren.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en Twolde