• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aanschaf spullen eerste keer

VectraGTS

Detailing rookie
13 mrt 2016
24
2
48
Hoi Allemaal,

Ben nieuw hier,en wil gaan kijken of ik deze hobby leuk gaat vinden.
Mooie glimmende auto dat vind ik wel wat,dus daarom op dit forum aangemeld om zo tips en andere suggesties te krijgen.

Mijn vraag aan jullie is ik ga de eerste spulletjes aanschaffen en dan eens beginnen met het laten glimmen van mijn auto.

Ik wil nog niet heel uitgebreid te werk gaan,ik wil eerst kijken of het me wat gaat lijken.
Daarom wil ik eerst voor 50 euro wat gaan aanschaffen vond ik een mooie prijs en mij eigenlijk voor eerste aanschaf duur genoeg

Ik wil de auto wassen en daarna een goeie wax eroverheen,nu weet ik dat ik daar niet de meeste winst mee behaal maar wil dus eerst kijken of het me wat lijkt

mijn idee voor aanschaf spullen

Shampoo: Mothers Wax California Gold Carwash
Wax : Collinite super doublecoat wax 476s

Ik wil ook een produkt aanschaffen als ik een keer niet veel tijd heb en enkel de auto gaat wassen om er een soort van spraywax of detailer er voor te gebruiken.
als spraywax had ik deze op het oog
Mothers Wax - Reflections Advanced Spray Wax
en als detailer spray deze
Mothers Wax - California Gold Showtime Detailer Spray

hebben jullie andere suggesties hoor ik het graag maar had gelezen dat deze twee produkten erg goed uit de hoek komen

Een heel verhaal maar hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Groetjes Che

Ja de bestelling wordt nog aangevuld met pads doeken en washmit
moet nog even kijken wat er daarvan allemaal te krijgen is

maar me aandacht ging eerst naar de wax en shampoo en spraywax of detailerspray

Ik wil misschien een verandering aanbrengen ipv van een detailer of spraywax een goeie cleaner/polish/glaze (all in one product) toe te voegen
Weet niet of een detailer of spraywax wel effect zal hebben over mijn wax laag van collinite 476s
Lees namelijk dat deze topwax best lang blijft zitten en de auto zeker glimt als je hem elke twee weken grondig wast en netjes droog maakt

Ik kan van een kennis een halve fles Poorboys black hole krijgen,heeft diegene ooit gekocht maar is geen pro poetser anders had ik hem het 1 en ander gevraagd.
Kan ik dit ook als stap voor de wax gebruiken

Hee Che!

Dit soort vragen worden hier heel veel gesteld en er zijn ook al heel veel antwoorden op gegeven. Kijk even rond en lees zoveel als je kan. Als je daarna nog vragen hebt die onbeantwoord zijn dan kan je ze hier stellen.

Jan

ok zal ik het forum eens doorpluizen

dacht misschien krijg ik genoeg input zonder hele forum na te kijken maar ieder geval thanks

Che

Soms krijg je ook genoeg reacties op dit soort vragen, maar volgens mij zijn er deze week wel 4 van zulk soort topics geweest waarin iemand voor het eerst aan de slag wilt gaan en vraagt welke producten hij/zij (meestal hij) aan kan schaffen.

Heb je het stappenplan al doorgelezen? https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/

Succes!

ja die had ik doorgelezen behoorlijk uitgebreid,maar dank je voor doorgeven

wil eerst kijken of ik het wel leuk gaat vinden daarom voor mij eerst maar wassen en dan een wax

en daar tussen moet ik nog bekijken daarom kwam ik ook met de opmerking black hole of iets anders als tussenstap

als ik het echt leuk gaat vinden komt er steeds meer bij en zal dan uiteindelijk echt wel heel uitgebreid bezig zijn

Che

Ben je wel van plan om te gaan kleien? Dat is namelijk wel aan te raden, omdat er vaak enorm veel zooi op je auto zit die er met wassen niet af komt. En zoals een oud gezegde luidt dat ik hier ooit gehoord heb: Waar vuil zit, zit geen glans.

De spullen die je noemt zijn prima volgens mij, al heb ik er zelf geen ervaring mee.

Wat je ook kan doen is vragen of er iemand in de buurt woont waar je eens een keertje mee samen kan werken.

Ja hoor ik wil uiteindelijk alle stappen gaan doen,ook kleien
Eerst zoiets als onderstaand stappen plan

1 Wassen
2 evt blackhole of een all in one product
3 waxen zeer waarschijnlijk met Collinite 476s

en dan evt een detailer of spraywax als ik keertje weinig tijd heb.

Wil nu ff kleine basis leggen,en vanuit daar verder opbouwen.
Wil eerst kijken of ik het wel leuk gaat vinden,en of ik daar tijd voor kan vrij maken

Weet niet of er iemand in de buurt woont die deze wonderlijke hobby ook beoefend

in het oosten van het land tussen Arnhem en Apeldoorn

maar ben al druk aan het inlezen op het forum en wordt langzaam duidelijk

glimmen heeft veel te maken met voorbereiding
ik was elke twee weken mijn auto en me gevoel is dat de lak in goeie conditie is,dus een goeie wax want die heb ik niet zal ik zowiezo aanschaffen,en de shampoo is op dus zal die ook in mijn winkelwagentje belanden.

Ga rustig lezen hier op forum en dan kijken wat ik nog nodig heb.

Ga gewoon rustig beginnen met mijn plan wat ik in de topic al aangaf en bereid ter zijne tijd rustig uit

enigste punt waar ik me in ga verdiepen om voor me eerste detail buurt van de auto is
wat ik ga ge bruiken tussen het wassen en waxen
Black hole of Auto Finesse triple one
sla ik deze stap over haal ik een fles spraywax of detailer voor de momenten dat ik weinig tijd heb en wel de auto wil wassen en laten glimmen

Che

Hey Che,

Ik zat jouw topic een beetje te volgen en wilde nu ook graag wat input leveren.

Als ik even kort door de bocht mag zijn, dan wil ik je vertellen dat ''Detailen'' behoorlijk uitgebreid is. Wanneer je wilt proeven of dit allemaal wel leuk is, zoals je aangeeft, dan proef je zo goed als niks als je de auto alleen eventjes wil wassen en wilt waxen. :p

Er zijn een aantal stappen die je, per stap, behoorlijk uit kunt breiden. Elke stap zal je wel moeten doen/ervaren om resultaten te zien (die het ook leuk maken) en de achterliggende gedachte bij elke stap. Denk hierbij aan het volgende;

<-- Wassen & Drogen -->
De gemiddelde auto eigenaar wast zijn auto nauwelijks. De eigenaar die dit dan nog wel doet, die gooit hem door de krasstraat. De eigenaar die weet dat de krasstraat niet voor niks zo genoemd word, staat in de lokale wasbox zelf te wassen. De eigenaar die weet dat de borstels en dergelijke van een waxbox of helemaal ruk zijn, die staat voor de deur met een emmertje + spons + tuinslang/Hogedrukreiniger.

De Detailer gebruikt een voorwas (Foam), wast met 2-3 emmers + Grit Guards, een goede autoshampoo, een goede washandschoen en zorgt dat deze zo schoon mogelijk blijft, gebruikt ijzer/teerverwijderaars voor lak en velgen, een goede droogdoek, onderhoud zijn/haar bescherming.

Minimale voor deze stap; 2 emmers, shampoo, washandschoen, droogdoek.

<-- Kleien -->
Vanaf hier zie je de gemiddelde auto eigenaar al niet meer. Na het wassen zal klei ook de nodige vervuiling van/uit je lak halen die je met wassen niet verwijderd. - Waar vuil zit, geen glans - Deze stap is ook noodzakelijk als je wilt gaan polijsten of cleanen, je wilt immers geen vervuiling over je auto heen trekken terwijl je bezig bent.

Minimale voor deze stap; Klei, glijmiddel of geschikte detailerspray, MF-doeken of opnieuw wassen.

<-- Cleanen of Polijsten -->
Het gebruik van een Paint Cleaner word gedaan door mensen niet willen/kunnen polijsten en/of die geen machine in bezit hebben. Een cleaner reinigt de lak, maar zal geen krassen en dergelijke verwijderen. Een cleaner is over het algemeen goed met de hand te doen.

Polijsten zal het meeste resultaat boeken, maar is handmatig een hels karwei. (Spieren kweken!!) Met polijsten zal je 90% van je totale resultaat boeken, zoals glans, reflectie en kleur ophalen. Het échte werk dus. :P

Minimale voor deze stap; Pure cleaner en handpads + MF-doeken. ...of... Polijstmiddelen + handpads + MF-doeken.

<-- Voeden -->
Een Glaze word gebruikt om de verloren olien van de lak weer aan te vullen en daardoor de transparantie/reflectie van te lak te verbeteren.

Minimale voor deze stap; Glaze + handpads + MF-doeken

<-- Beschermen -->
Om je harde werk te beschermen, bescherm je dit. Standaard doe je dit met een wax.

Minimale voor deze stap; Wax, applicator + MF-doeken.

Wanneer je toch gewoon wilt doen wat je aangeeft, dan kan je inderdaad voor een All-In-One product gaan als de AF - Triple All-in-One / AutoGlym SuperResinPolish / etc. Deze kun je in de meeste gevallen ook nog aftoppen met een wax.

Dat is mooi en heel uitgebreid neer gezet dank u wel

Misschien dat ik zover ooit kom moet kijken of het financiel haalbaar is,is natuurlijk geen goedkope hobby,ook moet ik kijken of ik hier tijd voor vrij kan maken want je bent als ik zo denk wel een hele dag kwijt.
mocht ik de keus gaan maken om niet de detailer te gaan vertolken die jullie voor ogen hebben maar wel graag wilt dat de auto schoon wordt en glimt is dan het volgende plan ok voor me,en dan ook kwa keus van de produkten

mothers shampoo
black hole of een all in one produkt (black hole kan ik krijgen van iemand)
harde wax van collinite 476s

en evt een detailer of spray wax , weet niet of dit meer resultaat boekt tussen de was beurten door als ik Collinite 476s gebruik

Che

Ik gebruik mijn hobby om mijn hobby te bekostigen! :P

Mijn eerste afname bij CarClean was zo'n €500,- en die had ik al redelijk snel terugverdiend. Sterker nog, voordat mijn spullen op mijn eigen auto gebruikt werden, was het al terugverdiend. (Door stom toeval 2 auto's kunnen doen toen ik terugkwam van CC)

Greetz

500 euro nee sorry dat gaat hem niet worden ieder geval :eek:

en andere auto's detailen ook niet gewoon weg enkel tijd voor mijn eigen auto en ik dat ook niet altijd

ik ga het allemaal eens rustig bekijken ieder geval bedankt voor reageren

nou na veel gelezen en aangehoord te hebben ben ik tot de mijn eerste lijstje gekomen,vond eerst 50 euro wel even ok maar ben er al iets overheen.:rolleyes:

ga eerst met deze spullen aan de gang en eens kijken of het me wat gaat lijken en dan in de toekomst eens kijken of ik het verder ga uitbereiden,moet financiel wel leuk blijven en moet ook kijken hoeveel tijd ik kwijt ben want heb ook andere bezigheden.
Iedereen bedankt en zal het laten zien als ik ermee aan de slag ga wat het resultaat is geworden.:cool:

Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml
Dodo Juice - Basics of Bling Polish Applicator

Washmitt en Droogdoeken heb ik nog van een aantal jaar terug en zeer weinig gebruikt eerst ga ik kijken of die nog acceptabel zijn.

Groetjes Che

Had begin van deze topic al aangegeven dat ik in de toekomst het denk wel gaat uitbereiden,dus dan ook klei

maar ieder geval dank je voor het attenderen,dan hoef ik iedergeval geen glijmiddel meer aan te schaffen voor de klei

Che