• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aant wetsanden geweest.. goed ??

nick22

Detailing rookie
16 mei 2008
561
0
hey allemaal.
ik heb eens mn wetsand spulletjes geprobeerd. op een rood spatbord.

het spatbord was wit /dof uitgeslagen en ik heb met korrel 3000 geschuurd
je ziet op de foto een stukje wat kleur terug heeft gekregen en de rest is nog vaal.
had ik de vale stukken ook verder moeten schuren zodat daar de kleur ook weer in terug kwam??
ik vind het overigens ook niet dezelfde kleur asl de motorkap :-"

hier is de foto

DSCN0121.jpg

DSCN0122.jpg


gr nick
 
Ben je op dat stukje waar de kleur is terugekomen niet door de blanke lak heen gegaaan? Als je de randen bekijkt lijkt het verdacht veel op clearcoatfailure probleem uit het topic dat ik laatst heb geschreven.

https://forum.Carclean.com/threads/clearcoat-failure.343/
 
Tenzij Jori hierboven gelijk heeft denk ik dat je te weinig op de 'niet doffe plek' bent geweest. Met wetsanden haal je geen kleur terug, maar sneller een laag van je laklaag dan je normaal met een machine + pad doet. Wanneer je de plek na het sanden droogmaakt is deze normaal gesproken helemaal dof waarna je de kleur weer terug gaat halen d.m.v machine + polijstmiddel.