• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

afplakken rubbers e.d.

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
hallo allen,

hier even een vraag van een leek,

ik sta op het punt een dap aan te schaffen en over het gebruik heb ik wel een vraag.

de passes op een vlak oppervalk is mij wel duidelijk en ook het maken van een testspot.

mijn vraag is gebaseerd op het gebruik van tape.

de rubbers worden afgetaped voor het wit uitslaan van de trims. soms zie je op dunne randjes van portierranden ook tape.

is het bij een dap ook nodig om scherpe randjes waar de lak wat dunner is te beschermen???

en hoe zit het met embleems??

alvast bedankt voor de reacties!!

ik wil het gebruik van de DAP overigens langzaam opbouwen.
eerst de machine leren kennen met de AG SRP zoals in de HOW TO van Mathijs

ik doe het wel, als je met je pad erlangs gaat (deur kiertjes) dan wil er weleens wat polish in de naad komen.
dit is irritant te verwijderen, dus ik zou het gewoon doen..

je zal er niet doorheen gaan met een dap hoor

logo zou ik ook even mee afplakken, beter iets teveel geplakt dan te weinig

Ik reinig de deur, koffer en motorkap-randen achteraf nog eens, waar je tape plakt op de lak kan je niet polishen met de dap...
kwestie van persoonlijke voorkeur.
Logo's hangt ervan af welk, sommige neem ik mee met PB professional polish, daarna mooi afwerken met zachte kwast

De lak op de randen schijnt vaak wat dunner te zijn. Ik wil ze nog wel eens afplakken. Emblemen plak ik wel af, zeker op mijn auto. Er zitten scherpe punten aan, die m'n pads en doeken slopen.

bedankt voor de reacties!!

het is dus ook een beetje persoonlijk en ook een kwestie van ervaring...

in het begin maar wat voorzichtiger zijn, kan nooit kwaad.

Hoe zwaardere middelen ik nodig heb in combinatie met de rotary hoe eerder ik ook naden afplak en zeker in combinatie met de kompressorpads omdat die voor mijn gevoel op scherpe randen zoals naden, nog sneller de lak weghalen. In een later stadium bij zachter pads en dito middelen dan haal ik het tape weer weg en doe dan het tot dan onbehandelde gedeelte er wel weer bij. Zo'n klein randje zie je dan toch niet dat daar niet volledig is gepolijst.

dun kogel is door dun kerk , dun dap is besteld!!!!!:jippie

nu maar hopen dat tie snel geleverd wordt.

ik heb pas volgende week wat meer tijd maar hij kan maar binnen zijn:lol

Je woont niet al te ver van mij vandaan dus mocht je problemen hebben kan je altijd ff binnen wippen:ja

dan komt het goed uit dat hij maar 2 dozen verder woont:lol

ik vind dit leuke reacties, en wie weet maak ik er ook gebruik van.

maar we gaan eerst maar eens de DAP op de eigen cruiser uittesten zodra het weer goed is.

hij is vandaag binnen gekomen en hij ziet er prima en degelijk uit.
heel even laten draaien en toen moest ik gaan werken.

Schrijf je reactie...