• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Airstream caravan - 11 meter lang en blank aluminium.

Onwijs mooi resultaat, een hele uitdaging! haha

Hoeveel tijd is erin gaan zitten? Wat is het kostenplaatje in zo'n geval voor de klant?

Mochten jullie het nog een keer op kleinere schaal willen doen, ik heb nog een mooie alu. boot ;)

(En anders kan ik altijd nog een keer wat materiaal komen halen, zucht...)
 
Wat een leukk projekt, iig niet alledaags en een mooie gelegenheid om je kennis en kunde weer eens op te krikken. Dat moet een hele ervaring geweest zijn. Het resultaat is in ieder geval super geworden.:)^
 
Mooi werk heren.

[zeikmodus aan]

Ze hadden jullie allebei wel een zonnebril kunnen sponsoren... de hele dag de reflectie van de zon is ook niet best voor je ogen

[/zeikmodus uit]
 
Surfingwizzkid zei:
Teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering zeg, wat een lerp. Sta je daar met je padje en je potje NXT metalpolish :D
Doet me denken aan een topic op een Meguiarsforum waarbij ze een aluminium vliegtuig gingen opknappen, qua formaat wijkt dit niet veel af :-b

Je bedoeld deze http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=32292
 
Ik lees dat hier speciale producten zijn gebruikt.

Geld dit altijd voor aluminium en bijvoorbeeld chroom ?

Kan je deze niet polijsten met de raffini producten ?
 
Tjezus, wat een klus.........das niet leuk meer.

Heb vroeger bij Fokker gewerkt, daar hadden ze polijstrobot ala wasstraat om hele vliegtuigrompen te polijsten.
American airlines wou dat namelijk, scheelde de nodige kilo's verf, dus brandstof verbruik. (ja, verzin het niet)
Alu blijft afgeven, beste is wassen met water en zeep na het polijsten, zo maakte ik m'n alu pruducten schoon na het bewerken. Zag er vroeger ook nog wel eens zo uit, hahaha.
 
GWBoes zei:
En een lappenschijf met pasta werkt ook niet altijd optimaal, op mijn velgen trek ik, met de lichtste combinatie,de krassen er in. Deze zijn er echter wel met mothers mag uit te halen.

Het spijt me, maar dan denk ik dat je toch iets niet helemaal goed deed. Ook hierbij moet je van grof (sisalschijf met groffe pasta) beginnen en eindigen met een lappenschijf met fijne pasta. De onderdelen van mijn Kreidlers kreeg hiermee ik altijd als een spiegel, daar kon geen poetsmiddel tegen op.

Maar vooruit, daar gaat dit topic niet over. Excuses.

Groeten,
Erik
 
Ziet er redelijk uit
Ding is trouwens geen 11 meter hoor nog geen 10 zelfs het is een 31 ft en dat is incl dissel.
Ben zelf met een 32 ft aan het polijsten.
Zal proberen een plaatje te posten hoe de mijne was toen ik begon het ding was gewoon donker grijs 26 jaar nooit iets aan gedaan.
Een goed product voor alu is gord polisch maar moet in de USA besteld worden.
Belgom werk als laatste laag ook erg goed maar dan wel met een echte lamsvacht aanbrengen en poetsen, een nep lamsvacht of zelfs een vinger maakt krassen.
 
Dat is nog een stoer, net aangemeld en dit als eerste post ?
Heb je de before / after wel goed bekeken?
Ga jij effies de 2 detail-breinen achter CC zeggen dat het redelijk is ?
Gaat er niet om de vergelijking is tussen dit en jouw project, maar hoe dit waanzinnig deze airstream is opgeknapt !

Sorry hoor ( nou ja sorry ), maar vind het een zéér slechte binnenkomer.
Als ik bij jou over de vloer kom, begin ik toch ook niet te zeiken over je interieur oid, beetje boel suf, pff
Ik ben normaliter een heel stuk positiever ingesteld, maar is mij in dit geval toch echt niet gelukt :(
 
@mk-us: we houden allemaal van Carclean en de crew...zijn top-vaklui en een stukje trots is goed...begrijpelijk dat je dus op de bres springt voor ze..

Maar.. vermoedelijk is imperial gewoon een enthousiasteling die (zoals hij aangeeft) zelf ook flink bezig is geweest met alu-polijsten..
Geef 'm het vermoeden van de twijfel..
 
Dan nog is het wel zo net om wat opbouwende kritiek te geven en niet meteen te roepen dat het resultaat redelijk is en ander commentaar te geven. Zeker als het de eerste post is op een forum. ;)
Dus Imperial, stel je even netjes voor in het daarvoor bestemde gedeelte! ;)
 
wat een klus.... hoop je dan niet stiekem dat er een gek merk komt met 25inch pads? :D
het resultaat is om van te wenen..... en dit dan door de weespiegeling van de zon in je ogen :cool:
ik ben trouwens mee met de zonnebrillen van hier een paar posts boven :party:


nice job

**edit** toevallig iemand die weet of dit ook bestaat op een wagen? ik hoor meer en meer(vooral audi?) wagens met een alluminium carroserie....die dan uiteraard overspoten is...maar als je de lak dan stript krijg je dit ook op je wagen? :-b would be....special....
 
Heb me misschien in mijn eerste post niet al te tactisch uitgedrukt.
Het poetsen van een airstream is wel heel wat anders als het poetsen van een auto.
En denk nu niet dat ik zeg dat het goed poetsen van een auto een makkie is.
Het aluminium van een airstream is niet het standaard alu plaat.
hier een plaatje van mijn sleurhut waar de onderkant 1 keer is gedaan en de bovenkant nog niet
heb er inmiddels 3 passes opzitten en moet nog zeker 2 a 3 keer voor de echte spiegelglans.
Weet natuurlijk niet hoeveel tijd er in het polijstwerk is gestoken, maar ik ben straks zeker 500 uur kwijt
maar het ding was dan ook echt mat grijs .
poets2.jpg
 
Kijk, dat komt een stuk beter over. Einde aan het "Coco gevoel" (sorry, alleen voor insiders)

Uiteraard zijn meer foto's en de ervaringen welkom.
En denk aan je gezondheid, ook alu-stof is rommel.

Hans
 
Jouw polijstwerk is tot op heden minder dan dat van ons :)

Wij kregen een budget van € 750,- om te polijsten en onze airstream heeft het moeten doen met ongeveer 50 polijsturen. Dan kom je niet veel verder dan 3 passes (grof, medium, fijn).

En dat het polijsten van een Airstream heel iets anders is dan een auto, dat weten wij ook. Krijgen wij met meer budget en tijd er meer uit, jazeker, maar dat was de opdracht niet.

Mat grijs is overigens makkelijker te polijsten dan een ingevreten Airstream door zout en pekel, dat kan ik je verzekeren! Alleen wel met de juiste producten en die hebben wij :ja
 
volgens mij gister deze ingehaald op de snelweg tussen apeldoorn en zwolle. sow wat blinkt ie!! moest gewoon m'n zonnebril opzetten