• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 147 "schadeherstel"

jjonkie

Detailing rookie
22 okt 2008
644
0
Een vriend van me kwam langs met zijn 147 JTD. Hij had een Opel Corsa geschampt op een parkeer plaats. De corsa had een scheur in de bumper. De Alfa kwam er vanaf met een fikse schaafplek.

Of ik daar nog iets kon doen. Tuurlijk ik kan altijd iets doen, toch ?


* Bumper afgenomen met Spray en Wipe
* Sierstrip eraf gehaald
* 2x hit met Monello Mezzo op een oranje en witte pad
* 1 hit met Monello Finale op zwarte pad
* laagje Natty paste wax


Totale tijd 20 minuten. Resultaat: 80%: Kosten. NUL

IMGP9283.jpg



Na

IMGP9284.jpg


Het is bijna helemaal weg. Echter de lak is op sommige plekken gescheurd door de lage temperatuur. Als dit in de zomer was gebeurd was de schade minder geweest.
 
Lak kan scheuren bij een lage temperatuur?? 8-()) Wat gebeurt er dan precies, laat de lak dan los terwijl je aan het polijsten bent?

Ziet er trouwens inderdaad 80% beter uit dan eerst. :)^
 
idd, de lak is gescheurd bij de aanrijding. Als de temperatuur hoog is dan veert de bumper en de lak wel enigzins mee. Maar als het vriest dan scheurt het erg makkelijk.
 
Netjes hoor...

Ook die krassen waarbij het lijkt dat hij door de lak is, zo goed als weg? :cool:

Echt net werk. Rotary lijkt me?
 
Ziet er super uit, geeft me goede hoop voor de bumper van de 166. die heeft een soortgelijke plek opgelopen....
 
janhenduk zei:
Mooi resultaat.
B.t.w. het kenteken komt overeen met die van mijn broertje zijn 147 JTD, wel toevallig

Yup, en die begint dan ook nog met 89 :grinning:

Maar even een vraag over de lakhardheid, hoe is die van een Alfa 147 over het algemeen?