• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa spider Detail

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Afgelopen week en weekend in de vrije uren gewerkt aan het exterieur van een Alfa Spider.

De staat van de lak: Dof, hologrammen, veel swirls en diepe krassen.

De auto was uni-zwart, en kwam er na enkele testspots op de motorkap achter dat de lak ontzettend zacht was. Correctie maken was niet moeilijk, maar het finishen wilde absoluut niet lukken.

Na veel tijd en ergernis toch de kap min of meer gekregen waar ik hem wilde, en verder met de rest.
Voorbumper gepakt, deze bleek evenals de rest van de auto (op 1 deur na:no ) te zijn voorzien van blanke lak , en deze was erg hard. Monello Mezzo op de witte pad nam maar net iets van de swirls weg.

Aan het eind van het verhaal veel redelijk zware combi's moeten gebruiken om het weer enigsinds toonbaar te maken.

Gebruikt:

Rotary
Dap
Zo'n beetje alle pads die ik heb behalve de gele.
Monello Mezzo (eigenlijk overal), Inizio (lokaal) en Finale.
Uniball zwart
Mini-lappenballetje voor de uitlaat, samen met de Mothers metal polish.
Meg's velgenreiniger en borstel
Meg's APC
Meg's Last Touch
Paarse Clay
Meg's glasscleaner
Meg's tire gel
Poorboys Trim restorer
Collinite 845



De staat van de auto vooraf:

IMG_3146.jpg

IMG_3149.jpg

IMG_3139.jpg


De wielen:

IMG_3133.jpg


50-50 op de harde achterklep:

IMG_3194.jpg


De auto had ook al eens een keer een tikje op de zijkant gekregen:

IMG_3214.jpg


Na de Compound (moest nog nabewerkt worden)

IMG_3220.jpg

IMG_3218.jpg


Tankklepje ook wel redelijk opgeknapt:

IMG_3222.jpg


De velgen weer netjes en in de Collinite 845 gezet:

IMG_3228.jpg


En nog wat resultaatjes:

IMG_3236.jpg


IMG_3212.jpg


IMG_3211.jpg


IMG_3225.jpg


IMG_3226.jpg


IMG_3227.jpg


IMG_3229.jpg


IMG_3231.jpg


IMG_3232.jpg


IMG_3233.jpg


Al met al was het een hele pittige klus, maar ik ben redelijk tevreden met het resultaat.

Volgende keer hopelijk een auto die zich iets makkelijker laat bewerken.... :D
 
Echt een zeer mooi resultaat zeg! Zo`n zwarte lak is altijd perfect voor mooie foto`s!
 
Ik heb de laatste tijd nogal wat langs zien komen hoe je met die lak aan het worstelen bent geweest.
Mooi resultaat na de nodige inspanningen.

Ook een fijne werkplaats zo te zien.
 
Het was zeker niet makkelijk idd, heb ook niet alles kunnen corrigeren, maar op een gegeven moment moet je niet nog dieper gaan en je verstand gebruiken.

Werkplaats op de zaak, das goud waard, zeker met de brug er bij. Nadeel van zo'n grote werkplaats (8-9 auto's gaan er wel in) is dat je ook veel rommel krijgt, moet nodig de boel eens uitmesten.
Nadeel is wel dat ik altijd op het werk ben:grinning: . Maargoed zo kan het tenminste, als ik geen ruimte had gehad had ik er zeker niet aan begonnen.

Heb echt respect voor de mensen die alles buiten doen.
 
Ziet er netjes uit, ben alleen benieuwd voor hoelang met die zachte lak.... Hoeveel uur zit erin in?

gr

dries
 
Netjes, ik blijf het een mooi model vinden :cool:
Wel een beetje jammer van de 147 velgen, of liggen daar alleen de winterbanden op?
 
De reflexie is zo mooi dat ik me afvraag wat leuks er in die reflexie te zien is, ergo wat voor leuks staat er naast de spider?

IMG_3227.jpg
 
@ Allen, thx voor de leuke reacties!:)^

@ Dries, gelukkig waren alleen de motorkap en 1 deur zo zacht, ik denk dat de eigenaar met de juiste instructies hem nu wel even netjes kan houden.
Uren heb ik niet bijgehouden, denk zeker wel minimaal 20, of meer incl wassen, kleien spullen aan het eind van de dag/avond weer opruimen enz.

@ Robbie 146: Geen idee hoe het zit met de wielen, zijn geen winterbanden in ieder geval. Persoonlijk vind ik ze zo lelijk nog niet bij de auto.

@ ThaBird, dat is onze demobus, hier een paar foto's:

IMG_2963.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

@ Paulus, ik hoop het, dan mag ik zijn volgende vast ook doen.