• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alle excentermachines op een rij

dovdmeer zei:
Voor de liefhebbers, Ik poets nog even met de hand:
Nieuw heb ik deze gekocht voor 150 dus ik vind 175 een beetje erg duur? Sowieso zou ik hem zelf houden voor als je wel machinaal wilt gaan. Zo 1 als de AEG vind je niet in die prijsklasse...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallootjes,
ik heb altijd met de hand gepoetst maar wil het nu ook wel eens met een machine proberen,ikhoor echter niemand over die poetsmachine van mequairs,wie heeft er ervaring mee?Ben wel benieuwd!

groeten Henry
 
@ Henry:

Lees onderstaande topics even door, dan weet je hoe het er voor staat met de G220 van Meguiars.

http://meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=6093

http://meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=6233

Voor een hoop mensen is deze machine een NO-GO totdat Meguiars een oplossing en/of een verbeterd toestel op de markt heeft gebracht.

Er zijn zelfs dealers die deze machine niet meer verkopen.

Patrick
 
Ik heb nu al een tijdje de G220, Tim ook. Ik heb nog totaal geen last van problemen met deze machine. En ik gebruik 'm toch regelmatig.
 
Heb idd ook al vaak slechte dingen gehoord..
Maar heb met de mijne ook nog geen problemen gehad, maar wat niet is kan nog komen (hopelijk niet natuurlijk).
Mag wel gezegd worden dat je 1 jaar garantie krijgt :)^ op de g220.

Als ik opnieuw zo'n bedrag zou willen uitgeven zou ik toch voor de Flex gaan ,hier hoor/lees ik niets als lof over..
 
Hoi Patrick,

Ja ik zie idd dat er toch wel vragen bij gesteld worden en dat je dus verdomd goed moet uitkijken of die dan in china gemaakt is of niet.
Jammer want eigenlijk zou ik van zo'n merk wel blindeling wat kopen,bedankt alvast ik ga weer verder struinen op het forum,ik wil er max 300euro voor uitgeven,mijn schouder begint te slijten na 20 jaar met de hand poetsen ......................

Henry Visser
 
Oh ja ,dan die 50 euro erbij en je hebt die flex,ik moet zeggen dan ik van mijn werk wel eens een boormachine van fein heb gehad die op 2 dagen na net zo oud was als dat ik ben ,en ik wel een soort van rolls-royce gevoel van over hield en toen een decoupeerzaag van fein heb gekocht wat eigenlijk nog steeds een hele goeie betrouwbare vriend is ,dus dat is wel weer veel geld maar nog altijd beter dan een goedkope wegwerp-chinees....
Henry 3-4- 1971...............
 
Nieuw heb ik deze gekocht voor 150 dus ik vind 175 een beetje erg duur? Sowieso zou ik hem zelf houden voor als je wel machinaal wilt gaan. Zo 1 als de AEG vind je niet in die prijsklasse...

Hij is niet van mij hoor...:)...ik kwam deze zo tegen op MP...ik dacht, misschine is iemand geinteresseerd...:)
 
Ik heb onlangs de Bosch Pex400 AE aangeschaft. Ben nog op de zoek naar een rotary.
Wat vinden jullie van merken als Ferm, Krauss etc...?

Gr.
 
Ferm heeft bij mij niet echt goede indrukken maar ding om boormachine volgens mij is Flex goed en natuurlijk de bekende merken als Makita en Festool
 
Ferm zou ik van afblijven. Maatje van me heeft er mee gewerkt, geen goed apparaat...

Ben zelf eigenlijk tot de conclusie gekomen dat qua prijs/kwaliteit verhouding de Flex 3403 VRG de beste keuze is.

Als je interesse heb, kijk dan ook even in dit draadje. Bij voldoende belangstelling kunnen we kijken of er een groupbuy mogelijk is...:cool:
 
Sven S8 zei:
Ferm zou ik van afblijven. Maatje van me heeft er mee gewerkt, geen goed apparaat...

Ben zelf eigenlijk tot de conclusie gekomen dat qua prijs/kwaliteit verhouding de Flex 3403 VRG de beste keuze is.

Als je interesse heb, kijk dan ook even in dit draadje. Bij voldoende belangstelling kunnen we kijken of er een groupbuy mogelijk is...:cool:

Heb jij de flex excenter zelf in bezit sven?
 
Dames/Heren,

ff een vraag van een andere strekking...met welke toerentallen werken jullie het liefst met de excenter(s)? wanneer een hoog toerental en wanneer juist een laag toerental (product en ondergrond afhankelijk uiteraard)
Heb hier namelijk regelmatig discussies over en ben wel benieuwd naar jullie ervaringen!
:rules

groeten Bas
 
hallo

Ik ben op zoek naar een excenter. Nu had ik de volgende machine gevonden

Schuurmachine Bosch

De schuuruitslag is 4mm. Is dit genoeg om te poesten?

Groetjes,
Vincent
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Vincent:

De uitslag van die machine is veels te klein, slechts 2 mm naar beide kanten. 2+2=4.

Een machine moet minimaal een uitslag hebben van +/- 5mm en een wattage van minstens 400 watt.
Die PEX 270 is té licht voor het werk wat je ermee zou willen doen.

Uiteraard kan ik niet in je portemonnee kijken, maar spaar even door voor een wat degelijkere en zwaardere machine.

Groeten Patrick
 
de AEG 150 EX is bij de gemiddelde bouwmarkt 159,- is dat geen optie voor je?
Ik ben zelf ook van plan deze machine aan te schaffen.
 
Gisteren de ROTEX RO 150 FEQ-Plus in mijn handen gehad maar toch maar nesloten eerst ervaring op te doen met de DAP. Ik vond €475,- ex b.t.w. toch net iets teveel....

Ik ben wel even aan het googelen geweest;

Metabo SXE 450 TurboTec €235 incl. btw. excl. verzendkosten

AEG EX150E € 151,13 Incl. BTW

FLEX XC 3401 VRG Excentrische Polijstmachine € 332,50 Krijg de link niet aan de praat maar in ieder geval te vinden op ts24

BO 6040 €355,74 incl. btw

Ik heb alleen naar 150mm machines gekeken omdat ik begrepen heb dat dit het fijnste werkt.... wat opvalt is dat [MOD]commerciele links verwijderd zie reglementen[/MOD] met scherpe prijzen werkt!
 
Heb net de DAP500 binnen gekregen. Ziet er goed uit! Met als cadeau een flesje Menzerna FF 250 ml. Super!

Eerdaags maar even een stukje proberen.