• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor Color X

erjees

Detailing trainee
9 dec 2014
23
32
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier op het forum (lees soms wel het e.e.a. door, erg interessant forum! :-) en heb een korte vraag. Ik heb ooit jaaaaaren geleden een fles Color X van Meguiars gekocht, ondertussen is deze aardig leeg. Ik heb ondertussen na 7 autoloze jaren weer een eigen auto die ik wat netter wil maken, nu zie ik tot mijn schrik dat Color X niet meer verkocht wordt. Weten jullie een goed alternatief / vervanger voor Color X? Ik ben op zoek naar een "all in one" product als Color X.

Alvast veel dank voor de hulp!

vergeet die polish met sealant van PB niet https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Polish_with_Sealant_473ml_PB_PWS16_100726

Ric325i;n408142 zei:
Autofinesse tripple

Hee, normaal gesproken raad ik dat altijd aan ;)

Tripple zou op zichzelf ongeveer een maand blijven zitten. Wil je dat dat iets langer duurt, dan moet je er iets overheen smeren. Ik weet niet of je 7 jaar geleden een oud t-shirt gebruikte, maar ik vind Tripple erg fijn werken met de Disco Duo's.

Succes!

Dank allemaal! Tripple klinkt goed en ik lees er goede dingen over. @Tonie; ik had vroeger de meest prachtige doeken van Meguiars, zijn nu allemaal foetsie... :-( Denk met weemoed terug aan de tijd dat ik een hele dag zoet was met het waxen vn mijn MB W124 met unilak. Mooi dat 'ie er uitzag daarna!

Heb nu "gewone" MF doeken en een MF "sponsje" van de , ik durf het bijna niet te zeggen, ACTION! Daarmee wilde ik een poging gaan wagen.

erjees;n408198 zei:
Denk met weemoed terug aan de tijd dat ik een hele dag zoet was met het waxen vn mijn MB W124 met unilak. Mooi dat 'ie er uitzag daarna!

Dat is de spirit :)

Als je zorgt dat de doeken en je auto echt goed schoon zijn, dan is het geen probleem om goedkope doeken te gebruiken. Als je (weer) gaat beginnen, kan je in een bijzonder korte tijd een flink vermogen uitgeven aan poetsspullen (vraag maar aan m'n vrouw…)

Tripple is een mooi product wat ik graag veel eerder had gekocht. Op de verpakking staat 'light pressure' en dat kan ik alleen maar onderstrepen. Poets/polijst bewegingen hebben bijzonder weinig zin met Tripple het werkt het beste als je een dun laagje achterlaat wat je met een minuut of vijf uitpoetst.

Nog twee dingen. Vind na het poetsen mijn auto pas echt af, als ook alles wat zwart moet zijn, weer zwart is. Je zou hiervoor bijvoorbeeld Revive kunnen nemen, maar er zijn ook goedkopere alternatieven. Tweede is dat als je langer plezier wil hebben van een laagje Tripple, je na het wassen je auto ook kan nalopen met een quick detailer met wax. Uit het AF assortiment zou dat Finale zijn, maar zeker hiervoor is de keuze reuze. Vandaag kan je bijvoorbeeld ook goedkoop een flesje Cure kopen of Sonax BSD.

Om even terug te komen op het budget, ik weet niet wat je van plan bent, maar je zou ook eens bij Mothers kunnen kijken. Eerlijk gezegd niet het merk waar ik als eerste naar zou grijpen, maar biedt naar mijn mening wel een hoop waar voor je geld. Dit zou dan een alternatief kunnen zijn voor Tripple. Maar ook voor Revive en Finale hebben ze alternatieven voor het geval de producten van AF buiten je budget vallen.

Succes

EDIT: zie net dat je eerst je oude spullen op wilt maken, dus als je nog een QD of dressing hebt, gewoon lekker gebruiken!