• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi R8 Freshly Juiced!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.694
200
Berkel en Rodenrijs
De laatste keer dat de R8 een detailbeurtje heeft gekregen was in oktober (voor 100% Tuning). Uiteraard is hij daarna wel bijgehouden, maar het was hoog tijd om een paar stappen toe te voegen! :-b

Vandaag was ik uitgenodigd bij de organisatie van AutoMaxx Street Power op Zandvoort en daar moest de R8 natuurlijk wel een beetje representatief bij komen te staan. :ja

De stappen:

- Voorspoelen
- Velgen schoonmaken met de EZ Detail Brush en Gold Class Shampoo
- Foamen met Autobrites Super Snow Foam
- Wassen met The Bone en Wolfgang Auto Bathe
- Kleien met Dodo Juice Born Slippy
- Dodo Juice Lime Prime machinaal
- Waxen met Dodo Juice Supernatural
- Ramen met Poorboy's Spray & Wipe
- Banden met Poorboy's Bold 'n Bright

Ik heb niet van alle stappen foto's kunnen maken, qua tijd was dat te krap, daar gaan we:

Eerst even voorspoelen, beading was eerder afwezig dan aanwezig en de ramen vertikken helemaal om iets van beading te laten zien:

DodoR8_1.jpg

DodoR8_2.jpg


Starten met de velgen, met o.a. de EZ-Detail brush:
DodoR8_3.jpg

DodoR8_4.jpg


Altijd leuk als ze je banden wisselen en de loodjes verplaatsen. :roll
DodoR8_5.jpg


Emmertje ziet er altijd leuk uit na het schoonmaken van de velgen:
DodoR8_6.jpg



Tijd om te foamen, hiervoor is de bubblegum super snow foam van Autobrite voor gebruikt.
DodoR8_7.jpg

DodoR8_8.jpg

DodoR8_9.jpg



Nadat de foam ingewerkt was, afgespoten en de auto is al duidelijk een stuk schoner:
DodoR8_10.jpg

DodoR8_11.jpg

DodoR8_12.jpg

DodoR8_13.jpg


Het nut van de 2 emmer methode, voor en na duidelijk te zien. Nu moet ik wel erbij zeggen dat 90% van de vervuiling in het water afkomstig was van de onderkant van de sideskirts, daar kom ik niet bij met foamen of voorspoelen en daar blijft dus veel viezigheid achter:

DodoR8_14.jpg

DodoR8_15.jpg


Resultaat na het wassen, in dit geval met een dopje Auto Bathe van Wolfgang:
DodoR8_16.jpg

DodoR8_17.jpg


En dan het kleien, uiteraard de Born Slippy van Dodo Juice meteen uitgetest. Ik heb 20cm2 gesprayd met het sprayertje van het Dodo Juice flesje, maar daar werd ik compleet overspannen van. Het handgreepje van het flesje is te kort en ik kreeg er kramp van, bovendien nevelt de sprayer zo weinig dat je ook nog veel meer moet sprayen. Hoewel het product echt uitstekend is, heerlijk glad en ook erg zuinig in gebruik, voelt het onrustig als je er zo weinig van gebruikt.

Dus overgegoten in een eigen spraybottle die prima vernevelt en gaan! De Born Slippy ruikt heerlijk citrusachtig en is duidelijk een stuk gladder dan bijvoorbeeld Last Touch van Meguiar's. Met Spray & Wipe van Poorboy's World is het verschil kleiner, maar het karakter van Born Slippy is duidelijk anders. Het is meer zeepachtig en bij mij schuimde het, net als bij Vanquish, als je met het kleien bezig was. Wat ook even wennen is, is dat je daarna de auto het best na kan spoelen om het residu van de Born Slippy van de auto te halen. Ik heb ongeveer 150ml Born Slippy gebruikt voor mijn auto.

DodoR8_18.jpg

DodoR8_19.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij ziet er super uit Tim..! :)^

Zeer leuk verslag.. Had je geen schrik dat mensen er TE kort langsaf gingen lopen..?=-o
 
Tim, Superleuk verslag en wat een vette bak is dat toch...

Errug tof ook dat je zo eerlijk bent over de mindere kanten van producten zoals je melding over de vernevelaar.
Nog effies dan kan ik eindelijk los op onze auto's want als ik de resultaten hier zie van mn handjes jeuken :party:

Zal dan eerst nog eea moeten gaan aanschaffen maar door alle leuke revieuws en verhalen wordt de keus steeds makkelijker.

Keep up the good work met jullie mooie bedrijf en super website/forum :)^
 
Wat n bak man 8-())

Zoals B.K. ook al vroeg, ik zou echt doodsbenauwd zijn dat mensen mn bolide zouden beschadigen.

Mis wel een beetje CC reclame in en om de auto ?

Gr. Arjan
 
Juffer1 zei:
Wat n bak man 8-())

Zoals B.K. ook al vroeg, ik zou echt doodsbenauwd zijn dat mensen mn bolide zouden beschadigen.

Mis wel een beetje CC reclame in en om de auto ?

Gr. Arjan


daar zat ik ook al aan te denken, bijvoorbeeld carclean kentekenplaten oid. Verder mooi verslag!
 
B.K. zei:
Hij ziet er super uit Tim..! :)^

Zeer leuk verslag.. Had je geen schrik dat mensen er TE kort langsaf gingen lopen..?=-o


Jawel, dat blijft altijd lastig. }:)w

Mcive zei:
Errug tof ook dat je zo eerlijk bent over de mindere kanten van producten zoals je melding over de vernevelaar.
Nog effies dan kan ik eindelijk los op onze auto's want als ik de resultaten hier zie van mn handjes jeuken :party:

Keep up the good work met jullie mooie bedrijf en super website/forum :)^

Ik vind het belangrijk dat ik producten goed beoordeel. Zo is Super Natural een mooie wax, maar bewerkelijk om aan te brengen (tenminste ons potje is nogal variabel in hardheid en dat maakt het niet makkelijk).

En bedankt voor de complimenten natuurlijk!

Juffer1 zei:
Mis wel een beetje CC reclame in en om de auto ?

In dit geval was ik er niet voor de Carclean.com reklame, maar het is wel de bedoeling om er in de toekomst iets meer mee te doen.

StefanCS zei:
Leuk verslag! Glimt weer goed.

Hoeveel km's staan er inmiddels op de R8?

Ik zit op ongeveer 20.000km momenteel.

En het verslag had ik eigenlijk uitgebreider willen doen (met de Cleaner Glaze, Wax en interieurstappen erbij), maar de tijd was hiervoor te beperkt. In het voorjaar / zomer poging 2 :)

Probeer wat filmpjes enzo erbij te doen. We moeten ons toch een beetje onderscheiden.
 
Het blijft inderdaad een erg mooie wagen die er nu overigens weer tip top bijstaat! Maar dat kan natuurlijk ook niet anders. Top eigenlijk dat je de R8 hebt, dit is toch zoals je zelf al gemerkt hebt een echte publiektrekker en dat moet je hebben als je ergens staat om je producten te verkopen! :cool:

Zonde van je velg en een ramp overigens om die plaksel van de loodjes eraf te krijgen maar helaas ontkom je hier niet aan bij het monteren van nieuwe banden. In principe is het nooit goed. Op deze manier word je er niet vrolijk van, maar als ze de loodjes gewoon laten zitten ga je niet vrolijk worden onder het rijden! :D
 
Een mooie write up Tim, leuk, foto's zijn altijd goed van de Audi :)^

Ik zou maar een bedrijfje beginnen als ik jou was je doet het goed :D
 
Echt een strakke wagen blijft het ;).. lekker boos aan de voorkant! Bij het zien van de foto's @ Zandvoort kreeg ik het ook meteen benauwd van de mensen die er zo dicht op stonden ;)
 
Op 100% tuning moesten we ook steeds politieagent spelen, er stonden paaltjes omheen met koorden er tussen zodat mensen niet tegen de wagen aan konden komen. Mensen halen gewoon doodleuk de paaltjes opzij! ]-0 Ze staan er niet voor niets!!! Als je er wat van zegt dan worden ze nog boos ook }:)w