Hallo poetscollega's
Deze week een leuke wagen als opdracht binnengekregen.
Het gaat hier om een Audi TTs die als typische liefhebbers wagen reeds in een zeer goede conditie stond.
Dit is in wezen geen tof project(versta me niet verkeerd!) daar er weinig eer van te halen is.
De wagen werd s'avonds aangeboden in een zeer nette staat en daarom werd de wasbeurt aangepast tot...een spray&wipe beurt.
Dit klinkt als vloeken in de kerk maar eerlijk is eerlijk...deze methode wordt zelfs beschreven op de bottle:rules
Ik heb de wagen volledig afgegaan met PB S&W met een massa microvezeldoeken en als je dit op een nette auto toepast met enige omzichtigheid loopt er echt niks fout.
Na deze orthodoxe manier van poetsen heb ik de wagen volledig gekleid met Last Touch Spray detailer van Meguiar's als glijmiddel.
De klei vertoonde weinig vervuiling en dit was weer het bewijs dat de eigenaar zijn auto goed onderhoud
^
Na het kleien heb ik de wagen van de nodige tape voorzien op de zwarte kunstofdelen die eventueel gevoelig zijn voor wax en polijstresten.
mijn polijstwerk bestond uit twee stappen(die ik tegenwoordig dikwijls toepas).
Eerst ben ik begonnen met Meguiar's M105 met een DA Microfibre cutting disc en als tweede stap heb ik de M205 in combinatie met een DA Microfibre Finishing Disc gebruikt.
Telkens heb ik het "dambordmotief" 4 maal herhaald.
Deze combi's geven een zeer mooi resultaat!
De M105/205 compounds zijn heel goede producten die zeer mooi en redelijk stofvrij verwerken.
Na de polijstbeurt heb ik de auto volledig gereinigd(en ontvet)met super degreaser van pro Meguiar's.
Lijkt nogal drastisch maar ik gebruik een verhouding 1 op 10 met deminwater en dit lukt aardig...
Vervolgens heb ik als eerste laag Poorboy's Black Hole aangebracht met een zwarte pad.
Belangrijk is hier met doorgaan tot dat de glans terug komt om het beste resultaat te bekomen.
Als eindlaag heb ik gekozen voor de Collinite 845 die ik met een microfiber handpad heb aangebracht.
De 845 geeft misschien iets minder "wetlook" maar deze staat wel bekent om zijn bescherming en omdat de winter voor de deur staat...geen slechte keuze.
Tussen de BlackHole en de 845(de BH even laten curen hé)heb ik de velgen gereinigd en dit was weer van hetzelfde laken een broek.
Ze zagen er eigenlijk meer dan prima uit en aldaar heb ik ze even ingespoten met APC en dan opgepoetst.
Vervolgens heb ik ze nog even in de Wheelsealant gezet van Poorboy's en de banden hebben een laagje Tireshine gekregen van Mothers.
Als laatste alle tape verwijderd en de donkere kunststof behandeld met PB trimrestorer en de ramen gereinigd met Meg's Glasscleaner.
Was toch nog redelijk intensief en heb hier dan ook een acht uur aan bezig geweest.
Genoeg geschreven en nu de foto's....
zelfs de kentekenplaat verwijderd voor het betere poetswerk...
De wagen klaar voor de behandeling
De licht vervuilde klei
En de Dapperende Dapper...
Nu het eindresultaat!
Nog enkele details
En dat er bling,bling op zit.....
Bedankt voor het lezen
Deze week een leuke wagen als opdracht binnengekregen.
Het gaat hier om een Audi TTs die als typische liefhebbers wagen reeds in een zeer goede conditie stond.
Dit is in wezen geen tof project(versta me niet verkeerd!) daar er weinig eer van te halen is.
De wagen werd s'avonds aangeboden in een zeer nette staat en daarom werd de wasbeurt aangepast tot...een spray&wipe beurt.
Dit klinkt als vloeken in de kerk maar eerlijk is eerlijk...deze methode wordt zelfs beschreven op de bottle:rules
Ik heb de wagen volledig afgegaan met PB S&W met een massa microvezeldoeken en als je dit op een nette auto toepast met enige omzichtigheid loopt er echt niks fout.
Na deze orthodoxe manier van poetsen heb ik de wagen volledig gekleid met Last Touch Spray detailer van Meguiar's als glijmiddel.
De klei vertoonde weinig vervuiling en dit was weer het bewijs dat de eigenaar zijn auto goed onderhoud
Na het kleien heb ik de wagen van de nodige tape voorzien op de zwarte kunstofdelen die eventueel gevoelig zijn voor wax en polijstresten.
mijn polijstwerk bestond uit twee stappen(die ik tegenwoordig dikwijls toepas).
Eerst ben ik begonnen met Meguiar's M105 met een DA Microfibre cutting disc en als tweede stap heb ik de M205 in combinatie met een DA Microfibre Finishing Disc gebruikt.
Telkens heb ik het "dambordmotief" 4 maal herhaald.
Deze combi's geven een zeer mooi resultaat!
De M105/205 compounds zijn heel goede producten die zeer mooi en redelijk stofvrij verwerken.
Na de polijstbeurt heb ik de auto volledig gereinigd(en ontvet)met super degreaser van pro Meguiar's.
Lijkt nogal drastisch maar ik gebruik een verhouding 1 op 10 met deminwater en dit lukt aardig...
Vervolgens heb ik als eerste laag Poorboy's Black Hole aangebracht met een zwarte pad.
Belangrijk is hier met doorgaan tot dat de glans terug komt om het beste resultaat te bekomen.
Als eindlaag heb ik gekozen voor de Collinite 845 die ik met een microfiber handpad heb aangebracht.
De 845 geeft misschien iets minder "wetlook" maar deze staat wel bekent om zijn bescherming en omdat de winter voor de deur staat...geen slechte keuze.
Tussen de BlackHole en de 845(de BH even laten curen hé)heb ik de velgen gereinigd en dit was weer van hetzelfde laken een broek.
Ze zagen er eigenlijk meer dan prima uit en aldaar heb ik ze even ingespoten met APC en dan opgepoetst.
Vervolgens heb ik ze nog even in de Wheelsealant gezet van Poorboy's en de banden hebben een laagje Tireshine gekregen van Mothers.
Als laatste alle tape verwijderd en de donkere kunststof behandeld met PB trimrestorer en de ramen gereinigd met Meg's Glasscleaner.
Was toch nog redelijk intensief en heb hier dan ook een acht uur aan bezig geweest.
Genoeg geschreven en nu de foto's....
zelfs de kentekenplaat verwijderd voor het betere poetswerk...
De wagen klaar voor de behandeling
De licht vervuilde klei
En de Dapperende Dapper...
Nu het eindresultaat!
Nog enkele details
En dat er bling,bling op zit.....
Bedankt voor het lezen