• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym Ultra Deep Shine toppen met Collinite?

duckmole

Detailing chief
13 mrt 2010
108
103
61
Hallo,

Na me net voorgesteld te hebben in het voorstel topic heb ik gelijk een vraag.

Mijn Panther Black Ford Focus bezit na ruim drie jaar wat swirls. Ik ben er nog niet aan toe om de auto helemaal te (laten) polijsten, maar wil hem wel eens goed onder handen nemen.
Op dit moment lijkt de lak wat vettig als de zon er lekker op schijnt. Dat kan natuurlijk van de Riwax komen, maar het kan ook zo zijn dat als ik de lak een keer helemaal schoon maak de vettige zooi er af is en de Riwax er weer prima op kan.
Misschien gebruik ik wel te veel waxshampoo als ik de wagen was.

De auto is destijds gepoetst afgeleverd, maar ik heb geen idee wat voor spul erop gesmeerd is. Ik weet wel dat de wagen met DIS (Dealer Installed Swirls) is afgeleverd.:jippie

De auto is nog nooit gekleid, dus dat wil ik eerst maar eens doen. Daarna moet ie goed beschermd en ik ben van plan om er een Collinite 845 of 476S op te zetten.

Nu is mijn ervaring met de Ultra Deep Shine van Autoglym dat die de swirls behoorlijk maskeert. Kan ik de USD toppen met eén of twee lagen Collinite?

Wie heeft daar ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties.

Duckmole

Oja, antwoord op je vraag: ja, dat kan prima. Ik denk dat het redelijk het zelfde werkt als Autoglym Super Resin Polish (SRP) en zoek
daar maar eens op op die mooie forum!

Autoglym word niet zoveel gebruikt als de andere hier bekende merken, dus het zou idd goed kunnen dat niemand anders weet of deze combi werkt.

Maar 1 antwoord is toch voldoende.
Je zou het natuurlijk ook zelf even kunnen testen voordat je de hele auto ermee doet:-d

het kan vast wel, maar wel eerst goed laten uitharden, en ook de lagen tussen de Collinitewax goed laten uitharden (min 24 uur tussen de lagen)