• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autowassen zonder shampoo of speciale shampoo? (I.v.m. contact eczeem)

Siemoo

Detailing rookie
14 okt 2010
23
2
Beste forum collega's,

Ik zit sinds een klein jaar met een probleem. Ik heb op mijn rechterhand in extreme mate last van eczeem.
De details zou ik jullie besparen.

Na wat onderzoek en testen ben ik er achter gekomen dat het door het autowassen komt. Ik doe dit sinds een jaar met enige regelmaat(2-3 keer p.m.).
Was ik mijn auto niet, bijvoorbeeld in een grote vakantie, dan gaat de eczeem langzaam weg.

Omdat auto's poetsen een grote hobby van mij is wil ik dit eigenlijk niet stoppen.

Weten jullie manieren om de eczeem te voorkomen? Ofwel, speciale shampoo?

Ik hoop op goede reacties:ja

Greetz

Siemoo

P.s. krasstraat is liever geen optie...

Zijn er bepaalde ingredienten die het veroorzaken dat je weet?

Is een paar goede handschoenen geen optie? Als het alleen maar van de shampoo komt lijkt me dat toch wel te doen met handschoenen.

Dibbuz zei:
Zijn er bepaalde ingredienten die het veroorzaken dat je weet?

"Contacteczeem
Deze vorm van eczeem wordt veroorzaakt door overgevoeligheid voor een bepaalde stof zoals nikkel, chroom, rubber, zeep, cosmetica of (af)wasmiddelen.
Contacteczeem kan van het ene op het andere moment ontstaan."

In mijn geval denk ik dus door de "zeep" in shampoo.

Bedankt!

Valuco zei: