• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autowassen zonder shampoo of speciale shampoo? (I.v.m. contact eczeem)

Siemoo

Detailing rookie
14 okt 2010
23
2
Beste forum collega's,

Ik zit sinds een klein jaar met een probleem. Ik heb op mijn rechterhand in extreme mate last van eczeem.
De details zou ik jullie besparen.

Na wat onderzoek en testen ben ik er achter gekomen dat het door het autowassen komt. Ik doe dit sinds een jaar met enige regelmaat(2-3 keer p.m.).
Was ik mijn auto niet, bijvoorbeeld in een grote vakantie, dan gaat de eczeem langzaam weg.

Omdat auto's poetsen een grote hobby van mij is wil ik dit eigenlijk niet stoppen.

Weten jullie manieren om de eczeem te voorkomen? Ofwel, speciale shampoo?

Ik hoop op goede reacties:ja

Greetz

Siemoo

P.s. krasstraat is liever geen optie...

Zijn er bepaalde ingredienten die het veroorzaken dat je weet?

Is een paar goede handschoenen geen optie? Als het alleen maar van de shampoo komt lijkt me dat toch wel te doen met handschoenen.

Dibbuz zei:
Zijn er bepaalde ingredienten die het veroorzaken dat je weet?

"Contacteczeem
Deze vorm van eczeem wordt veroorzaakt door overgevoeligheid voor een bepaalde stof zoals nikkel, chroom, rubber, zeep, cosmetica of (af)wasmiddelen.
Contacteczeem kan van het ene op het andere moment ontstaan."

In mijn geval denk ik dus door de "zeep" in shampoo.

Bedankt!

Valuco zei:
Is een paar goede handschoenen geen optie? Als het alleen maar van de shampoo komt lijkt me dat toch wel te doen met handschoenen.

Dat is een goede! Dan bedoel je bijvoorbeeld een lange latex handschoen onder je Washandschoen?

Ik zou zon rubber handschoentje proberen die de tandarts ook gebruikt.
Deze zit mooi strak en sluit af rond je pols.

Kijk even op deze site heb je lange rubberen handschoenen.
Als je met je mitt in het water gaat kan het ook niet in de hanschoen komen.
Gaat om de rode.
http://www.legerstockdebackere.be/Winterkledij/Start.htm

Radjen zei:
Kijk even op deze site heb je lange rubberen handschoenen.
Als je met je mitt in het water gaat kan het ook niet in de hanschoen komen.
Gaat om de rode.
http://www.legerstockdebackere.be/Winterkledij/Start.htm

Zoiets bedoelde ik inderdaad ook, volgens mij krijg je ze zelfs bij de AH op de huishoud artikelen afdeling.
Tenminste daar heeft mijn vriendin ze een keer gehaald in het geel toen iemand hier zo nodig de hele WC heeft onder gek*ts tijdens een feestje.
Die rode in die link zien er nog iets 'losjes' uit, die gele wat ik bedoel sluiten bijna strak aan.
Wij hebben hier wel een AH XL vestiging en weet dat niet iedere AH die huishoud afdeling zo uitgebreid heeft.

EDIT: plaatje gevonden:
handschoen-187x300.webp

Ik heb het zelf ook van de Meguiars NXT.. Ik krijg er geen Eczeem van, maar vervellende vingertoppen... Van de Poorbooys tot op heden geen probleem. Meg's Gold Class trouwens ook amper..

Ik heb hier ook last van, veroorzaak door dragen van trouwring die ik niet uitdeed bij het wassen van handen waardoor vuil en vocht zich ophoopte onder de ring met eczeem als gevolg.
Inderdaad, handschoenen zijn het testen waard, ikzelf heb er van Vlieda (verschillende types).
De blauwe vind ik het beste.
Ze komen zeker hoog genoeg bij het dragen van een mitt.
Snel genoeg vervangen is de booschap, na een tijd merk je dat je hand toch vochtig wordt.
Hier in België kosten ze een 2-tal euro per paar.

Hallo,

Is natuurlijk niet zo leuk ,jouw probleem, maar we denken allemaal ff met je mee:

-probeer ook eens met je linkerhand te wassen,het is immers "maar" wassen hé

-misschien kan je een speciale creme op je handen smeren,alvorens te beginnen met de auto(ik bedoel een soort van creme die eigenlijk handschoenen vervangt, zogeheten "onzichtbare" handschoenen)

-of zorg ervoor dat je huid al "vol" zit met de creme , speciaal voor jou gemaakt bij de dermatholoog en was dan je auto,je zal gegarandeert minder last hebben van de shampoo.

-laat iemand anders je auto wassen en jij kijkt toe??(is zeker leuk:lol )

-gebruik minder shampoo ??

-ga langs de carw....neen,deze mag zeker niet :|~*

Danny

Toch moet je ook goed oppassen met die handschoentjes. bij ons op het werk gebruiken we ze ook regelmatig en ik merk toch dat ik ook hier uitslag van krijg, zelfde als van de agressieve schoonmaakmiddelen die we gebruiken. probeer dan ook zeker voor niet gepoederde te gaan en zeker zorgen voor een goede maat te strak is ook echt niet fijn, gaat schuren!

Lastig, maar er valt mee te leven :-b

Als je geen last hebt van katoen kan je die ook als eerste laag dragen tegen het transpireren
Daaroverheen dan wat ruimere huishoudhandschoenen.

Creme of zinkzalf helpt ook, maar dan moet je weer oppassen voor vlekken / vegen
Second skin in spuitbus (spray plaster) is ideaal, maar als je de volle prijs moet betalen eigenlijk geen optie

Hans

kun je niet van de plastic handschoenen gebruiken die de ' dierenarts' gebruikt wanneer die een inwendig onderzoek doet bij koeien?
Ik neem aan dat die wel een wasbeurt mee moeten kunnen gaan zonder kapot te scheuren.

Is SuperNaturel van Dodo Juice geen oplossing dan ?

Misschien dat je ergens een sample kunt verkrijgen, ik heb hem niet, als je er prijs op stelt kan ik je wel een sample Dodo Born te be Mild toesturen

Misschien is dit de oplossing:

http://www.chemicalguys.com/Waterproof_Wash_Mitt_p/mic_402.htm

Iemand ervaringen met deze washmitt?

Ja, die heb ik zelf ook. Maar ook daar wordt je hand nogwel in nat. Zeker als je een keer iets te diep in de emmer gaat.