• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bbs rs randen mooi krijgen

bmw1

Detailing trainee
19 jun 2013
17
32
Hoi
Iemand enig idee hoe ik dit weer mooi kan krijgen? Het zit er ingevreten lijkt et...
Schuren helpt niet ( of heeeel grof)
Staalwol helpt niet
Polijsten niet
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    169,8 KB · Weergaven: 595
Remmenreiniger, wd40, weken in schoonmaakazijn.

Maar inderdaad, nieuwe kopen lijkt me de beste optie.
 
Idd zou hiervoor nieuwe kopen. Heb ooit eens een set klaar gemaakt voor een Golf 3 VR6. Schoonmaken en polijsten was het niet waard.

Het is ingevreten remstof zo te zien. Mmm...zie de schuurkrassen zitten maar het zou toch weg moeten gaan met schuren/polijsten etc. Wat doet Non-Ferro bv?
 
Hoi
Iemand enig idee hoe ik dit weer mooi kan krijgen? Het zit er ingevreten lijkt et...
Schuren helpt niet ( of heeeel grof)
Staalwol helpt niet
Polijsten niet

Heel grof beginnen met schuren is inderdaad je enige oplossing. Heb ooit een 15" setje van een VR6 gedaan. Ben met korrel 60 of 100 begonnen en dan afbouwend via 200, 320, 400, 500, 600, 800, 1000, 1200 en dan nat met 1500, 2000 en 2500. Vervolgens opwrijven, weer afbouwend in grofheid. Kost je ca. 5 uur per velg, maar dan zijn ze wel als nieuw...
 
Zelf afgelopen weekend rvs velgranden gedaan.

Schoonmaken
Schuren korrel 600, 800, 1000
Polijsten met lappenschijf op de boormachine met metal polish.

Is aardig gelukt lijkt me zo.
 
Poeh, dat lijkt mij inderdaad schuurwerk en daarna flink oppoetsen. Als je dit niet zelf zou willen doen, kost het flink wat uren en dat kost op zijn beurt flink wat knaken.

Denk dat nieuwe velgen kolen dán beter is of zelf aan de gabg gaan. Is leerzaam en leuk! :p



Greetz
 
Heel grof beginnen met schuren is inderdaad je enige oplossing. Heb ooit een 15" setje van een VR6 gedaan. Ben met korrel 60 of 100 begonnen en dan afbouwend via 200, 320, 400, 500, 600, 800, 1000, 1200 en dan nat met 1500, 2000 en 2500. Vervolgens opwrijven, weer afbouwend in grofheid. Kost je ca. 5 uur per velg, maar dan zijn ze wel als nieuw...

Dit is de beste optie.Heb vorige week andere velgen gekocht,Lenso,waarvan de center cap in slechte staat was.Per cap zeker 2 uur bezig geweest.Van korel 180 tm 2000 en dan met Autosol opgepoetst.