• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnersvraag: Dodo Juice Detailing Spray

SanVrclstrn

Detailing rookie
9 apr 2017
10
15
33
Eerst en vooral: ja, ik ben een vrouw dus nee, ik heb niet zo veel ervaring als de meeste mannen hier als het gaat over auto's wassen/onderhouden :)

Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn auto niet graag onderhoud. Dus ik hoop dat er geen vervelende opmerkingen komen.

Ik kwam net de Dodo Juice Basics of Bling Detailing Spray tegen. (https://carclean.com/nl/product/Dodo_Juice/Basics_of_Bling_Detailing_Spray_500ml_102059)
Ik ben niet iemand die aan de slag gaat met wax en dergelijke. Maar ik hou wel van een propere, netjes blinkende auto. Ik gebruik voor de was Dodo Juice Born to be Mild (heerlijk spul naar mijn mening). Nu is mijn vraag: is de detailing spray iets dat ik kan gebruiken na de was en zo ja, hoe breng je zo'n product aan? Met welke dingen moet ik rekening houden?

Ik hoop hier enkele nuttige antwoorden te mogen lezen :)
 
Ten eerste, een vrouw :eek: daar zijn speciale handleidingen voor... ;)

Grapje, je bent net zo welkom als iedere man.

De Basics of Bling Detailing Spray is niks meer dan een veredelt wasmiddeltje. Hulpmiddeltje voor het drogen, goedje om te gebruiken bij het verwijderen van vogelpoep e.d.

Als je meer een soort vervanger voor wax zoekt zou ik eerder naar spray wax of spray sealant achtige producten zoeken.

Een Future Armour, Red Mist Tropical, Acrylic Spritz of Carnauba Glaze van Dodo Juice. Andere merken hebben deze ook maar dit is om even bij DJ te blijven en het niet meteen te ingewikkeld te maken.
 
Ik heb anders ook wel enkele handleidingen liggen over mannen ;)

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb de producten eens opgezocht en mijn voorkeur gaat uit naar Future Armour of Red Mist Tropical. Future Armour zou je kunnen aanbrengen op vochtige lak, uitwrijven met microvezeldoek en afspuiten met hoge druk. Werkt de Red Mist Tropical ook zo? Moet ik ergens voor opletten bij gebruik?

Heb jij trouwens ervaring met 1 van deze producten?

Tips & tricks altijd welkom!
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
Uhm, ik ken de producten van Dodo Juice een klein beetje ;)

WP_20170320_16_45_53_Pro.jpg


Maar de producten worden wel anders verwerkt.

Future Armour : natte auto insprayen, verdelen met een doek, uitspuiten met een hoge druk reiniger en klaar. wel per paneel werken anders krijg je strepen.
Red Mist en Acrylic Spritz is aanbrengen met een doek op een droog paneel, doek omdraaien en uitwrijven tot het glimt.
Carnauba Glaze is aanbrengen met een doek, uitwrijven en opwrijven met een kortharige doek.

Future Armour is verreweg de makkelijkste en de snelste, deze geeft een soort glas glans.
Red Mist geeft je de meest verbluffende wetlook.
Carnauba Glaze en Acrylic Spritz geven je een net gewaxte look.
 
Welkom hier!

Er zijn vele spray's welke je na het wassen gewoon op kunt sprayen of op een doek sprayen en dan uitsmeren en weer afnemen met een andere doek.
Geeft een paar weken bescherming en wat extra glans.
Zo veel merken en soorten zoals boven genoemde merken en ook Waxaddict FoShow, Sonax Brilliant Shine Detailer en vele meer.
Het scheelt elkaar allemaal niet veel maar ikzelf ga meestal voor de Sonax omdat deze zeer goede beading en sheeting geeft en zeer makkelijk te gebruiken is (opwrijven, afnemen).
 

Dank je :)

Er zijn vele spray's welke je na het wassen gewoon op kunt sprayen of op een doek sprayen en dan uitsmeren en weer afnemen met een andere doek.
Geeft een paar weken bescherming en wat extra glans.
Zo veel merken en soorten zoals boven genoemde merken en ook Waxaddict FoShow, Sonax Brilliant Shine Detailer en vele meer.
Het scheelt elkaar allemaal niet veel maar ikzelf ga meestal voor de Sonax omdat deze zeer goede beading en sheeting geeft en zeer makkelijk te gebruiken is (opwrijven, afnemen).

Bedankt voor de tip!
 
Een vrouw?! Zoek lekker een kookforum op ofso. Sjonejonge...

Hahaa! Just kidding. (Zo, da's uit m'n systeem! ;) )

Mijn bescheiden mening; Neem een product dat bescherming biedt. Een spray zoals Red Mist en dergelijke vind ik persoonlijk weinig toevoegen als de lak nog in prima staat is. (Volgens mij heb jij ook niet een oude auto en is de lak nog prima).

De Future Armour is een wetcoat en meerdere merken hebben wel zoiets. Als je niet waxt, zou ik inderdaad zoiets aanbrengen. :)


Greeetz
 
  • Grappig
Reactions: Ester
Een vrouw?! Zoek lekker een kookforum op ofso. Sjonejonge...

Hahaa! Just kidding. (Zo, da's uit m'n systeem! ;) )

Cliché! Ik kook trouwens helemaal niet graag, haha.

Mijn bescheiden mening; Neem een product dat bescherming biedt. Een spray zoals Red Mist en dergelijke vind ik persoonlijk weinig toevoegen als de lak nog in prima staat is. (Volgens mij heb jij ook niet een oude auto en is de lak nog prima).

De Future Armour is een wetcoat en meerdere merken hebben wel zoiets. Als je niet waxt, zou ik inderdaad zoiets aanbrengen. :)


Greeetz

Auto is inderdaad niet oud, iets meer dan een jaartje.
Bedankt voor je bescheiden mening ;)
 
Aanvulling op mijn bescheiden mening; Waxen stelt niefs voor om te doen, maar je bescherming is velen malen duurzamer als elke keer met wetcoat en dergelijke aan de gang gaan.

Lekker in de avondzon de boel op je gemakkie in de wax zetten, effe wachten tot hij klaar is met uitzweten en dan lekker afnemen. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aanvulling op mijn bescheiden mening; Waxen stelt niefs voor om te doen, maar je bescherming is velen malen duurzamer als elke keer met wetcoat en dergelijke aan de gang gaan.

Lekker in de avondzon de boel op je gemakkie in de wax zetten, effe wachten tot hij klaar is met uitzweten en dan lekker afnemen. :)

Haha, goeike!
Ik vind het eerlijk gezegd eng om er aan te beginnen. Bang om iets fout te doen. Ik zou eerst eens op de leer moeten gaan bij iemand voor ik daar aan begin ;)
 
Ik vind het eerlijk gezegd eng om er aan te beginnen. Bang om iets fout te doen.
Er zitten inderdaad hoge risicofactoren aan. Een wax is niet zomaar een potje openknallen, er met je foampadje er een paar likjes wax uit halen, vervolgens op een paneel een beetje in de rondte deppen en dit vervolgens uitsmeren tot er een mooie dun laagje overblijft. Hah! Als het zó makkelijk was, dan zou iedereen het kunnen!

Ow wacht... ;)

Vorige week kreeg ik @A3BMM op bezoek en geloof mij, om wederom in de clichés te blijven, die was nog onhandiger als een vrouw! :p Dacht hem ook het één-en-ander te kunnen vertellen en laten zien...

Mocht je in de buurt wonen, ben je welkom om in Leersum langste piepen en dan kan ik je in zo'n 13 seconden laten zien hoe eng het allemaal is, hoor! :D
 
  • Leuk
Reactions: A3BMM
Ik denk dat de meeste mensen die op dit bericht gereageerd hebben afkomstig zijn uit Nederland.
Ik ben van de Belgische kempen :)

Dat ligt voor mij een beetje uit de route inderdaad, ik woon in Nijmegen, maar er zijn best veel Belgen hier op het forum te vinden dus wie weet zit er ook eentje bij jou in de buurt :)

En zoals Quantoxx al aangeeft, waxen stelt niet zoveel voor hoor, kijk om te beginnen hier eens naar:
Dit filmpje komt uit deze how-to:
https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/
 
Er zitten inderdaad hoge risicofactoren aan. Een wax is niet zomaar een potje openknallen, er met je foampadje er een paar likjes wax uit halen, vervolgens op een paneel een beetje in de rondte deppen en dit vervolgens uitsmeren tot er een mooie dun laagje overblijft. Hah! Als het zó makkelijk was, dan zou iedereen het kunnen!

Ow wacht... ;)

Vorige week kreeg ik @A3BMM op bezoek en geloof mij, om wederom in de clichés te blijven, die was nog onhandiger als een vrouw! :p Dacht hem ook het één-en-ander te kunnen vertellen en laten zien...

Mocht je in de buurt wonen, ben je welkom om in Leersum langste piepen en dan kan ik je in zo'n 13 seconden laten zien hoe eng het allemaal is, hoor! :D

Da's niet meteen in de buurt van de Belgische kempen. Om dat hele eindje te rijden om in 13 seconden te zien hoe eng het is... :grinning:

Ik zal eerst beginnen met de makkelijke dingen. En dan alle tips en filmpjes eens bekijken, op zoek gaan naar iemand uit de buurt die mij eventueel kan helpen en wie weet waag ik me er dan ooit aan ;)
 
  • Leuk
Reactions: GiuliettaQV
Grappig, meestal wordt er in de eerste eerste reply geroepen welkom stel je even voor. Maar omdat het een vrouw is komen we gelijk met antwoorden .

Succes met zoeken en poetsen. Veel lezen en gewoon proberen, je kan weinig fout doen met een wax, behalve teveel erop smeren.