• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beschermen na polijsten

Barrie Beton

Detailing addict
24 apr 2017
15
55
35
Zwolle
Hallo detailers,

Ik heb mijn ouwe trouwe bus moeten
inleveren voor een bijna nieuw exemplaar. Bijna nieuw is dus niet helemaal nieuw en daarom moet die gepolijst worden. Bij de vorige was ik te laat en zat de bedrijfsbestickering er al op voordat ik beginnen kon. Omdat deze bus anders wordt dan de vorige zal er opnieuw een ontwerp gemaakt worden. Dit gaat nog wel even duren voordat er dus geplakt gaat worden. Nu wil ik graag beginnen met het aanpakken van het lakwerk maar mijn vraag is: is het nou verstandig om na het wassen, kleien, polijsten etc de lak onbeschermd te laten totdat de reclame erop komt en daarna iets van cancoat te gebruiken? Of zal ik hem tijdelijk in de collonite 845 zetten dan naar de stickeraar ( weet niet of die er blij van wordt ) en daarna cancoat?

Bedankt alvast voor het meedenken!
 
Hoe lang duurt het voordat de bus bestickerd wordt?

Persoonlijk zou ik hem nu lekker in de Collinite zetten bijvoorbeeld.

Als er stickers op worden geplakt. Zullen ze hem waarschijnlijk toch goed ontvetten. Dan is de wax waarschijnlijk ook wel weg :)

Maar, dan hoop ik voor je dat ze geen krassen veroorzaken...
 
Hallo roy bedankt voor je reactie,

Dat is natuurlijk altijd maar afwachten of ze geen krassen maken. Stel ik zou het zo doen kan de cancoat dan na een goede beurt prep er zo overheen?
 
Dan zou ik wel proberen licht te polijsten. Zodat je zeker weet dat het echt schoon is...

Daarna inderdaad ontvetten met Gyeon Prep of Nanolex EX.

Mocht je iets vergeten te polijsten tegen die tijd, is dat ook geen ramp lijkt me.
 
Heel leuk die draadjes, maar heeft toch niks met de vraag te maken?

Cancoat zal geen probleem zijn... zit er wel dik in dat je het even over moet doen na dat de auto bestickert is.
 
Ik kan je uit ervaring zeggen dat een (goed) sticker/reclamebedrijf je bus tot op de kale lak ontvet oid. Dit is voor de hechting van je stickers. Dit moet je ook willen. Stickeren uit losse onderdelen is niet goedkoop. Tevens is het voor een lange periode je rijdende visite kaartje. Niet aan de juiste werkwijze bezuinigen zou ik zeggen. ;)

Zelf zou ik de bus vooraf polijsten en dan een bescherming erop zetten die ook relatief makkelijk te verwijderen is. Dan heb je weinig hedoe op je gepolijste auto. Tevens zou ik niet teveel geld uitgeven aan een product wat op kort termijn gestript word. Zet hem na het stickeren in een goede LSP. Alles in afweging met het wachttermijn van het stickeren.

Of bel met het bedrijf hoe ze de bus aanpakken alvorens de stickers erop gaan. Stem eea op elkaar af.

Nog een optie als het qua planning kan: polijsten klaar maken en dan rechtstreeks naar het reclame bedrijf.

Polijsten over de stickers durf ik ook (nog) niet aan. Eigen bus is ook opgebouwd uit losse letters en afbeeldingen

Succes