• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bilt Hamber producten

Bilt Hamber is niet heel snel met orderverwerking zeg maar. Order staat er inmiddels al twee weken, maar ik moet de proforma ook nog ontvangen :(
 
Vraagje over de Auto-balm.
Kan je deze ook over een bestaande sealant of waxlaag zetten? Of kan dit niet doordat er een soort cleaner inzit?
Klopt het dat die geleverd wordt met een applicator en een doek?
Slaat de wax wit uit op plastics? Ik hou namelijk niet zo van afplakken.
Is het makkelijk aan te brengen/uit te poetsen?

Vraagje over de Auto-wash.
Ik heb elders gelezen dat deze shampoo blank metaal beschermt. Het is dan eigenlijk een soort wash and wax?
 
Ziet dat er uit als dit ?

097_701.jpg
 
PT Cruiser zei:
Vraagje over de Auto-balm.
Kan je deze ook over een bestaande sealant of waxlaag zetten? Of kan dit niet doordat er een soort cleaner inzit?
Is het makkelijk aan te brengen/uit te poetsen?

Nu heb ik juist even zitten lezen hier en daar ,met juist dezelfde vragen.
Blijkbaar is het zo dat AB zich goed laat zetten over een wax ,maar dat de resultaten niet zo goed zijn als je er iets over de AB zet.
Dus
-Wax-->AB ok
-AB-->Wax minder goed ,aangezien het de prestaties van de wax zou verminderen.

Aanbrengen is ook iets totaal anders als je gewend bent van een wax of sealant ,er staat ook een omschrijving op de website die je eens kan lezen. Maar de hoofdzaak is dat je een zeer vochtige pad gebruikt ,onder de kraan houden ,volledig nat maken ,uitwringen en daarna de AB aanbrengen. Paneel per paneel werken ,de pad vochtig houden ,en niet laten curen. Dan is applicatie het makkelijkst..!
 
PT Cruiser zei:
Vraagje over de Auto-balm.
Kan je deze ook over een bestaande sealant of waxlaag zetten? Of kan dit niet doordat er een soort cleaner inzit?
Klopt het dat die geleverd wordt met een applicator en een doek?
Slaat de wax wit uit op plastics? Ik hou namelijk niet zo van afplakken.
Is het makkelijk aan te brengen/uit te poetsen?
Kwam deze beschrijving tegen.

Auto-balm is een uniek product wat bescherming en glans geeft aan autolak en de carrosserie. Het is het
resultaat van duizenden uren ontwikkelen en testen. Het is een mix van complexe synthetische moleculen
die bescherming bieden tegen corrosie. De moleculen haken zeer dicht ineen en houden hun beschermende
werking in zeer dunne hoog glanzende lagen. Auto-balm dicht de capillaire poriën in de lak en geeft steenslag
en andere beschadigingen een beschermende laag tegen corrosie. Auto-balm beschermt ook chroom,
aluminium, legeringen en lichtmetalen velgen. Auto-balm is geen polijstende was, als de laklaag is
verkleurd of in zeer slechte staat zal eerst een licht polijstmiddel gebruikt moeten worden.

Standaard autowas is normaal gesproken gebaseerd op natuurlijke harde was, zoals Carnuba en montan.
Synthetische siliconen en harsen worden, met of zonder was, ook veelvuldig gebruikt. Als deze producten
worden uitgewreven om een mooie diepe glans te krijgen, geeft de ultra dunne laag nog maar heel weinig
bescherming. Auto-balm wordt in kleine hoeveelheden aangebracht,geeft een diep ‘wet look’ glans die én
de auto er perfect uit laat zien én de lak en beschadigingen een perfecte bescherming biedt. Auto-balm
geeft ook bescherming aan lichtmetalen velgen, chroom en andere metalen oppervlakten. De langdurige
bescherming zorgt ervoor dat de tijd tussen twee poetsbeurten veel langer kan zijn en geeft veel grotere
bescherming dan de standaard autopoetsmiddelen.

Kenmerken:
* Grotere bescherming dan andere wassen en poetsmiddelen.
* Geeft een enorme diepe ‘wet look’ glans.
* Geschikt voor alle autolakken, chroom, aluminium, legeringen en andere metalen inclusief lichtmetalen velgen.
* Vult poetskringen op voor kristal heldere verschijning.
* Geeft absoluut geen stof- of poedervorming tijdens het uitwrijven.
* Bescherming tegen roestvorming bij steenslag of andere beschadigingen.
 
Bilt Hamber Auto-wash is een nieuwe zeer krachtige, milieuvriendelijke autoshampoo, die is ontwikkeld om
uw voertuig moeiteloos en effectief schoon te maken zonder dat het uw lak beschadigt. Na zo’n schoonmaak
beurt is uw voertuig klaar voor een behandeling met onze bewezen Auto-balm.

Auto-wash beschermt tevens blank staal. Dit is ideaal voor de eigenaren van voertuigen met steenslag. Tijdens
het wassen wordt de steenslag direct beschermd tegen roestvorming.

De sterk geconcentreerde formule van Auto-wash betekent dat er erg weinig van nodig is voor een wasbeurt.
Hierdoor bespaart u niet alleen geld, maar, doordat er heel weinig in het water zit, zeemt u de auto veel sneller
af. Na het droogzemen heeft u een perfect schoon voertuig, wat u daarna verder kunt behandelen. Omdat U
slechts één theelepeltje nodig heeft, dat betekent dat een wasbeurt nog geen 20 Eurocent kost.

Auto-wash heeft zeer krachtigere bestanddelen die voor veel schuim zorgen. Dit zorgt ervoor dat het vuil van
het oppervlak wordt getild en dat het veilig kan worden verwijderd zonder het risico van beschadigen of krassen
van de lak. Dit is natuurlijk essentieel voor oudere voertuigen en motoren met een delicate laklaag.

Kenmerken:
* Bevat geen kleurstoffen, was, geurstoffen of verdikkingsmiddelen.
* Geeft staal een langdurige bescherming.
* Zeer sterk geconcentreerd.
* Moeiteloos droogzemen.
* Verwijdert vuil op zachte wijze en tilt het op van de delicate lak.
* 60 wasbeurten uit een flesje.
* Gebruik Auto-wash als onderdeel van de Bilt Hamber Auto-care lijn.
* Wordt in een duurzaam aluminium flesje geleverd.
 
HansA8 zei:
Die Auto-Balm bevat dus geen carnauba, maar 'vult de poriën' van de lak beter. Iets met nano-moleculen dus?

Als dat de reden is, waarom werkt het dan ook op die stukjes metaal? Met die test.
Die is volgens mij ook hartstikke nep... Maar ik ben benieuwd naar de resultaten ;)
 
Die test is niet nep zover ik weet, waarom zouden ze dat neppen. Als iemand het ervoor gaat gebruiken en het blijkt niet zo te werken, vallen ze meteen door de mand.
 
Matthijs zei:
Als dat de reden is, waarom werkt het dan ook op die stukjes metaal? Met die test.
Die is volgens mij ook hartstikke nep... Maar ik ben benieuwd naar de resultaten ;)
Omdat het metaal, net zoals lak en praktisch alle materialen, poriën bevat die door de "nano" deeltjes gevuld worden. De beschermende eigenschappen van Autobalm zijn reeds meerdere malen bevestigd. Je kunt hierover diverse topics op de Engelse fora terugvinden. Autobalm is misschien niet de mooiste wax/sealant maar heeft wel unieke beschermende eigenschappen.
 
Ik heb vandaag de Foamgun met Bilt-Hamber Foam binnengekregen :party:

Wil eigenlijk even gaan testen maar weet niet welke verhouding ik in het reservoir moet doen? :|
Op de Foam zelf staat 1:100, maar kan ik die ook echt zo aanhouden? Lijkt me zo weinig namelijk!

Alvast bedankt :cool:
 
Zeer actieve 'snow' foam, zuurvrij (niet bijtend) en veilig voor elk oppervlak.

Te gebruiken met een hogedruk foamlans of een normale foamlans geschikt voor de tuinslang.

Verdunbaar tot 1:100, 5 tot 10 minuten in laten werken en dan afspuiten.

De CC website zegt hetzelfde. Tot 1:100, dat wilt zeggen deze mengverhouding voor een vrij 'schone' wagen. Je kunt um best iets geconcentreerder maken hoor. Maak het niet te gek want dan bestaat de kans dat je waxlaag gestript wordt!

Gewoon een kwestie van even proberen dus, ik ben in ieder geval benieuwd naar de resultaten! :)
 
Ik las op Detailing World een bericht van iemand die z'n Saab er mee gedaan had.

Hij had dezelfde mix als SSF gebruikt, 1:4 dus!
Vraag me daarom af of ik echt maar 10ml en 1 liter water hoef te gebruiken, omdat de Hogedrukreiniger natuurlijk ook alleen water spuit!
 
Ik ben bang dat je gelijk hebt ;)

Ik ben nu nog even wat aan het rekenen en ga proberen om vrijdagmiddag wat te testen!
Vandaag was het slecht weer en had niet genoeg tijd om alle spullen daar voor uit te pakken ;)
 
Ik heb een mailtje van Peter Hamber gekregen en die zegt dat het de bedoeling is dat er een mengsel van 4% op het paneel terecht komt, de zogenaamde PIR (Panel Impact Ratio).

Ik dacht dit als volgt te berekenen:

1 1 Liter reservoir vullen
2 Een grote emmer pakken en die vullen met de HD + Foamlance met gevuld reservoir totdat het reservoir leeg is.
3 Aflezen in de emmer hoeveel er totaal in zit: dit bepaalt dus de verhouding foam:water.
4 De ratio water (bijv 5 liter water op 1 liter foam) x 4% (in dit geval wordt dit dus 20% = je mengsel foam in reservoir)


Als dit ongeveer zou kloppen?, dan betekent dat dus dat de 1:100 nergens op slaat.

Ik heb vandaag ook al getest maar alle foam loopt direct van de auto! (verhouding 50ml foam + 500 ml water)
De karcher die ik heb is slechts 100 bar max en de foam stand stond op volledig open.
 
Komen de volgende produkten ook nog in shop?
- 5 liter Surfex HD
- Deox C Gel

De Surfex HD bevalt erg goed alleen met alle ranzigheid hier is 1 liter veel te weinig :auw