• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black Hole gebruiken

BigBram

Detailing addict
31 mrt 2011
49
52
Ik heb het vermoeden dat dit topic al vaker gestart is of in ieder geval een variatie hier op.:-"

Maar!, ik wil he toch graag even verhelderd hebben.:-b

ik heb namelijk een zwarte golf 4 en ben al flink aan het detailen geslagen. (tot nu toe nog handmatig, maar de dap900 komt eraan)


laatst heb ik na het lezing van de verschillende zeer goede ervaringen met BH dit ook geprobeerd.

- eerst gewassen met dodo's sour.
- gekleid met Pb klei en S&W.

nu vind ik dat de glans al zeer verbeterd na de PB blue wax, maar ik heb hiertussen dus na klei en voor de wax BH aan gebracht maar ik kan niet zeggen dat hierdoor
de glans of diepte van de lak toeneemt? doe ik iets fout? of moet ik ook niet veel zien?

ik doe het volgende

zwarte handpad van monelle n drupje BH en dan werk ik het paneel in laten we zeggen +- 3 keer zo lang als het aanbrengen van wax. dan wacht ik tot 'haze' en ik neem het af met een MF.


kunnen jullie me wat tips geven wat ik anders kan doen. of welk product misschien beter is?

alvast bedankt !!:cool:
 
dat dacht ik ook maar goed wat is weer glans verschijnen?

want als ik denk o er verschijnt weer een glans.. is deze ook zo weg door de haze.


is het dan te veel middel? niet lang genoeg "bewerken"?
 
Even wat beter zoeken met behulp van de zoekfunctie... is al veel vaker voorbij gekomen.

Inwerken totdat er een glans ontstaat, dan laten intrekken totdat er een waas ontstaat dan afnemen. Staat zo ook op de fles... RTFM dus :-" ;)
 
Niet iedereen kan even goed engels lezen of in ieder geval het jargon. :weetniet
 
Het engels lezen is geen probleem. Maar ik zie het resultaat niet dus ik vroeg me af wat is lang genoeg inwerken of wat is de beste methode alvast merci voor de reacties
 
Ik heb het nu ook gekocht en krijg het van de week binnen. Eens kijken wat het effect is op mijn zwarte auto.
Dit op aanraden van een mede lid. :)
 
Vandaag (hemelvaart) de auto gewassen en gekleid.
BH erop en afhalen. Ik zie eigenlijk geen verschil.
Daarna Natty limited edition erover heen en uitgepoetst
Geeft handmatig opbrengen van BH wel het gewenste effect of werkt het beter met een DAP?
 
zoals hierboven beschreven...
Het is niet "even erop en eraf"
BH moet even ingewerkt worden, dan even "hazen" en daarna pas afnemen.
Sowieso kan het zijn dat je geen verschil ziet, ook niet na deze stappen...
 
Heb het ingewreven totdat de haze kwam en toen er nog eens overheen gegaan.
Daarna verder met de rest van de auto en toen terug naar begin. Uit gepoetst maar verder geen verschil kunnen merken.
De zon draaide en toen stond ie in de zon en zag de swirls nog gewoon zitten. Zucht...
Toen PB natty erover , terug naar huis nieuwe MF pakken en weer naar beneden gegaan
Uitgepoetst. Kreeg wel wat van een wetlook te zien. :)

Denk dat ik toch een keer een DAP moet halen.
 
Het is ook geen echte filler hè..!
Het maskeert LICHTE swirls, de diepere krijg je niet vol... :)^
 
BH voedt je lak.
als je lak reeds goed behandelt en gevoed is zal het m.i. geen meerwaarde geven...

ik heb er echter na gepolijste auto's samen met waxwizard hele mooie resultaten mee gezien en beleefd.
na het polijsten is de lak wel helemaal "open" wellicht is dat het verschil.
 
ja en nee...
NXT voedt wel (is een all in one), natty's niet...
Het sluit de porien van de lak af, maar voeden is hierin niet het juiste woord mijns inziens... :)^
 
BH voedt je lak.
als je lak reeds goed behandelt en gevoed is zal het m.i. geen meerwaarde geven...

+1

Sommige lakken (die nog niet goed gevoed zijn), zijn veel "dorstiger" en nemen dus meer BH op. Ik heb eigenlijk nog niet zo vaak slechte ervaringen gehad met BH. Bij de ene lak zie je het wel wat beter als de andere. Zie je niet zo veel verschil, dan voel je het wel. Althans, dat is mijn ervaring.

Ik heb ook al regelmatig op zwarte of donkere metalic lak, WD gedaan en dat effect vind ik ook waanzinnig. Maar dat is misschien persoonlijk.
 
Tot op heden altijd blij met m'n Black Hole ( zelfs op witte auto ), vorige week een Alfa 156 in donkergroen ( met soort blauwige gloed ) en daar ook 0,0 plezier aan beleeft.
Motorkap was niks, 1 deur was niks .... LPL gepakt en die veel meer.

Wat cruiser zegt komt bij mij goed aan: na een hele polijstsessie en zeker als je IPA hebt gebruikt dan is de boel zo schraal als maar zijn kan, als je dan eel glaze gebruikt ( denk dat bij zo velen zal zijn ) dat je dan meer pret hebt
dan wanneer je het bv zou doen na een was(strip)beurt+glaze+wax