• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black hole of White Diamond?

WouterR

Detailing chief
20 nov 2024
117
75
Hallo mede detailers;

na het lezen van het door @Dibbuz (Dennis) gemaakte volledig exterieur stappenlan vraag ik mij af; zal ik voor mijn machine grey Mazda 2 gaan kiezen voor de Poorboys black hole of de white diamond....?

Hieronder een paar foto's zodat je kan zien wat dat inhoudt:

3b9bbc02-9d85-4c3c-872b-3304e319a164.webp

22f12f75-ecc4-4e0e-9e76-11b7ca543190.webp

8b96b0f7-0794-4594-9129-8c9da1dfd7df.webp

Bij voorbaat dank voor het meedenken, ik stel het aankopen van de glaze nog even uit totdat ik jullie input heb mogen ontvangen.

• Leuk
Reacties: Matsu
Als je per se een glaze wil dan zou ik voor Black hole kiezen vraag ik me af waarom wil je überhaupt een glaze?
Is dat omdat je geen polijstmachine hebt?
Gaat het om snelheid/gebruikersgemak? Want in dat geval is onderstaand product ook een optie (evt nog af te toppen met een andere wax).

Persoonlijk ben ik geen voorstander van glaze achtige producten/zie ik er het nut niet van. De enige uitzondering is evt ff snel glaze/waxen om de auto vervolgens in te ruilen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: bros
Hier wel iemand die graag een glaze gebruikt. De lak wordt er zo lekker glad van en wat de verkorte standtijd zou betreffen: kom maar op met de harde feiten.
Om de vraag van de ts te beantwoorden: als het gaat tussen BH en WD, dan zou ik BH nemen. Denk dat je overigens weinig verschil tussen die twee gaat zien.

• Leuk
Reacties: Wax Master en bros
Ik zou ook Black hole doen al zal het waarschijnlijk weinig verschil opleveren ten opzichte van White diamond;
je kunt black hole ook eerst in een klein flesje bestellen en een deel doen om te zien of het verschil maakt op je lak (glaze in het algemeen);

• Leuk
Reacties: Ric325i
Hier wel iemand die graag een glaze gebruikt. De lak wordt er zo lekker glad van en wat de verkorte standtijd zou betreffen: kom maar op met de harde feiten.
Om de vraag van de ts te beantwoorden: als het gaat tussen BH en WD, dan zou ik BH nemen. Denk dat je overigens weinig verschil tussen die twee gaat zien.
Dus eigenlijk zeg je dat ontvetten, daarna een wax, of black hole en daarna een wax qua standtijd weinig uitmaakt? Want ik deed dat ook altijd op m'n oude starlet, black hole en daarna colli 845, dat werkte prima!

@bros Als je blackhole wil gebruiken dan kun je dat direct na het polijsten aanbrengen want er zit ook een cleaner component in Blackhole. Een ontvetter als Gyeon prep kun je in dit geval lokaal gebruiken als inspectiespray maar het is niet absoluut nodig om de auto te ontvetten wil je van bv polijststof af was de auto dan met shampoo/heet water dan ben je polijststof kwijt en ook bv veel van de evt achtergebleven oliën uit polijstmiddel (als dat er in zou zitten).

@Soepergrover stelt dat er geen harde feiten zijn omtrent de invloed van een glaze op een kortere standtijd van de wax (gelukkig heb ik die discussie ook niet opgestart al ben ik best bereid om mijn visie te delen maar ja dat blijft dan ook een persoonlijke visie/mening op detailing).

Ik zou zeker beginnen met een klein flesje want het verwerkt heel makkelijk en is zeer zuinig in gebruik.

Laatst bewerkt:
@Ric325i ik spoel de auto soms ook af, prep gebruik ik bijvoorvbeeld bij de dorpels en bumpers, voor de rest doe ik er eigenlijk weinig aan. ;) Op die oude rode uni lak,hoe vetter hoe beter kwam ik op den duur achter. En geen Coating erop, 1x de motorkap geprobeerd maar dat werkte niet.

Bedankt allemaal voor de input zover! :)

@bros ; precies wat ik van plan ben, na de polijst sessie de Poorboys BH en daarna de Collinite 845.

De Black hole dus, wie koopt er dan ook een grijze auto....ik sluit me maar aan bij Frank Boeijen..

Ik meng me verder maar even niet in de discussie, (al vind ik die wel interessant om te lezen, zolang het met wederzijds respect is) ik heb al wel redelijk wat ervaring met detailen maar volg zeker in deze liever het advies op van iemand uit het vak, in dit geval @Dibbuz .