• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

als het geluidje uit een chassisbalk komt of een wielrand of holte , kan je proberen er goed een dikkere dinitrol in te sprayen , mocht er iets los liggen blijft het dan plakken aan de dinitrol ! dempt geluid , en beschermt tegen roest
 
Is idd niet leuk om zoiets vervelend in je auto te hebben :(

Misschien toch nog eens kijken aan de andere zijde van de wagen , je hoort dan wel het geluid aan de 1ne kant wat niet wil zeggen dat het toch wel van die andere kant kan komen...(ik zie te veel films met duikboten en metalen buizen waar ze op kloppen en dan hoor je dit ook op een hele andere plaats dan waar ze het geluid maken )

Het leder is iig wel netjes behandeld !
 
Vervelend Johan. Toch heb ik vol spanning je verhaal zitten lezen met de hoop je het had opgelost. Aangezien ik weet hoe je je er aan ergerd.

Wie weet Johan, ... Ooit:-D
 
Jammer dat je de oorzaak niet hebt kunnen vinden. Even goed blijft het een mooie wagen en het rijplezier zou ik me er niet door laten ontzeggen. Elk nadeel heeft zijn voordeel; het interieur is weer top behandeld.
 
Erg vervelend:(

Zou het niet kunnen dat er tijdens het instaleren van dat invalide mechanisme er iets in 1 van die gaten is gevallen?
 
Balen zeg, dat je rijplezier zo vergald wordt door zo'n geluidje. Zeer irritant. Zou het van een gebroken veer kunnen komen of dat de veer in de veerschotel een knappend geluid maakt? Of misschien de bevestiging van een stabilisatorstang? Hopelijk vind je het snel.
 
Ruben;303937 zei:
als het geluidje uit een chassisbalk komt of een wielrand of holte , kan je proberen er goed een dikkere dinitrol in te sprayen , mocht er iets los liggen blijft het dan plakken aan de dinitrol! dempt geluid , en beschermt tegen roest

dit is inderdaad een goede methode heb ik wel eens toegepast na inbraak glas dat overal tussen en in gaat zitten en rammelt
plakkerig goedje erin ff rijden laten harden en vaak is de rammel weg mits je weet waar het zit
 
Het ligt in ieder geval niet aan je inzet. Hoop voor je dat je het rammeltje weg krijgt.
En anders maar verkopen :D
 
Ruben;303937 zei:
als het geluidje uit een chassisbalk komt of een wielrand of holte , kan je proberen er goed een dikkere dinitrol in te sprayen , mocht er iets los liggen blijft het dan plakken aan de dinitrol! dempt geluid , en beschermt tegen roest

Goeie suggestie, die ga ik zeker in overweging nemen.


SLK; zei:
Zeer irritant. Zou het van een gebroken veer kunnen komen of dat de veer in de veerschotel een knappend geluid maakt? Of misschien de bevestiging van een stabilisatorstang?
Dit heb ik ook gedacht, maar deze optie kunnen we uitsluiten. Is gecontroleerd.
 
Heb je niemand achterin de lege auto gezet en rustig rondrijden , en deze persoon laten zoeken naar het rammeltje?:grinning:
 
Vandaag heb ik alvast maar een grote bus met Tectyl gekocht. Kan iemand me zeggen of dit spul heel erg veel nevelt? Ik heb geen zin om wéér heel de auto leeg te halen maar ik wil ook geen vettige Tectyl op mijn interieurdelen.
 
Het nevelen is sterk afhankelijk van de stroming van de lucht.
Met de bus spuit je een aardige hoeveelheid naar binnen die er ook weer uit moet
Ik zou junior op een logische plaats neerzetten met een oude stofzuiger
Dan creer je onderdruk en moet het goed gaan

Met dit weer de bus wel op kamertemperatuur of iets daarboven
Succes
 
Zo'n rammeltje is een hel, hopelijk kan je het met tectylen verhelpen. Ik zou voor de zekerheid toch de interieur delen er weer uit halen, heb er zelf wel geen ervaring mee.
 
En als je nu eens rond gaat met een 1/2" verlengstuk van een ratel (beetje dikke iig) met daaraan een schuurmachine om zo gericht trillingen te kunnen overbrengen. (de schuurmachine gewoon tegen het deel van het verlengstuk houden).

Succes ermee! Trillingen horen niet en kunnen bloed irritant zijn.
 
Tectyl lijkt een goede oplossing, maar zo uit mijn hoofd meen ik dat alle VAG wagens voorzien worden van een WAX behandeling.
Hierop is ook je garantie gebaseerd.
Als je nu met tectyl in de ruimtes gaat spuiten kan dat wel eens lastig worden met eventuele claims.

Suc6 met het vinden van de rammel.
 
@ SLK; ja de gastro enteroloog hier uit het Amphia ziekenhuis, maar die wil zijn tools niet uitlenen rofl

@ Robbedoes; weet ik niet maar ik durf het op dit moment wel aan om wat extra Tectyl in de chassisdelen te spuiten, ik verwacht niet dat ik daar in de toekomst problemen mee krijg. Maar toch bedankt voor je attente signaal.

@ AardPorsche. Ik weet niet waar je heen wilt maar misschien is het goed dat ik verduidelijk dat het niet echt een rammeltje of resonantie is. Het geluid is meer een "knakkend" geluid. Als ik me er iets bij voor moet stellen zou ik zeggen dat het een stalen plaatrevet is die in een smal gootje op zijn kant staat en steeds van links naar rechts valt. Dus veel meer een reactiegeluid. Ik geloof niet dat het met trillingen uit te lokken is.
 
BP => Google eens op "endoscoop automotive"
Er zijn redelijk wat garages en bedrijven die gespecialiseerd zijn in motorherstel of revisie die deze dingen wel hebben.
 
Stom van me..Beetje over heen gelezen, dacht echt van trilling/resonantie. Maar wat ik doelde (om het toch even uit te leggen)..je pakt een schuurmachine, om trillingen te veroorzaken maar om dit over te brengen gebruik je iets van metaal, een verlengstuk van een doppenset bijvoorbeeld. Dan kun je precies op bepaalde punten plaatsen om zo het rijden te simuleren (in dit geval gaat dat niet op).

Het volgende (kan ik zo 123 niet terug vinden met het terug lezen), knakken van geluiden? Heb je al eens onder de auto gekeken? Alle rubbers gecontroleerd op speling/ ernstige slijtage? Desnoods een bus PFTE aka teflon pakken en de rubbers bewerken. Een versleten stabi stang rubber kan ook knakken..En die krijgt ook op zn flikker met optrekken, remmen en zijdelings werken van de carrosserie.

Want kan enkel opmaken dat je het hele interieur hebt uitgebouwd + de wielkuipen hebt nagelopen..