• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

mocht je onderdeel tekeningen nodig hebben en nummers kan ik dat voor je regelen mbv partslink
laat maar weten ..
 
Inderdaad mooie aanbiedingen, bedankt daarvoor Jesso88 en Franssie.
Dat meetapparaat is inderdaad een handig ding, maar daar heeft niet iedereen de beschikking over.
Inmiddels lijkt het geluid definitief gelokaliseerd, nu de oplossing nog.

Onderdelen verwacht ik nu niet echt nodig te hebben buiten wat isolatiespullen.
Hoe Maurice de knak gaat verhelpen weet ik nu nog niet, maar ik hoop dat snel te horen.
 
Graag gedaan hoor johan, was een kleinen moeite voor mijn. Ik hoop dat jullie het nu echt bij het goed eind hebben en je nu nog meer van zo heerlijke psst C C kan genieten:)^
 
Hulde aan Maurice!

Zojuist heb ik haar weer opgehaald. In zéér sporadische gevallen is er nog een tikje te horen, maar zeker géén harde hinderlijke knak meer.
Twee grote winstpunten: De hardheid van de knak is voor minstens 80% gereduceerd, en omdat nog niet alle dempende materialen zijn teruggemonteerd denk ik dat daar nog wel wat winst is te halen.
Het aantal keren dat het geluid voorkomt is ook veel minder geworden.
Jullie begrijpen het al: BlackPassat is een gelukkig man. Pas nu kan ik ten volle gaan genieten van de Passat CC.

Ik zal de vraag "maar wat was het nou precies"? Alvast maar proberen te beantwoorden want ik weet zeker dat die anders nog gesteld wordt.

Blijkbaar heeft het grote onbekende apparaat wat ooit in de kofferbak gemonteerd heeft gezeten, en waarvan we vermoeden dat het iets is geweest om een invalidenkarretje in de kofferbak te tillen, de carrosserie aan redelijk grote krachten blootgesteld. De veronderstelling is dat bij bepaalde bewegingen van de carrosserie de krachten niet geheel gelijkmatig werden geabsorbeerd, maar zich in sommige gevallen uitte in de welbekende knak.

Door nu op strategische punten de spanning uit de chassisbalk weg te geleiden is zijn de klachten zo goed als opgelost. Vraag me niet hoe Maurice dat precies heeft gedaan; dat is het geheim van de vakman, en is zijn goed recht om dat voor zichzelf te houden.

Misschien volgt er later nog wel een fotootje in dit topic van het aanbrengen van het dempingsmateriaal. Ik wil de auto weer in originele staat opbouwen, inclusief die dempende strook die weggehaald is ten behoeve van de montage van het invaliden-apparaat.
 
WHEEEEEEEHOOOOO eindelijk Johan.
Ik denk dat ik wel voor iedereen kan spreken als ik zeg dat we allemaal heel blij voor je zijn !