• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blower om auto te drogen

Ik gebruik altijd droogdoeken (The Double TWISTRESS 51x61cm Premium) voor het grote oppervlak en dan voor de hoeken, kieren en moeilijke plekken gebruik ik de Metro Vac - Sidekick Blaster. Is iets kleiner maar wel krachtig voor zon klein apparaat. koste volgens mij iets van €100
 
De fabriek is bezig met kleursamples. Leuke blower toch?
116258
116259
 
We zijn even aan de slag gegaan met het vergelijken van onderstaande blasters.

BigBoi Mini (geleend exemplaar)
Metropolitan Master Blaster 8HP
Monello blower

We gaan nog verder testen maar de eerste resultaten zijn echt fijn.

Maximaal behaalde neerwaartse druk op de weegschaal:

BigBoi Mini 395 gram
Metropolitan in 4HP modus 420 gram
Metropolitan in 8HP modus 920 gram
Monello blower 830 gram

Bij die druk hebben we de ronde opening boven de weegschaal gehouden en daarmee gevarieerd en de hoogste waarde hebben we genoteerd.

Aantal decibels (snelle test):

BigBoi 93 dB
Metropolitan in 4HP 89 dB
Metropolitan in 8HP 101 dB
Monello blower 91 dB op dezelfde snelheid ingesteld als de BigBoi (neerwaartse druk gelijk gezet met de BigBoi door snelheid aan te passen).
Monello blower 97 dB op volle snelheid

Die decibeltest moeten we nog een keer op ons gemak over doen, want het is nogal van cruciaal belang waar je de meter houdt en op welke afstand. Dus deze meting is denk ik niet nauwkeurig genoeg, maar geeft wel een aardige indicatie.

We gaan ook kijken hoe warm de units worden nadat we ze 5 en/of 10 minuten op volle kracht hebben gebruikt. To be continued.

Daarnaast gaan we ook het wattage meten.

Ik ben eigenlijk wel stik nieuwsgierig geworden hoe hard die grote BigBoi blaast. Heeft iemand toevallig een grote in zijn/haar bezit?

116269

116270
 
Mooie specs en ziet er ook leuk uit. Moet wel zeggen het geel van de Bigboi ziet er nog net iets mooier uit maar gaat natuurlijk om hoe goed alles werkt.