Na aanschaf van deze auto (eind maart) stond deze al in de planning om eens goed verwend te worden.
Door verschillende redenen was het er nog niet van gekomen, maar na het verwijderen van wat kleine deukjes in de deuren was het afgelopen weekende toch zover.
Vrijdag om 6 uur 's avonds begonnen met wassen waar ik tegen half 10 mee klaar was. Helaas geen foto's van genomen ivm tijdsdruk.
Toen naar binnen gereden in de bedrijfshal waar hij mocht overnachten.
Zaterdag om 9 uur 's ochtends begonnen met kleien en polijsten. Om 10 uur 's avonds vond ik het wel voldoende en ben ik naar huis gegaan. Weer mocht de BMW in de bedrijfshal overnachten.
Zondag om 10 uur 's ochtends weer present om de wax aan te brengen en de puntjes op de i te zetten.
Het stappenplan incl de gebruikte producten:
- Velgen met APC en verschillende borstels en mf sponsje van de wibra.
- Banden met degreaser en apc
- Wielkasten met APC en borstel
- Auto voorbewerkt met APC en kwasten
- Gewassen met Smart carwash
- Auto compleet met Iron-X ingesprayed
- Auto nogmaals gewassen met Smart carwash
- Gekleid met PB clay en megs last touch
- 1 hit mezzo op oranje (dak en motorkap 2 hits)
- 1 hit mezzo op wit
- 1 hit finale op groen
- Gesealed met Chemical Guys Vertua Bond 408
- Waxed met Chemical Guys Celeste dettaglio
- Velgen met Smart Rimwax
- Banden met megs tiregloss
- Trims en rubbers met Smart Gel
- Uitlaten met Smart Blue-B-Gone en staalwol
Zoals gezegd van het wassen geen foto's. Kan wel zeggen dat de Iron-X zijn werk goed gedaan heeft.
Nu een paar foto's. Helaas zijn mijn kwaliteiten als fotograaf niet zo geweldig, maar ik heb een poging gedaan om het eea goed in beeld te krijgen.
Gewassen en klaar om gekleid te worden:
Achterklep was redelijk vies:
Wat lakdefecten op het dak:
Testspot:
Zonder goede verlichting ben je nergens op grijs:
Voor:
Na:
Afgeplakt:
Ziet er al goed uit:
Jaja, vrouwtje helpt ook goed mee:
In de Celeste Dettaglio:
En wat foto's van het eindresultaat (helaas zonder zon):
Door verschillende redenen was het er nog niet van gekomen, maar na het verwijderen van wat kleine deukjes in de deuren was het afgelopen weekende toch zover.
Vrijdag om 6 uur 's avonds begonnen met wassen waar ik tegen half 10 mee klaar was. Helaas geen foto's van genomen ivm tijdsdruk.
Toen naar binnen gereden in de bedrijfshal waar hij mocht overnachten.
Zaterdag om 9 uur 's ochtends begonnen met kleien en polijsten. Om 10 uur 's avonds vond ik het wel voldoende en ben ik naar huis gegaan. Weer mocht de BMW in de bedrijfshal overnachten.
Zondag om 10 uur 's ochtends weer present om de wax aan te brengen en de puntjes op de i te zetten.
Het stappenplan incl de gebruikte producten:
- Velgen met APC en verschillende borstels en mf sponsje van de wibra.
- Banden met degreaser en apc
- Wielkasten met APC en borstel
- Auto voorbewerkt met APC en kwasten
- Gewassen met Smart carwash
- Auto compleet met Iron-X ingesprayed
- Auto nogmaals gewassen met Smart carwash
- Gekleid met PB clay en megs last touch
- 1 hit mezzo op oranje (dak en motorkap 2 hits)
- 1 hit mezzo op wit
- 1 hit finale op groen
- Gesealed met Chemical Guys Vertua Bond 408
- Waxed met Chemical Guys Celeste dettaglio
- Velgen met Smart Rimwax
- Banden met megs tiregloss
- Trims en rubbers met Smart Gel
- Uitlaten met Smart Blue-B-Gone en staalwol
Zoals gezegd van het wassen geen foto's. Kan wel zeggen dat de Iron-X zijn werk goed gedaan heeft.
Nu een paar foto's. Helaas zijn mijn kwaliteiten als fotograaf niet zo geweldig, maar ik heb een poging gedaan om het eea goed in beeld te krijgen.
Gewassen en klaar om gekleid te worden:
Achterklep was redelijk vies:
Wat lakdefecten op het dak:
Testspot:
Zonder goede verlichting ben je nergens op grijs:
Voor:
Na:
Afgeplakt:
Ziet er al goed uit:
Jaja, vrouwtje helpt ook goed mee:
In de Celeste Dettaglio:
En wat foto's van het eindresultaat (helaas zonder zon):