• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW X1

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Goedenavond,

Donderdagavond belde iemand me op met de vraag of ik dit weekend niet ff zijn BMW X1 wilde polijsten. Hij had de auto donderdag gekocht en was niet tevreden over de staat van de lak.
Auto moest in 1 dag af en hij wilde eigenlijk van binnen en van buiten gedaan hebben, heb hem meteen die illusie maar ff uit handen genomen, want dat ging dus niet lukken.

Het betrof dus een BMW X1 uit 2010 in de kleur Sapphir-zwart.

Eerst maar eens wat fotootjes van te voren, zoals verwacht had de dealer snel een waxje over de auto gegooid, dus op het 1e gezicht was de auto niet smerig:

IMG_8113.webp

IMG_8114.webp

IMG_8116.webp

Eerst de auto maar eens afgespoeld, en ja hoor, je kon wel zien dat er nog een waxlaagje op zat:

IMG_8117.webp

Aangezien het dus een hele klus was, heb ik deze keer niet veel fotos gemaakt.
Het wasritueel kent iedereen wel, velgjes netjes schoongemaakt en daarna de auto gekleid, was niet echt heel veel werk aan, lak was toch wel in redelijk goede staat op het 1e gezicht:

IMG_8118.webp

Daarna eens kijken wat de probleempjes waren:

IMG_8119.webp

IMG_8121.webp

IMG_8120.webp

En voor de rest wat lichte swirls.

Had de Mezzo op wit en ging verrassend goed moet ik zeggen, daarna de Finale er over, vervolgens de Blackhole afgewerkt met een wax, velgen geseald, bandjes mooi zwart, en alle rubbers mooi in de Autofinesse. Ruiten gedaan en vanbinnen allleen goed gestofzuigd, en sponningen netjes gemaakt.

En toen was het bijna donker.

Snel wat fotootjes geschoten van het eindresultaat:

IMG_8123.webp

IMG_8125.webp

IMG_8127.webp

IMG_8128.webp

IMG_8126.webp

Klant was ontzettend blij en tevreden en wilt nu dat ik zijn Harley ook onder handen neem.
Eerst maar eens kijken wat ik dan het beste kan doen.

Gr. Sharif

Begonnen met licht, geeindigd voor donker, op een BMW en nog een zwarte ook...
Ik moet terug naar school, mijn Antara had ik 2 dagen voor nodig, en niet van die korte.
Respect!

Eens met Bart. Tijd geleden een E91 Touring gedaan. Mezzo deed 0, 0

Rotary, light woolpad en M105, toen gebeurde er eindelijk iets....

Desalnietemin is het resultaat :-)^

Ik had het geluk dat deze lak in goede staat was. Dus viel gelukkig allemaal mee.

De volgende word wel echt een megaklus. Ik zou eerst een Panamera Turbo op bezoek krijgen, maar die is doorgeschoven na begin volgend jaar.
Nu gaat het dan toch echt de X6M worden, deze dus:

29072012190.webp

Heb hem vandaag nog eens goed bekeken, maar eigenaar is niet echt heel voorzichtig zeg maar.....heb voor deze klus ook 3 dagen uitgetrokken en gaat ergens in november plaats vinden.

Mooi resultaat als ik de foto's zie. Zou wel graag een na foto van de krasjes zien, want mezzo op wit lijkt mij (vooral op een BMW lak) lang niet voldoende om die weg te krijgen..

Mooi resultaat vind zelf de x1 alleen niet mooi.

Maar die x6 waaauuww!!

Vroeg me alleen af. Doe je dit gewoon buiten met dit weer ? Ik stel alles uit omdat ik
Door de bomen t bos niet meer zie. En ik lees dat op een bmw je beter niet met de hand wat kan gaan proberen.
Omdat het niets uit zou halen. Dus op dit moment alleen af en toe foamen en afspoelen tot ik beter weer heb of een garage waar ik in kan.

Hoi Trimex,

Nou die BMW X1 deed ik inderdaad buiten, maar toen was het nog prima weer. (2 weekenden geleden).

De komende auto's (dus die X6 en die Corsa) die zijn weer van die 2 Duitse jongens, waar ik tot nu toe een gedeelte van hun wagenpark van gedaan heb.
Die worden vanzelfsprekend ook allemaal binnen gedaan.