• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boot vs auto wax

Prutsers, het effect van een wax zorgt voor een andere uitstraling per auto, per lakkleur, per voorbereiding.

Juist DIE uitstraling verzorgen op de auto/scooter noemen we Detailen met de grote D. De rest noemen we 'iets laten glimmen'.

Waarom smeer je anders een luxe wax op je brommer of auto terwijl dit dan zogenaamd niets uitmaakt? Voor de luxe, de extra duurzaamheid of 'de heb'? Welnee, anders had je er wel overal 845 op gesmeert.

845 is geen pure autowax, maar in eerste instantie ontwikkeld voor electriciteitsbedrijven om te beschermen tegen krachtstroom, kortsluiting en explosies.... Mijn god...en dat MOET dan perse net zo'n mooi effect hebben op mijn auto als een pure/dure/geoptimaliseerde autowax zoals SN of Fuzion? Nee, natuurlijk niet en dat nemen we 845 ook niet kwalijk...
We smeren 845 op onze scooters/auto's in de winter want dan zoeken we wat anders dan een mooi effect. Beading/sheeting/bescherming is Collinite de koning in, vindt je het raar met zo'n samenstelling? Hard frituurvet heeft die eigenschappen ook, maar staat dat mooi op de auto? 845 vergelijk ik met vloeibare Remia... :grinning:
Deze winter rijden onze auto's met 845, maar ik zie een ander effect dan met b.v. Fuzion.

Dit komt op MIJ over als 'minder helder' 'minder diep' en iets met een licht gelige/wittige 'waas'. Ondergrond is hetzelfde als altijd, verwerking en procedure op de juiste manier. 1 laag, goed uitgeveegd, goed nagelopen.
IK merk dit, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden.

Dat je hier om lacht vind ik stom; ik ben geen beginneling en praat geen peop als het om detailen gaat.
 
Lang leve de vol lof geprezen colourwax:)^
Black Noir op mijn auto, zwart op zwart is oke,maar zwart met fuzion roze,god weet wat dat gaat geven:(
 
Goh,

Het lijkt wel of ik een ander forumlid hoor praten, die doet ook of ie OVERAL verstand van heeft en ALLES al een keer heeft gebruikt/vergeleken...

Maar goed...

Ik gebruik de produkten die IK wil en niet omdat het merendeel 'meelopers' zijn en braaf volgen omdat bepaalde personen produkt X beter vinden dan produkt Y dat door bepaalde personen wordt gepromoot...

Ik gebruik de #845 alleen op de velgen, puur en alleen omdat deze wax in mijn ogen kleurloos is t.o.v. bijvoorbeeld de PB Wheelsealent en puur gevoelsmatig omdat de #845 een langere standtijd heeft.

Sterker nog, ik heb daar ooit een topic over geopend, juist omdat een bepaalde wax kleur achter liet.

Sterker nog, ik ben van der straks naar de schuur gelopen en heb even naar m'n velgen gekeken. Die zijn nog net zo aluminium kleurig als eerst, dit terwijl ik ze vanmiddag nog heb voorzien van 2 verse laagjes #845.
 
ok ok ok ok ok :grinning:

We gaan te ver met deze idealen, en de standpunten zijn duidelijk :)

Let's shake hands :heart_eyes:
 
Interessant, kom topics tegen die ik over het hoofd heb gezien ( japanse tuin :heart_eyes: ).
De onderlinge liefde is weer terug, ik weer nieuwe info waar ik mee aan de slag kan gaan, vruchtbaar topicje

Thx mannen ! !
 
nicknameless zei:
Goh,

Het lijkt wel of ik een ander forumlid hoor praten, die doet ook of ie OVERAL verstand van heeft en ALLES al een keer heeft gebruikt/vergeleken...

Maar goed...

Ik gebruik de produkten die IK wil en niet omdat het merendeel 'meelopers' zijn en braaf volgen omdat bepaalde personen produkt X beter vinden dan produkt Y dat door bepaalde personen wordt gepromoot...

top reactie dit:party:

zet er volgende keer dan gewoon me naam bij;)
 
[MOD]Graag stoppen met hints naar mensen en andere opmerkingen, ik vraag dit maar 1 keer.[/MOD]
 
dit heeft hij ook een keer gezegd, en zoals dennis schrijft. ga ik er niet op in, ik zou deze discussie nog weleen irl, man tot man willen voortzetten..

dit is best een leuk / leerzaam topic, en ik zelf denk dat er weinig verschil is tussen de boten collinite (vloeibaar) en de auto (845)

ik kan het goed begrijpen, dat bijvoorbeeld een boten zaak, graag een boten wax wil verkopen, en een auto zaak, de auto variant, ongeacht of ze hetzelfde zijn of niet..
 
Heren en dames,

Vanavond heb ik na een tochtje heen en weer van zoetermeer naar Maastricht de voorruit even behandeld met Rain-X om hem goed waterafstotend te maken. Ik kon het niet laten de motorkap even met een natte supervezeldoek even af te nemen. Hij was toch zijknat dus hij was al voorgeweekt. Wat ik vaststelde was dat de motorkap die ik drie maander geleden met collinite 915 heb behandeld nog prachtog waterafstotend was! erger het begon te regenen en de beading was echt ON-GE-LO-FE-LIJK! Een sealant als NXT was lang weggeweest. Ik had het vuil dus even weggehaald en de motorkap even met een droge supervezel nagevreven. De glans zit er nog goed op en zoals gezegd de waterafstotendheid en beading is echt prachtig. Als je dan bedenkt dat er de laatste weken heel wat overheen gegaan is dan kan ik niet anders vaststellen dat collinite voor de winterperiode geweldig is. Het vuil vloog er ook echt heel soepel vanaf en dat terwijl ik geen enkel reinigingsmiddel op die supervezeldoek had zitten, gewoon water verder niets.


Tot zover mijn ervaring over deze wax. Een blijvertje in mijn bescheiden collectie.

Groeten en fijne dagen nog gewenst.
GdV
 
Dank je voor deze übertest, met het weer van de laatste tijd en dan jouw resultaat >> collinite gaat op de lijst :)
 
Inderdaad met dit weer!! hagel, sneeuw, pekel ruitenreiniger en ontdooier......Die 915 heeft geen krimp gegeven...

Overigens is de 915 wel een paste en de liquid insulator wax 845 een vloeibare. volgens Collinite is de paste de duurzamere soort met als duurzaamheidskampioen de double coat wax 476S. Overigens ontlopen deze drie genoemde elkaar hooguit met een maand en heeft zelfs de minst duurzame een standtijd van dik 6 maanden. Conclusie je neemt degeen die het prettigst werkt voor jouw.

Ik heb nog overwogen die double caot wax 476S aan te schaffen maar ik heb nog een vol blik 915 en aangezien ik zeker vier maal per jaar de auto een goede beurt geef is een nog duurzamere wax dan de 915 eigenlijk overkill.

Ik ga overigens doelbewust niet voor de maximum glans. Het resultaat moet goed zijn , dat wel maar duurzaamheid is voor mijn belangrijker. Zo heb ik nog een vol blik M16 staan.....prachtige glans maar na twee maanden zie ik er niets meer van terug. Voor de zomer een prachtige wax maar dus niet voor de winter.

Groeten GdV