• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bullbar polijsten, waarmee?

Joebaloe

Detailing rookie
1 okt 2016
3
2
37
Hallo, ik ben momenteel bezig met een bullbar een beetje op te knappen. Ik heb al geprobeerd met de meguiar's nxt all metal polish maar hier krijg ik geen resultaat mee behaald. Iemand raad? Alvast bedankt
IMG_20161001_155443.jpg
IMG_20161001_155316.jpg
 
Hey Joebaloe,

Een metal polish heeft geen effect? Dan zou mijn volgende stap zijn om dit te polijsten. Met hand valt te proberen, maar machinaal is uiteraard sneller.

Je kan een polijstmachine aanschaffen :p of simpelweg een tool voor op de (accu)boor. Een polijstcone.


Greetz
 
=Chrome? Dan Belgom proberen bv.
De vraag is of je alle verwering eruit kan krijgen dat weet ik niet
 
Welke pad zou ik het best gebruiken met de dap?
De metal polish werd niet echt zwart, meer donker grijs.
 
Dat ligt eraan wat je nu van plan bent. :p

Wil je een cleaner gebruiken?
Wil je gaan polijsten?

Op de DAP kan je de Monello - Raffini pads gebruiken. Voor een cleaner zou ik een zwarte of rode nemen (geen cutting) of een witte (lichte cutting). Wil je gaan polijsten, dan zou ik starten met een witte pad + Monello - Finale. Dit is de lichtste stap qua polijsten.

Ik weet ook niet wat je al in bezit hebt momenteel?



Greetz
 
Een cleaner heb ik nog niet in mijn bezit. Wat ik wil doen, maakt voor mij niet zo veel uit. Ik zou graag een zo goed mogelijk resultaat willen behalen:)
Ik heb momenteel, dus de dap 900 met de raffini witte, groene en zwarte pad. Samen met enkele producten van meguiars.
Ik heb niet zo heel veel ervaring, ik heb mede dankzij te spieken op dit forum:yum wel mijn wagen met al zeg ik zelf een mooi resultaat tot een goed einde gebracht.
Zijn de producten die je op het koetswerk gebruikt ook geschikt voor chroom? Ik denk dat de chroom te hard is waardoor de korrel gewoon afbreekt?
 
Lijkt alsof het al iets te ver heen is.
Misschien eerst nog even met non-ferro erover om vliegroest eruit te halen? En dan voorzichtig polijsten als hierboven genoemd.
 
Kwam dit nog tegen op internet. Heb de reclame er uitgehaald. De link verwijst naar klassiekerclub, maar hangt vol reclame concurrenten. Producten die CC verkoopt heb ik laten staan. Als het tegen de forumrichtlijnen is... bij voorbaat excuus.

In het begin van deze tips raadden wij u aan om geen lamswollen polijstvellen te gebruiken om te poetsen. Om chroomwerk te polijsten kan het juist aan te bevelen zijn om een wollen polijstschijf te gebruiken vanwege de fijne structuur.
Houdt er rekening mee dat de toerentallen láág dienen te zijn en gebruik een fijn polijstmiddel (professionele middelen zijn o.a. XXXX en UniXXX. Beiden bij XXXX in het assortiment)

Nu is chroomwerk vaak detailwerk en gaat dat niet zo makkelijk met een haakse poetsmachine, aangezien de diameters van de steunschijven vaak te groot zijn en/of de machine ‘te lomp gebouwd’ is.
Er zijn ook polijstschijven te verkrijgen in diverse diameters die op een (accu)boormachine te monteren zijn. Het voordeel van deze bevestiging is dat u deze kunt schijf ook zijwaarts gebruiken zodat u ook in de kleinere hoekjes komt. XXXXX heeft ze in het assortiment van het merk XXXX, verkrijgbaar in diverse diameters.

Enkele andere beproefde middelen:

1. Staal-fix:
Om aanrechtbladen etc. schoon te maken, Breng je op met een zachte doek. Je kunt het overal krijgen: Blokker, Trekpleister enz

2. Never-Dull:
Dit zijn vettige watten,lijkt een beetje op steenwol, in een 250 ml can.
Deze watten reinigen en polijsten tegelijk. Te koop bij de meeste motorfietszaken voor €10,=.

3. Belgom:
Belgom (de oude bekende!) en een Brillo-sponsje (of ander fijn staalwol) met zeep erin. Dit is in feite een staalwol sponsje. Nat maken en eerst de overtollige zeep eruitspoelen. daarna poetsen. belgom is in 2 varianten te krijgen, zowel voor aluminium, als voor chroom.