• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz Iron.X wie heeft hier ervaring mee?

Als je Iron-X wil gebruiken op gepolijste velgen, dan is dat een teken dat die velgen er erg slecht aan toe zijn?

Maar het is een geweldig product, ik zou niet meer aan een volledige detail beginnen zonder.
Dit product eerst, daarna Tardis en het maakt van kleien echt een leuk werkje en daardoor zal je ook de kans op marring verminderen door de klei en zal je dik 70% in tijd besparen die je anders zou besteden aan het kleien.
Zelfs mensen die denken dat hun lak er erg strak bij staat, kunnen wel eens raar opkijken als ze zien wat Iron-X nog van vervuiling wegneemt ;)

Een hele auto insprayen is helemaal niet eng. Iron.X is pH neutraal en laat alles met rust behalve geoxideerde metalen.

Op de hele Golf is ongeveer 150ml Iron.X aangebracht.

Zie hier de Golf R:

GolfR_Iron1.webp

GolfR_Iron2.webp

GolfR_Iron3.webp

GolfR_Iron4.webp

Ik was zelf indd nog benieuwd naar het verbruik er van. Verbruik is ook zeer aanneembaar zeg zoals Tim zegt, voor een gemiddelde auto dan! 150ml voor een golf is niet veel.

Het is zo jammer dat het vriest, anders had ik al lang mijn zomervelgjes naar buiten gegooid, om als eerste de Iron.X mee aan te vallen.

@Jeroen.
Je zou het bijvoorbeeld ook in de badkamer kunnen doen? Tim verwerkt het tenslotte ook in zijn detail-ruimte. (Zie overigens niet de watten die hij vermoedelijk in zijn neus heeft gefrommeld).

@Acc_Focus
Correct en tevens juist.

De geur van deze Iron.X is niet lekker, maar zeker ook niet meer stinkend. Het product is er echt ontzettend op vooruit gegaan en ik vond het geen overheersende geur meer hebben. Bovendien is deze Iron.X weer wat dikker geworden, waardoor het als een soort gellaag op de auto blijft zitten en langer (en zuiniger) zijn werk kan doen.

en de geur waar iedereen het over heeft, is deze dan ook giftig? brandbaar?
dus moeten er bepaalde richtlijnen gevolgt worden voor de veiligheid? niet in een afgesloten kamer?
mondmasker dragen? handschoenen?

@ jim Mn velgen zien er eigenlijk nog allerbei goed uit, maar ik wil bij 1 setje de binnenkant ook even goed aanpakken en mischien als dit in aanraking kwam met het gepolijste gedeelte, dat er 1 of andere rare reactie kon ontstaan, maar goed dit is dus niet zo leesde ik al,wat tim ook al zei.
zal hem binnenkort aan mn lijstje toevoegen.
bedankt

Als goed is krijg ik hem morgen binnen. :)
Maar heb toch wel wat vragen hier over!

Kan je wel gewoon sprayen op de velg als die aan de auto zit?
Omdat misschien de remmen kan aantasten?
Of de bekabeling aantasten?

Of is het toch beter de velgen van de auto af te halen als je te werk gaat met iron x?

Het tast niets aan, van je remmen zal het alleen geoxideerd metaal (verroest dus) aanpakken, de rest laat het met rust, maar probeer zoveel mogelijk op je velg zelf te sprayen en niet op je remschijven, zonde van het product.

@bluediamond, zo ik dacht dat mijn bedrijfs bus erg was maar jij wint het, die heeft vast vaak langs het spoor gestaan, wel een hele verbetering :-)^

Op velgen werkt het ook echt super, had vorige week mijn bedrijfs bus gedaan met het spul en toen moesten de velgen er ook maar aan geloven.
Deze hadden n.l in 3 jaar tijd niet een fatsoenlijke schoonmaak beurt gehad dus letterlijk 3 jaar vervuiling erop.
Eerst de velgen gedaan met PB Spray and Rinse Wheel Cleaner, maar dit deed niet echt super veel.
Toen goed de velgen afgespoeld en de natte velgen ingesprayed met Iron.x en deze een paar minuutjes zijn werk laten doen, hierna met een borstel en een 2e dosis Iron.x de velgen gedaan en zowaar ik had weer zilveren/grijzen velgen in plaats van zwarte.
Iron.x reageert volgens mij ook licht op teer en/of andere verontreinigingen aangezien ik ook op alle velgen een gele substantie zag liggen die Iron.x los had geweekt.
Ik blijf het zeggen dat Iron.x is echt wereld spul is.

Wow dit is wel echt een super product, die ik ook zeker moet hebben!
Nu lees ik dat het niets aan tast.. maar dan ook echt niets? Mijn skirts zijn gekit en die moeten er niet ineens afvallen...
En is kleien nog wel nodig naar Iron.x?

Het is pH neutraal en tast zover wij tot nu toe hebben concluderen inderdaad helemaal niets aan.

Kleien is nog wel nodig, want het haalt alleen ijzeroxide weg en geen andere vervuiling (teer, boomsappen, insecten, andere wegvervuiling etc.)

Hahaha,

Bedankt voor de reactie's.. Om eerlijk te zijn durfde ik het ook niet zo gouw te gebruiken hoor ;) maar als de mensen van CarClean het aanraden en er 100% achterstaan dat het geen kwaad kan dan durf ik zo iets wel uit te proberen :)

Ik kan iedereen hier zelfs zeggen dat dit product zo effectief is dat het zelfs de echte roest (steenslag plekken etc) heeft aangepakt, hier is nu gewoon weer metaal kleur te zien.. Kortom echt een aanrader om dit gewoon bij elke auto 1X per jaar te gebruiken, het is 100% veilig :)

Maar idd alleen de geur :( in de buiten lucht heb je er niet veel last van maar had de dop in huis open gedraaid en het huis rook er nog 45min na ;) geen aanrader om het in huis open te draaien hahaha..

Moet er bij zeggen dat we nog niet klaar zijn ;) de auto moet (vooral bij de randjes en kieren) nog een keer ingespoten worden, en daarna gaan we kleien en polijsten :) maar zoals gezegd de eerste stap is zeker gezet en het resultaat is nu al verbluffend :)

Suc6 iedereen met het gebruiken er van :)