• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz Iron.X wie heeft hier ervaring mee?

Moet ik de Iron.x zien als vervanger voor velgen reiniger? Of een extra?

Ik ben nog altijd erg tevreden met (verdunde) PB spray en rinse.

Ik wil de zomervelgen binnenkort voorzien van nieuw rubber, en dan graag op schone ondergrond. Maar zelfs onverdund krijgt PB ze niet meer schoon aan de binnenkant. Elk seizoen doe ik een poging, maar echt schoon wordt het niet, zeker achter de spaken blijft het zwart. (al 200.000km, dus tja...)

Is de cleaner dan aan te raden?
 
Patrick R. zei:
Moet ik de Iron.x zien als vervanger voor velgen reiniger? Of een extra?

Ik wil de zomervelgen binnenkort voorzien van nieuw rubber, en dan graag op schone ondergrond. Maar zelfs onverdund krijgt PB ze niet meer schoon aan de binnenkant. Elk seizoen doe ik een poging, maar echt schoon wordt het niet, zeker achter de spaken blijft het zwart. (al 200.000km, dus tja...)

Is de cleaner dan aan te raden?

Je zult zien dat zelfs na 3 velgenreinigerapplicaties, Iron.X ijzerdeeltjes weet te vinden en deze dus oplost. Die zwarte stukken rondom je spaken zijn gegarandeerd ijzeroxide en met een aantal Iron.X applicaties zal het zeker verdwijnen. Zie ook het velgentopic van de A6 die wij gedaan hebben.

Kawouter zei:
Is er ook al een verwacht datum voor de 500ml?? En nog even een aanvullende vraag: als ik een hele bubs spullen bestel, en daarvan zijn 1 of 2 dingen niet op voorraad, worden deze dan kosteloos na gestuurd of hoe gaat dat?

Naar verwachting is de zending in Korea deze week klaar en dan komt het per boot onze kant op, daar gaat zeker nog 5 a 6 weken overheen. Dus het is of geduld hebben of een liter kopen. Ik denk dat een liter best economisch kan zijn.

Vandaag de Golf 5 gewassen en de velgen met normale shampoo, hier en daar bleven zwarte pikkeltjes achter, dus de velgen in de Iron.X ingespoten en na een paar minuten afgespoeld en weg zwarte pikkeltjes. Omdat de Iron.X pH netraal is, tast het de bescherming op je velg niet aan. In dit geval was het de Reload Sealant van CarPro die op de velgen zit.

corsawim zei:
ziet er inderdaad heftig spul uit

Het ziet er heftig uit, maar dat is het niet, het is juist een stuk milder dan zure velgenreinigers.

bluediamond zei:
@ Tim

Als ik eerlijk ben heb ik er toch ruim 500ml over heen gespoten :grinning:

En wat geur betreft (las net je bericht dat het niet stonk),
Als hij verbeterd is haha, hoe heeft hij voor de verbetering geroken dan? rofl

Nee zoals ik al zij hij stinkt wel erg als je hem binnen opent (je huis kamer ruikt er zo'n 45min na) in de buitenlucht nergens last van gehad :)

500ml is aan de royale kant, maar er zijn meer gebruikers die het liever royaal aanbrengen (uit mijn hoofd Jim ook). Maar het is niet nodig. Als je de sprayer goed op vernevelen zet dan kun je een egale laag over de gehele auto aanbrengen en heb je echt niet meer dan 150ml nodig.

Iron.X stinkt inderdaad nog steeds als de de dop eraf draait. Waarschijnlijk komen er in het product geuren vrij die naar boven drijven en onder de dop opgesloten raken. Als je het normaal sprayt (dus tijdens het eigenlijke gebruik), is de geur een heel stuk minder en heb je er eigenlijk, met deze nieuwe versie, geen last meer van. Dan ruikt het zelfs een beetje bloemig.
 
Hoe werkt idt op blank alu? Ik heb een blanke gepolijste velgrand en bij 9van de 10 velgenreiniger slaat het alu wit uit en ben ik weer een middag aan het polijsten. Als de IronX daar veilig voor is bestel ik gelijk.

Gr. Bb
 
heb vandaag terwijl ik bezig was met z°mijn wintervelgen schoonmaken voor de gein een heel vuil muntje van 5 cent ingespoten kwam geen paarse drap vanaf , maar nog nooit zo'n schoon muntje gezien
 
Even een vraag naar de gebruikers van dit product. Merken jullie ook na gebruik negatieve gevolgen bij je? Iets van dat je bijv. minder lekker voelt? Ik heb het gevoel namelijk dat dit zich wel bij mij voordoet en ik gebruik het gewoon buiten. Dingen die ik dan voel zijn dan o.a. duf en enigszins misselijk :confused: Het product werkt wel wat beter dan mijn standaard velgen reiniger maar dit lijkt mij ook niet te bedoeling... Ik heb nu bijna zoiets van als ik het gebruik dan maar met een mondkapje fzo :auw
 
Lucky ;) Van mijn gebruikte producten komt deze wel het sterkst eruit qua geur :( Anderen mensen hier ook ervaring mee?
 
Geen last als ik het gebruik , maar wat je zegt zou best kunnen dat sommige mensen daar wel last van hebben .
 
Ik heb op mijn auto een paar roestputjes zitten. Ze zijn er op gekomen d.m.v. het slijpsel van een haakse slijper. Het is namelijk zo dat mijn auto op het werk naast de werkplaats staat en daar vaak een poort of deur open staat. Ik denk dat de "roest" is ingebrand. Hoe groot is de kans dat ik dit er met iron.x uit krijg?
 
Dan maar snel op zoek naar iemand die mij een sample wil sturen aangezien de flesjes nog niet op voorraad zijn.
 
Ik denk dat als het echt van een slijpschijf is en erin gebrand is dat je eventueel gaat moeten kleien.
 
Denk ook dan eerst zéér goed reinigen. Heb de Iron-X nog niet, maar stel mij er bij voor dat ie de klei zomaar pardoes 'opeet' ( APC / SD doen het ook ( kan mishebben uiteraard, mag mij corrigeren indien noodzakelijk ))
 
Eerst wassen/reinigen, dan IronX (meerdere malen kan nodig zijn), goed wassen en daarna kleien. Je moet niet gaan kleien met IronX, dat gaat niet werken.
 
Heb hier juist de soap gel binnengekregen die Iron X stonk maar die soap is precies nog erger kreeg hier al k...neigingen.Als het weer morgen meezit eens testen.
 
Iron-x staat ook op m'n bestel lijstje, maar wat is nu precies het verschil tussen de soap versie en de gewone versie :weetniet