• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz Iron.X wie heeft hier ervaring mee?

DB9 zei:
Iron-x staat ook op m'n bestel lijstje, maar wat is nu precies het verschil tussen de soap versie en de gewone versie :weetniet

Die ene is een gel achtige spray, met die andere kun je je auto helemaal wassen ipv de gewone shampoo.
Dus de soap versie is dus met zeep (soap), dat is dus zeep, ehhhhh, ja, zo ongeveer. :D
 
Vandaag de 'oude' versie maar eens gebruikt op de smart.
De stalen velgen zijn weer helemaal netjes geworden.
Eerst behandeld met Meg's WB 4:1 en toen nabehandeld met de Iron-X.

Helaas geen foto's gemaakt.

Wil ook de soap gaan bestellen zodat de lak ook goed aangepakt kan worden.

Iig een musthave die Iron-X.


Greetz Rob aka Vadebo
 
Even voor de gebruikers van de 500ml sprayflessen, hoe vinden jullie de sprayer?

Ik kan er niet echt een mooi egaal verdeelde nevel uit krijgen, ondanks dat hij op spray (niet op stream) staat.
Heb nu echt het gevoel dat je redelijk veel product gebruikt om overal maar "dekking" te krijgen.

Misschien komt het omdat het product iets minder dun dan water is, maar ga er binnenkort maar eens een andere sprayer voor meebestellen, want op deze manier is het flesje vlot leeg.

Verder niets ten nadele van het product, dat werkt prima, maar dat blijkt ook wel uit dit topic.
 
Ben ik volledig met je eens Eelco.
Sprayer kan beter.

Binnenkort weer bestellen en zal dan de liter versie nemen. Tevens flessen uit de GB bestellen en dan eens kijken hoe dat werkt.
 
Gisteren voor het eerst de soap gel uitgetest.Kan het zijn dat het te koud is voor de gel?Heb de auto buiten gewassen en kreeg geen verkleuring,de auto staat nochtans 24h nonstop naast de sporen.De neus stond een klein beetje in de zon en daar had ik wel de verkleuring.Voor de rest aangenaam produkt om mee te werken.
 
Volgens mij is de Soapgel ook een onderhoudsproduct.EN kan je beter denk de andere versie nemen.En die op de wagen sprayen.;)
 
Ik heb het product op 5 februari gekocht, maar pas afgelopen week gebruikt. Moest een stuk of 4 wielensets (winter/zomerwissel) schoonmaken, dus dacht dat dit een mooie test zou zijn. Echt een briljant product, velgen na 2x inspuiten volledig schoon gekregen. Echt superspul!!! Qua verbruik, ik was niet zuinig en heb denk ik 750 ml verbruikt op 4 sets velgen. De banden zijn ook weer hartstikke schoon trouwens, werkt echt super!

Maarre... ik zal dan denk ik nog wel de oude hebben, want het stinkt echt VERSCHRIKKELIJK. Het ruikt naar kots en rotte eieren, echt een drama. Ik heb alles in de buitenlucht gedaan, maar mijn god, die geur is wel een drama. Ik dacht ook dat ik aan het eind van de middag een beetje misselijk was, heb ook niet altijd uit de wind gestaan, haha... verstandig voor de volgende keer denk ik.

Die nieuwe staat bij mij ook weer op de verlanglijst, het spul doet echt goed z'n werk... :grinning:
 
750 ml voor 4 setjes velgen, dat best veel ja. Het is ook niet echt goedkoop spul.

Ik heb de zijkanten, en dak van mijn auto gedaan met nog geen 100 ml. Zorg voor een sprayer die fijn kan sprayen. Dan heb je verbasend weinig nodig.

zie topic https://forum.Carclean.com/cc_postst9825/mini-show-off-IRON-X-resultaten--beading-filmpje.aspx
 
Ik vind de IronX erg onzuinig. Zal misschien wel aan de bijgeleverde sprayer hebben gelegen. De volgende keer koop ik toch een liter, hoor.
Maar hij doet wel goed zijn werk. Al denk je dat je velgen schoon zijn na velgenreiniger en teerverwijderaar, blijken er toch nog puntjes te zijn, die met het blote oog vóór toevoegen niet zichtbaar zijn.
 
ik vind het niet stinken, het ruikt alsof er heel veel klappertjespistolen afgeschoten worden als het reageert met het slijpsel.
 
jjonkie zei:
750 ml voor 4 setjes velgen, dat best veel ja. Het is ook niet echt goedkoop spul.

Dat is ook echt teveel hoor. Ik denk dat het product niet begrepen wordt. Voor de zwaar vervuilde Audi A6 velgen hadden wij veel minder nodig. Ik denk totaal 350ml maximaal.

En voor een hele auto 150ml.
 
Soap gel iets minder dan 30 ml voor een hele auto. Zie de site van carpro............een beetje huiswerk kan echt geen kwaad hoor ;) p.s. Mooie foto's daar tim :)^
 
Ik heb IronX afgelopen weekend gebruikt om een vreemde aanslag op mijn wintervelgen te verwijderen: https://forum.Carclean.com/cc_postst9844/Audi-A6--wintervelgen-cleanup.aspx

Prima resultaat dacht ik zo 8-o