• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz tests: doeken worden harder, glansgraad blijft langer hoog!

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Tijdens de Lelystad meeting van 20 november heb ik kennis gemaakt met Zuidwest10. Hij vertelde over C.Quartz. Direct thuis op youtube een filmpje opgezocht. Ziet er veelbelovend uit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het zo goed als het lijkt? Als het echt zo hard is, zou het iets tegen de steenslag op de motorkap en voorbumper kunnen zijn.

Het zou erg makkelijk te verwerken zijn:

C.Quartz is zo te zien knetter hard:
 
Euhm en de bedoeling van dit topic is? Ik zie geen vraag ofzo staan? Ok het is knetter hard en het zou de hardheid van je lak op de een of andere manier verhogen, kan cc dit niet eens testen? Testpaneeltje met 1kant met dit product en andere kant met een andere goede wax en dan een emmer kiesel steentjes erover uitgieten ofzo?
 
Geen andere bedoeling dan het onder de aandacht brengen. Wellicht weten medeforummers er iets over te melden. Om de bedoeling te verduidelijken heb ik er een concrete vraag aan toegevoegd.
 
@tim: is dit stiekem een hint dat die test er komt? Eigenlijk zou de fabrikant deze test moeten laten uitvoeren maar dan krijg je wees het probleem met of het echt is of niet
 
Ben erg benieuwd. Als dit spul werkelijk zo hard is als ze laten zien op het filmpje dan is daar volgens mij een enorme markt voor. Denk aan de demo-auto´s van autobedrijven die ze graag zo mooi mogelijk voor verkoop willen houden. Een met steenslag beschadigde motorkap willen ze voorkomen. Nu kiezen bedrijven vaak voor sealen met 3M folie, maar volgens het filmpje kan dit spul de folie vervangen.
 
Dat ziet er wel heel erg gaaf uit zeg! Zoiets zou ik wel op mijn motorkap willen smeren. Deze is begin dit jaar overgespoten. Ik denk alleen niet dat een steentje die op de motorkap terrecht komt geen schade kan aanrichten. Een steentje is harder dan een aansteker plus dat een puntige steen zelfd een pit in de ruit kan veroorzaken.
 
Ik ga deze op zeker testen op een test auto,ik vindt het filmpje eigenlijk te mooi om niet zelf aan de tand te voelen!!
Tim&Co zou je in dit topic graag de prijzen en volumes willen invullen??
 
1- Je moet er wel zeker van zijn dat de ondergrond optimaal is gedaan ( geen swirls e.d. ) omdat het knetterhard wordt .... wel een punt om even rekening mee te houden
( zal het op het forum alhier wel goed gaan t.o.v. de autoverkopende branch )

2 - Meen dat het iets van €35,- per 30ml moet gaan kosten ( wat genoeg is voor 1 auto te voorzien van 1 laagje )

3 - CC heeft demopanelen, mooier testobject is er niet ( allemaal een keer rammen met de aansteker als je er bent )
 
€ 35,00 voor één laagje op je auto, da´s nie goeiekoop. Denk alleen dat ik het niet kan laten om het niet te gaan proberen. Krijgen we er een melding van op het forum als het in de webshop opgenomen is.
 
€ 35,00 voor één laagje op je auto, da´s nie goeiekoop. Denk alleen dat ik het niet kan laten om het niet te gaan proberen. Krijgen we er een melding van op het forum als het in de webshop opgenomen is.
 
Dit wil ik ook wel proberen! Lijkt mij ideaal voor de winterperiode met al die pekeltroep.

De vraag is wel: Hoe lang blijft het zitten en kan hierover weer bijvoorbeeld na enige tijd gepolijst worden en een wax aangebracht worden.

Maar wellicht heeft Tim hier tzt wel meer info over....
 
Als je googled op c.quartz lijkt het een wondermiddel: de levensduur zou 2 jaar zijn ! 2 jaar niet waxen en beschermd zijn tegen weersinvloeden, vogelpoep en "fietsers" ??? :D
 
goosman zei:
Als je googled op c.quartz lijkt het een wondermiddel: de levensduur zou 2 jaar zijn ! 2 jaar niet waxen en beschermd zijn tegen weersinvloeden, vogelpoep en "fietsers" ??? :D

2 jaar niet waxen!? 8-()) dan wordt ik gek, zou er alsnog wax op smeren al is het alleen maar voor het idee:D
 
Gewoon blijven waxen voor de looks lijkt mijn!!!sealant heeft altijd een dooie glans en wwax een warme wetlook
Tevens is het zo dat een lakpantser meestal veel meer kost dus....ze adviezeren 2 laagjes dus is het €70 naar mk-us zn bevindingen:ja