Hallo allemaal!
Weekend! Ik had even zin om een verhaaltje te schrijven over mijn Renault Clio. Ik heb nogal wat gedaan en meegemaakt met deze auto.
Er moet even een inhaal slag gemaakt worden aangezien ik de auto al meer dan anderhalf jaar in bezit heb.
Pak er een lekker biertje bij want het gaat nogal een verhaal worden.
Auto bij aanschaf (Augustus 2018)
De auto heb ik gekocht als ex lease auto met 107.000km op de teller. Het is een 1.5dci geworden aangezien ik elke dag veel kilometers maak.
De algehele staat van de auto was "wel oke" maar daar was de prijs ook naar. Je kon zien dat de auto geen liefde had gehad. Het interieur was nogal vies en op diverse plekken zat vuil en viezigheid. Toen ik de auto ging ophalen hebben ze hem alleen even snel door de wasstraat gehaald.
De auto kwam met kleine schade plekjes die netjes zijn gemaakt door de dealer. Daardoor werd de prijs van de auto wel een heel stuk gunstiger voor mij.
Het eerste wat ik heb aangepakt in de spoiler die er een beetje raar uitzag. Een rondje met Meguiars ultimate compound en ultimate polish verder was dit het resultaat.
Met mijn polijstmachine van 100 euro kon ik toch een aardig resultaat bereiken.
Vervolgens begonnen met wat optische styling en wat praktische zaken zoals een achteruitrij camera. De camera heb ik met behulp van het Clio Club forum werkend kunnen krijgen op het originele navigatiescherm in de auto. Nu een jaar later werkt de camera nog perfect.
Toen een kleine tegenslag. De spoiler vertoonde om een of andere reden gekke vlekken die ik alleen er uit kreeg met wetsanden.
Heb het er wel uitgekregen. Helaas wel op een paar plekjes door de lak heen gegaan. Baalde daar behoorlijk van. Paar weken later kwamen de vlekken weer terug.
Na een ritje naar de sloop een keurige 2e hands spoiler op de kop weten te tikken.
Ik had al enige ervaring met detailen maar nog niet met glas coatings. Toch maar een poging gewaagd. Na een volledige polijst beurt een coating van Car pro aangebracht.
Helaas geen goede ervaring gehad met deze coating. Het uitpoetsen was echt drama, met als gevolg veel high spots. flink balen. Met de polijst machine heb ik de high spots weggepolijst en opnieuw in de coating gezet. Ik was heel blij met het resultaat.
Een aantal weken later was de beading compleet verdwenen op de auto. Het was toen zomer. De auto had geen ernstige vervuiling wat dit kon veroorzaken. Nergens was een druppel te bekennen op het lakwerk. Na een decon wash + een iron remover werd het er niet beter op. Toch maar besloten de coating opnieuw aan te schaffen en aan te brengen.
De auto weer helemaal gepolijst en de coating opnieuw aangebracht. De auto zag er fantastisch uit.
En ja hoor.... paar weken later... Exact hetzelfde probleem. Ik was er helemaal klaar mee.
In de tussentijd wel nieuwe zomervelgen aangeschaft.
Daarna heb ik besloten over te stappen op een ander merk coating. Toen ik goede reviews zag over Gyeon heb ik dat geprobeerd.
Wat een ontzettend fijne coating zeg! Eerst de auto weer helemaal gepolijst vervolgens 2 lagen Mohs + 1 laag Cancoat aangebracht.
Het onderhoud doe ik met Wetcoat. Ik ben stiekem een beetje verliefd geworden op de producten van Gyeon.
De coating zit er nu een aantal maanden op en werkt nog steeds top.
Verder heb ik de auto voorzien van led knipperlichten in de achterlichten en in speciale dynamische in de spiegels.
Deze zijn speciaal op maat gemaakt en ik ben (wat ik weet) de eerste clio dit dit heeft.
Inmiddels staat de auto op ruim 176.000 kilometer op de teller.
Ik heb besloten het interieur een kek kleurtje te geven.
De auto heeft verder dingen meegemaakt zoals een rondreis door Schotland, enorm warme zomer, aanval van een zwerm vliegen, harde waterplekken op de motorkap enz...
Wat voor nu op de planning staat is dat ik de logo's op de achterklep en het renault logo aan de voorkant zwart wil maken. De plastidip heb ik inmiddels aangeschaft. Nu nog even wachten op mooi weer.
Nieuwe updates zal ik posten in dit topic. Voor nu was dit even mijn inhaal slag.
Weekend! Ik had even zin om een verhaaltje te schrijven over mijn Renault Clio. Ik heb nogal wat gedaan en meegemaakt met deze auto.
Er moet even een inhaal slag gemaakt worden aangezien ik de auto al meer dan anderhalf jaar in bezit heb.
Pak er een lekker biertje bij want het gaat nogal een verhaal worden.
Auto bij aanschaf (Augustus 2018)
De auto heb ik gekocht als ex lease auto met 107.000km op de teller. Het is een 1.5dci geworden aangezien ik elke dag veel kilometers maak.
De algehele staat van de auto was "wel oke" maar daar was de prijs ook naar. Je kon zien dat de auto geen liefde had gehad. Het interieur was nogal vies en op diverse plekken zat vuil en viezigheid. Toen ik de auto ging ophalen hebben ze hem alleen even snel door de wasstraat gehaald.
De auto kwam met kleine schade plekjes die netjes zijn gemaakt door de dealer. Daardoor werd de prijs van de auto wel een heel stuk gunstiger voor mij.
Het eerste wat ik heb aangepakt in de spoiler die er een beetje raar uitzag. Een rondje met Meguiars ultimate compound en ultimate polish verder was dit het resultaat.
Met mijn polijstmachine van 100 euro kon ik toch een aardig resultaat bereiken.
Vervolgens begonnen met wat optische styling en wat praktische zaken zoals een achteruitrij camera. De camera heb ik met behulp van het Clio Club forum werkend kunnen krijgen op het originele navigatiescherm in de auto. Nu een jaar later werkt de camera nog perfect.
Toen een kleine tegenslag. De spoiler vertoonde om een of andere reden gekke vlekken die ik alleen er uit kreeg met wetsanden.
Heb het er wel uitgekregen. Helaas wel op een paar plekjes door de lak heen gegaan. Baalde daar behoorlijk van. Paar weken later kwamen de vlekken weer terug.
Na een ritje naar de sloop een keurige 2e hands spoiler op de kop weten te tikken.
Ik had al enige ervaring met detailen maar nog niet met glas coatings. Toch maar een poging gewaagd. Na een volledige polijst beurt een coating van Car pro aangebracht.
Helaas geen goede ervaring gehad met deze coating. Het uitpoetsen was echt drama, met als gevolg veel high spots. flink balen. Met de polijst machine heb ik de high spots weggepolijst en opnieuw in de coating gezet. Ik was heel blij met het resultaat.
Een aantal weken later was de beading compleet verdwenen op de auto. Het was toen zomer. De auto had geen ernstige vervuiling wat dit kon veroorzaken. Nergens was een druppel te bekennen op het lakwerk. Na een decon wash + een iron remover werd het er niet beter op. Toch maar besloten de coating opnieuw aan te schaffen en aan te brengen.
De auto weer helemaal gepolijst en de coating opnieuw aangebracht. De auto zag er fantastisch uit.
En ja hoor.... paar weken later... Exact hetzelfde probleem. Ik was er helemaal klaar mee.
In de tussentijd wel nieuwe zomervelgen aangeschaft.
Daarna heb ik besloten over te stappen op een ander merk coating. Toen ik goede reviews zag over Gyeon heb ik dat geprobeerd.
Wat een ontzettend fijne coating zeg! Eerst de auto weer helemaal gepolijst vervolgens 2 lagen Mohs + 1 laag Cancoat aangebracht.
Het onderhoud doe ik met Wetcoat. Ik ben stiekem een beetje verliefd geworden op de producten van Gyeon.
De coating zit er nu een aantal maanden op en werkt nog steeds top.
Verder heb ik de auto voorzien van led knipperlichten in de achterlichten en in speciale dynamische in de spiegels.
Deze zijn speciaal op maat gemaakt en ik ben (wat ik weet) de eerste clio dit dit heeft.
Inmiddels staat de auto op ruim 176.000 kilometer op de teller.
Ik heb besloten het interieur een kek kleurtje te geven.
De auto heeft verder dingen meegemaakt zoals een rondreis door Schotland, enorm warme zomer, aanval van een zwerm vliegen, harde waterplekken op de motorkap enz...
Wat voor nu op de planning staat is dat ik de logo's op de achterklep en het renault logo aan de voorkant zwart wil maken. De plastidip heb ik inmiddels aangeschaft. Nu nog even wachten op mooi weer.
Nieuwe updates zal ik posten in dit topic. Voor nu was dit even mijn inhaal slag.
Bijlagen
Laatst bewerkt: