Het is weer lekker warm!
Dus nu is het eens tijd om het interieur grondig aan te pakken.
De stoelen in de Clio hadden een aantal vlekken er in zitten en ik heb nooit de kans gehad om ze goed schoon te maken. Tijd om de Bissel van de plank te halen.
Mijn telefoon laat het lijken alsof de stoelen wit zijn uitgeslagen. Maar ik kan je verzekeren dat ze een mooie zwarte kleur hebben. Ik kreeg de foto's maar niet goed. Misschien ooit nog even met mijn dslr goede foto's maken.
Ik ben begonnen met het grondig stofzuigen van de auto. Ik wou ook nog de stoelen verwijderen. Na het loskoppelen van de accu kwam ik er achter dat ik helaas niet de goede maat torx had voor de stoelen. Accu weer vastgemaakt dus. Gelukkig was het tapijt onder de stoelen niet vies en kon ik met een kleine borstel en de stofzuiger alle troep uit de rails halen. De Bissel ging door de kleine zuigmond erg makkelijk onder de stoelen.
Met behulp van Valet Pro carpet cleaner de stoelen flink ingespoten en met een borstel op mijn boormachine voorzichtig ingewerkt. Daarna meerdere banen getrokken over de stoelen tot het water zonder sop werd opgezogen. Ik verbaasde mij enorm met hoe veel zwart / bruin water er uit de stoelen kwam.
Goor.... en dit was alleen van de stoel.
Ook de tapijten in de auto gedaan.
Daarna alle plastic delen in de auto afgenomen met een apc. Heb er deze keer voor gekozen geen dressing van
Poorboys aan te brengen. Ik vind de glans niet zo mooi en het trekt er niet lekker in. Het dashboard blijft best wel vettig.
En weer lekker fris!
Als ik nu in de auto stap ruikt het lekker fris.
Binnenkort maar even goede foto's maken. Na 5 uur in de bakkende zon was ik er een beetje klaar mee
En nog een mini update voor de handgrepen. Nieuwe "carbon" look covers gekocht bij ome AliExpress.
Ook de auto nog even snel gewassen en een verse laag Cure aangebracht. Hij kan er voorlopig weer even tegenaan!
Tot de volgende update!