• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clio Patra

Geluk gehad zeg!
Je hebt er idioten bij hoor...
Afgelopen vrijdagavond zelf ook mee gemaakt.
Ik rijd terug van mijn werk. Cruise op 130. Dan is mijn werkelijke snelheid 126.

Rijd er een op de rechterbaan met 110 (?). Aan het slingeren! Met bijna alle 4 de wielen op de vluchtstrook. En zo opeens weer naar de linkerbaan.
Ik rijd ook rechts. Dus hij rijd op dat moment op de linkerbaan. En mijn cruise staat gewoon op 130. Dus ik haal hem bijna rechts in. Om zo ook die persoon even wakker proberen te schudden. Gaat zo opeens weer naar rechts.
Nadat ik hem had ingehaald. Zie ik hem in mijn achteruitkijkspiegel bijna op een vrachtwagen inrijden.
Absurd...

Gelukkig heb ik ook een dashcam in mijn auto. Voor en achter!
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
@RoyR Ik heb serieus 40-50 clipjes met dit soort ongein.
Ik heb inderdaad ook een camera voor en achter. Op het moment van de crash kwam ik er dus later achter de de kabel aan de achterkant niet werkte. Die heb ik ook gelijk vervangen!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik begrijp niet waarom zo weinig mensen met een dashcam rondrijden eigenlijk. Het is naar mijn mening bijna een soort 2de verzekering.
Het is dat mijn auto zowat al m'n spaargeld opslorpt, anders had ik er ook al eentje. :no_mouth: :yum
 
Mijn oude auto is Total loss gereden door een taxi busje. Als ik mijn dashcam niet had gehad was het nog de vraag geweest of ik wel geld had gehad van de verzekering.
Voor een paar tientjes heb je al een camera er in zitten.

Mijn camera heb ik via het zekering kastje aangesloten. Nergens kabels en je ziet hem bijna niet zitten.
IMG_20190922_152811.jpg
IMG_20190922_152923.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Esmid en Nick1407
...Inderdaad te hopen dat die flapdrol hier iets van leert... :confounded:

Ik ben bang van niet, en gezien het idiote gedrag dat je soms ziet, en de hoeveelheid ongelukken waarbij na het ongeluk lachgas aan boord wordt gevonden...
heb ik zo mijn bedenkingen.

@Donovan met alleen afspuiten van de auto niet bijna alles al weer schoon?
 
Ik begrijp niet waarom zo weinig mensen met een dashcam rondrijden eigenlijk. Het is naar mijn mening bijna een soort 2de verzekering.
Het is dat mijn auto zowat al m'n spaargeld opslorpt, anders had ik er ook al eentje. :no_mouth: :yum
(off topic)
Al langere tijd zit ik na te denken over een dashcam. Verschillende reviews gelezen, maar ik ben er nog niet uit. Heeft iemand tips of een linkje? Mag via pb.
(/off topic)
 
Gaaf verhaal en leuke modificaties! Leest lekker weg zo. Ben benieuwd naar jouw nieuwe led-lichten.

Jij bent dus niet de enige met een ex-lease diesel. Sinds 2017 heb ik een DS3 1.6 eHDI bij Athlon vandaan. Vergelijkbare kilometerstand, maar gelukkig wel beter onderhouden. Fijne voiture.
 
(off topic)
Al langere tijd zit ik na te denken over een dashcam. Verschillende reviews gelezen, maar ik ben er nog niet uit. Heeft iemand tips of een linkje? Mag via pb.
(/off topic)

Ik lees zelf veel goede dingen over de Viofo A129 (duo) dashcam. Schijnt kwa prijs/kwaliteit erg goed te zijn! deze staat bij mij dan ook op de "wishlist"
 
Blij dat je niks mankeert en Skrillex +1 :p

Maaruh... Ik ga even de reaguurder uithangen:

Het busje zat achter mij te kleven. Rechts van mij zat een auto die ik aan het inhalen was.
De bestuurder was aan het seinen naar mij. Ik reed al 135 waar ik 120 mocht rijden. Ik heb toen besloten om flink gas te geven en naar rechts te gaan om de bestuurder er langs te laten. Op het moment dat ik mijn knipperlicht aanzette naar rechts wil de bestuurder mij rechts inhalen. Hij geeft zo'n enorme ruk aan zijn stuur dat hij in een slip terecht raakt. Hij slipt daardoor tegen de auto aan die ik aan het inhalen was...

Aan de vrachtwagens rechts voor jou te zien, rijd je niet veel harder dan hen. (Dus geen 135) Vervolgens rem je flink (auto zakt in en hoor je afremmen, afstand tot vrachtwagens wordt groter) waardoor de bumperklever achter je een remtestje zou hebben gekregen en daarna pas zie je de auto voorbij slippen vanaf de 3rde baan blijkbaar, voor een auto op de 2de baan en jou. :p

In eerste instantie vond ik je een linksplakker, remde je onnodig met blijkbaar een bumperklever achter je en zie ik later ineens een auto voorbij slippen. :p
 
Ik hou er niet van om remtesten te geven, vooral omdat dit soort dingen kunnen gebeuren. Levensgevaarlijk.
Ik ga pas remmen op het moment dat ik het mis zie gaan. De auto heeft namelijk eerst een andere auto op de middelste baan geraakt. Dat ging 2-3 seconden goed, vervolgens raakt hij alsnog in een slip. Daarna zie je mij dus vol in de remmen schieten.

Dat is dus ook de reden dat ik geen "linksplakker" ben. Ik had geen kans gekregen om naar rechts te gaan omdat daar nog een auto zat. Op het moment dat ik naar rechts wil gaan gaat de bumperklever mij proberen rechts in te halen.

Het geluid van de remmen is de auto op de middelste baan die word geraakt en ook in een slip raakt.
Je mag zeker je eigen optiek hebben, maar dit is wat er is gebeurd. De man op de middelste baan heeft het verhaal bevestigd.

Een eigen schuld dikke bult in dit geval.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ah, ik snap het. ;)

In eerste instantie vond ik...

In tweede instantie, na het lezen van alle reacties, dacht ik ook; ''Meh... zal wel aan mij liggen.'' :D

Het zou behoorlijk zuur zijn als de auto dus die auto op de middenbaan had geraakt, vervolgens jou ook had geraakt en de bumperklever er 'm vervolgens bij jou nog even achterin parkeerde, zeg! Man man man...

Nogmaals, blij dat het goed is afgelopen!
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Haha het is zeker niet om de discussie aan te gaan hoor haha!
Het had inderdaad heel wat slechter af kunnen lopen. De meneer op de middelste baan had gelukkig alleen schade aan zijn spatbord. en hij heeft voor het eerst denk ik een rondje kunnen draaien op de snelweg. :joy:
 
Het is weer lekker warm!
Dus nu is het eens tijd om het interieur grondig aan te pakken.


De stoelen in de Clio hadden een aantal vlekken er in zitten en ik heb nooit de kans gehad om ze goed schoon te maken. Tijd om de Bissel van de plank te halen.
IMG_20200410_130231.jpg


Mijn telefoon laat het lijken alsof de stoelen wit zijn uitgeslagen. Maar ik kan je verzekeren dat ze een mooie zwarte kleur hebben. Ik kreeg de foto's maar niet goed. Misschien ooit nog even met mijn dslr goede foto's maken.

Ik ben begonnen met het grondig stofzuigen van de auto. Ik wou ook nog de stoelen verwijderen. Na het loskoppelen van de accu kwam ik er achter dat ik helaas niet de goede maat torx had voor de stoelen. Accu weer vastgemaakt dus. Gelukkig was het tapijt onder de stoelen niet vies en kon ik met een kleine borstel en de stofzuiger alle troep uit de rails halen. De Bissel ging door de kleine zuigmond erg makkelijk onder de stoelen.

Met behulp van Valet Pro carpet cleaner de stoelen flink ingespoten en met een borstel op mijn boormachine voorzichtig ingewerkt. Daarna meerdere banen getrokken over de stoelen tot het water zonder sop werd opgezogen. Ik verbaasde mij enorm met hoe veel zwart / bruin water er uit de stoelen kwam.


Goor.... en dit was alleen van de stoel.
IMG_20200410_142652.jpg


Ook de tapijten in de auto gedaan.

IMG_20200410_140236.jpg


Daarna alle plastic delen in de auto afgenomen met een apc. Heb er deze keer voor gekozen geen dressing van Poorboys aan te brengen. Ik vind de glans niet zo mooi en het trekt er niet lekker in. Het dashboard blijft best wel vettig.


En weer lekker fris!
IMG_20200410_162608.jpg
IMG_20200410_162644.jpg

IMG_20200410_162624.jpg


Als ik nu in de auto stap ruikt het lekker fris.

Binnenkort maar even goede foto's maken. Na 5 uur in de bakkende zon was ik er een beetje klaar mee :p


En nog een mini update voor de handgrepen. Nieuwe "carbon" look covers gekocht bij ome AliExpress.
IMG_20200410_130708.jpg
IMG_20200410_131047.jpg


Ook de auto nog even snel gewassen en een verse laag Cure aangebracht. Hij kan er voorlopig weer even tegenaan!
125781_IMG_20200410_165933.jpg


Tot de volgende update!
 

Bijlagen

  • VID_20200410_141435.mp4
    6 MB
  • VID_20200410_141435.mp4
    6 MB
Laatst bewerkt:
Fijn die Spotclean Pro, ik gebruik hem ook graag. Heerlijk weer zo'n fris interieur.
Welke borstel gebruik je op de boor?
 
  • Leuk
Reactions: Donovan