• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clio Patra

Fijn die Spotclean Pro, ik gebruik hem ook graag. Heerlijk weer zo'n fris interieur.
Welke borstel gebruik je op de boor?
Ja echt fantastisch! Ik heb hem ooit gekocht op AliExpress. Het is zo'n ronde borstel. Heb toen wel een extra zachte borstel gekocht.

De deurklinken smoelen goed, geeft wat meer contrast.

Is dat de Bissel ProHeat ?
Ja vind ik ook! :) Nee het is de Bissel Spotclean Pro

@Donovan - Lekker bezig geweest! :)

Trok de Natural Look niet lekker in, glanst en blijft vettig? :O

Misschien na de APC niet even afgenomen met een sopje o.i.d. en de APC-residu weer verwijderd?
Dressing ook niet nagewreven?
Ik heb de dressing meerdere malen geprobeerd. in verschillende auto's waar het wel goed werkt.
De Clio heeft nogal goedkoop hard plastic. Wellicht dat het daar door komt.

Tijdje geleden heb ik ooit geprobeerd het dashboard helemaal te doen. Was toen begonnen met een apc en heb het afgenomen met Gyeon Prep. Daarna de dressing aangebracht en na 5 minuten met een schone doek na gewreven. Ziet er wel mooi uit maar het dashboard is nog steeds een beetje vettig. Heb het toen maar laten zitten. Zelfs na een aantal weken zag het er nog mooi uit. Maar nog steeds een beetje vettig.
 
Onvoorstelbaar wat een viezigheid uit één stoel kwam. Knap apparaat, moet ik ook maar eens kopen/huren/lenen voor het interieur van mijn DS3.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Even een kleine fotoshoot gedaan net.
Heb dit op de terugweg uit werk gedaan. Dus de auto was voorzien van een flinke laag dode vliegen en stof. Maar dat mag de pret niet drukken haha.
125980_IMG_8973.jpg
IMG_8968.jpg
IMG_8979.jpg

125978_IMG_8965-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de auto even gewassen.
Nu kwam ik er achter dat er rare vlekken op mijn motorkap zitten. Iemand enig idee hoe ik dit er uit krijg?
Ook zitten dezelfde vlekken op 1 spatbord.

IMG_20200505_165215.jpg

IMG_20200505_165613.jpg


Dit is na het wassen / drogen van de auto.
 
Lijkt mij dat je product daar is uitgelopen o.i.d.

Waar heb je mee gewassen, wat zit er op de auto, etc?
Ja het lijkt inderdaad op een watervlek...
Het zat er al voordat ik de auto ging wassen. Ik zag het een aantal dagen geleden al op de auto zitten.

De Auto staat in de Mohs + CanCoat en een vers laagje Cure. En heb het gewassen met Gyeon Foam en Gyeon Bathe. Verder niks mee gedaan.
Zou zonde zijn als ik het moet polijsten, want dan gaat de coating er af. Dus zoek een iets minder agressievere manier. :)
 
Heeft de auto op een plek gestaan waar er iets op heeft kunnen komen?
Ja, voor mijn werk ben ik vooral nu veel aan het rijden. Ben vandeweek door meerdere stukken gereden met wegwerkzaamheden. En heb onder een aantal bomen geparkeerd. De auto is afgelopen 4000km niet gewassen... Maar het zit er naar mijn weten pas een paar dagen op.
 
Net toch nog even gekeken op de motorkap omdat het mij behoorlijk irriteert.
Je ziet het nu erg goed zitten. Ook voel ik dat er iets op de lak zit.
IMG_20200505_214219.jpg


Je hoort het ook als ik met mijn vinger er overheen ga.



















Wat zijn mijn opties tot verwijderen? Kleien? Ben bang dat ik de coating aantast.
Misschien helpt non Ferro? Of een Tar remover?
 
Oke, ik kon het niet laten haha. Zojuist een hete doek laten intrekken op de plekken. Maar dat deed niet zoveel. Het maakte het wel iets zachter.

Vervolgens een tar and glue remover geprobeerd. Heel even laten intrekken en voorzichtig gewreven. En weg was het.

Geen idee wat zo'n enorme vlek heeft kunnen veroorzaken... Morgen de hele motorkap behandelen. Ik ga wel voor de zekerheid de plekken zacht laten weken met de warme doek. Thanks voor de hulp!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Update time!

Ik ben een enorm fan van Xenon verlichting. Maar dan wel in de juiste koplamp. Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik koplampen laten maken bij Sicily Retrofit. Deze pagina was ik tegengekomen op Facebook en had zeer goede recensies. Deze man maakte voor de Clio 4 koplampen met een Bi-Xenon projector. Ik heb hem aangeschreven en een setje besteld. De meeste koplampen die hij maakte waren met gekke ledstrips e.d. Ik wou meer gaan voor de OEM look dus heb besloten om alleen een projector lens in de bouwen.

Na een middagje klussen zaten de lampen in de auto. Een xenon kitje van Aliexpress er in en gaan. Wat een licht zeg!
20190317_145610.jpg
128128_20190317_162008.jpg

20190317_204249.jpg
20190317_161958.jpg


Na een jaar met de koplampen te hebben gereden kreeg 1 koplamp kuren. De projector lens was een bi-xenon variant dus je kon ook je grootlicht ermee bedienen. Die bleef dus soms op grootlicht hangen. Na 1-2 keer met grootlicht seinen ging hij weer terug naar dimlicht. Maar soms als ik de auto startte ging de koplamp vanzelf op grootlicht staan. Heel erg vervelend dus. Heb de bumper weer gedemonteerd en de originele koplampen geplaatst.

Ondertussen had ik Sicily Retrofit weer aangeschreven om ze te laten maken. Ik heb ze opgestuurd en een aantal weken later terug gekregen. Ik had ook gevraagd of hij ze zwart wou spuiten. Eenmaal binnen vond ik de koplampen erg mwah.... uitzien. Heb ze toch maar gemonteerd.

IMG_20200308_155440.jpg


Na 2 weken heb ik besloten de lampen maar weer te demonteren. Dat zwarte in de koplampen was totaal niet mijn ding.
Na een tijdje weer met de originele lampen gereden te hebben toch besloten om te kijken of ik mijn koplampen kon laten ombouwen met een bi-xenon projector. Ik heb contact gezocht met Retrofitlab en die hadden toevallig nog een setje liggen die ik voor een mooie prijs mocht overnemen.

Het werd uiteindelijk toch nog een hoofdpijn project. Had voor de 1000ste keer de bumper weer losgehaald (kon het inmiddels met mijn ogen dicht) en de lampen gemonteerd. Kwam er toen achter dat 1 bevestigingspunt van de koplamp was afgebroken en dat het klemmetje van de lamp was verdwenen. Had toen de lampen weer terug gestuurd en ALWEER de oude lampen gemonteerd.
Aantal weken later waren de lampen gerepareerd en kon ik weer de bumper er af halen. Gelijk een hoge kwaliteit Hilox xenon kit gekocht.

Toen zaten eindelijk de lampen er in :)
IMG_20200419_131031.jpg
IMG_20200419_152236.jpg


Ik dacht eindelijk klaar te zijn... zucht haha. De xenon kit gaf minder licht dan mijn oude halogeen lampjes. Aangezien ik de kit al 2 weken in huis had voordat ik ze kon installeren was de tijd verstreken dat ik ze kon terugsturen. Contact gehad met de klantenservice. Die gaven aan dat ik geen "normale" koplampen had dus dat ik ze niet mocht terug sturen.

Heb deze foto's meegestuurd:

Oude koplampen met AliExpress Xenon kit.
IMG_20200421_100819.jpg


De Hilox kit... Lichtopbrengst was echt niet goed...
IMG_20200421_101403.jpg


Wat ik ook probeerde Hilox wou totaal niet meewerken en heb de moed maar opgegeven.

Aangezien ik de kit achter de stootbalk had gemonteerd kon ik... Je raad het al... De bumper weer demonteren.
In de tussentijd had ik H1 LED lampjes besteld en die gemonteerd. EN JA eindelijk het lichtbeeld en lichtsterkte die ik gewend was :)

Ook gelijk H1 led in het grootlicht gedaan. En dan is dit het resultaat.

















Het duurde even voordat ik was waar ik wou zijn. Inmiddels zijn de knipperlichten aan de achterkant ook vervangen voor LED. En heb ik de spiegels dynamische knipperlichten gemonteerd. De mistlampen heb ik vervangen voor Aharon Fog Smashers van Retrofitlab.

Mistlampen:
IMG_20200505_222454.jpg


































128143_IMG_20200518_225919.jpg


En nu hopelijk komende jaren genieten hier van haha. Het was een aardig project zo.

Tot de volgende! :)
 
Laatst bewerkt:
Wauw, wat een werk en wat een gedoe! Ik had na de tweede bumperwissel waarschijnlijk de auto een benzinedouche gegeven.
Veel plezier met je allernieuwste lampjes en ik hoop dat ze het lang blijven doen.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan