• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clio Patra

De rode Clio's (flamme rouge?) die ik heb gereden heb hadden sowieso een bizar kleurverschil tussen de kunststof delen en de rest van de auto, dus veel slechter zou het niet zijn geworden ;)
Klopt.... heeft mijn auto ook wel aardig last van. De nieuwere modellen zien er wat beter uit. De spoiler op mijn auto heeft echt een compleet andere kleur in het zonlicht. Vandaar ook de keuze voor het wrappen
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Weer een kleine update:

Vorige week heb ik mijn dak + spoiler hoogglans zwart laten wrappen. Ben zeer tevreden met het eindresultaat.
Is wel even wennen omdat zo'n wrap folie niet zo glad is als autolak, maar wouw... Met de zwarte spiegelkappen, velgen en diverse accenten ziet de auto er lekker agressief uit :)

Heb van meerdere mensen al complimenten gekregen! :)

Heb de auto wel even gewassen en voorzien van een vers laagje Gyeon Cure voor de foto natuurlijk haha

20201204_145357.jpg


20201204_163737.jpg
20201204_145319.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weer een update:

Inmiddels heb ik een bumper lip en een sideskirt voor de clio gemonteerd.
Bij gebrek aan een krik in de Clio het maar even zo moeten monteren.
20201220_113102.jpg



Gelijk maar een goede krik aangeschaft haha
20210111_132502.jpg


Afgelopen weekend de plastidip op de logo's opnieuw gedaan en de chromen strip aan de zijkant ook zwart gemaakt met plastidip.
Ook heb ik de auto een volledige Decon wash gegeven en gepolijst met Gyeon Primer. En vervolgens een nieuwe laag CanCoat aangebracht.

Staat er weer netjes bij zo.

20210117_145858.jpg
 

Bijlagen

  • 20201220_113102.jpg
    20201220_113102.jpg
    947,7 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
@RoyR haha! Verbaasde mij er zelf ook over toen ik uitstapte :p

Gelukkig was dit bij mijn oma in de straat en hoef ik thuis (foto met de krik) nooit moeilijk te doen omdat ik een eigen parkeerplaats heb :)
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Zrobb en RoyR
Update tijd!

Helaas de afgelopen weken een aantal tegenslagen gehad. Was er op een gegeven moment wel een beetje klaar mee. Inmiddels is het meeste opgelost. :)

Het begon met de CanCoat applicatie die niet goed was gegaan. Veel high spots en de beading op de auto was helaas compleet verdwenen. Al het water lag na een regenbui compleet plat op de auto. Na een decon wash was de beading nog steeds niet terug en was de diepe wetlook glans verdwenen van de auto. Helaas helaas.
Vervolgens een weekje later op bezoek geweest bij mijn ouders en op de terugweg een verkeersdrempel geraakt in de straat. De drempel is zo erg ingezakt dat er een rand aan de bovenkant zit van de drempel. Door mijn bumperlip is de auto niet extreem laag maar wel genoeg om een stuk van de bumper af te breken. De drempel zit inmiddels vol met krassen van andere auto's die er ook overheen schrapen. Heb de gemeente al in kennis gesteld. Ze gaan de drempel vervangen. Ook heb ik een schadeclaim ingediend. Ze gaan de schade niet vergoeden van mijn lip omdat de drempel officieel nog voldoet aan de eisen.... Wat een onzin.

20210120_163352.jpg


Ik ben gestopt en heb het stukje plastic uit de drempel getrokken. Dat weekend heb ik het stuk er in gelijmd en de breuk opgevuld met polyester plamuur. Vervolgens de lip opnieuw gespoten. Zie je helemaal niks meer van! Kan nu weer vrolijk over drempels schrapen haha.

20210122_162001.jpg
20210122_170022.jpg


Via de Clio club heb ik een RS interieur weten te kopen. Mijn oude interieur helemaal gestript en de nieuwe stoelen er in gezet. Natuurlijk moesten die eerst even behandeld worden met de Bissel. Wat een troep kwam er uit zeg. 4 van zulke kannen chocolademelk uit de stoelen getrokken.
Nieuwe interieur inmiddels in de auto gezet. De stoelen zitten een stuk steviger dan de oude stoelen. Dat is wel even wennen. En dat was juist het probleem. Na 3 weken gereden te hebben met de stoelen had ik zo een enorme rugpijn dat ik heb besloten de stoelen weer te demonteren. Ik kon door mijn lengte geen lekkere positie vinden in de stoelen waardoor de rugpijn kwam. Ook was de zitting erg smal voor lange ritten. Na een half uur rijden was ik er helemaal klaar mee. Heb de stoelen voor hetzelfde bedrag weer kunnen verkopen. Leuk experiment, maar wel jammer. Oude interieur zit inmiddels weer in de auto. Zit een stuk beter!

20210123_182701.jpg
20210122_150239.jpg
20210124_162637.jpg




Enige tijd later besloot mijn Plastidip los te laten. Was gelijk een mooi moment om nieuwe accentkleuren te proberen. Heb besloten om de achterkant weer zwart te maken. De chromen strips in de deuren en aan de voorkant van de auto heb ik rood gemaakt met Plastidip. Deze combinatie zwart / rood ben ik echt verliefd op!

20210201_170639.jpg


20210206_171419.jpg
20210206_174028.jpg


Vervolgens de sneeuwstorm des doods in Nederland. Kon het natuurlijk niet laten om daar even een mooi plaatje van te maken.
Heb de hele week naar mijn werk gereden. Dat was ook wel te zien aan de hoeveelheid pekel op de auto!. Ook omdat de coating zijn werk niet meer deed bleef serieus alles plakken haha.

IMG_9305.jpg


20210211_131433.jpg

Een aantal weken later brak echt mijn klomp. Ergens op de nacht van zaterdag op zondag is er iemand tegen mijn auto aan gefietst. Een hele dikke kras en een deuk in mijn achterdeur als gevolg. Op zo'n moment kan je echt janken. Niemand heeft wat gezien en met aangifte doen schiet ik ook niks op. Het is vooral vreemd omdat het tijdens de avondklok uren of heel vroeg in de ochtend is gebeurd.
20210301_091126.jpg
20210301_091149.jpg


Ik ben gelijk opzoek gegaan naar een achterdeur omdat de auto verder bijna helemaal schadevrij is. (op wat kleine plekjes na).
Aangezien de auto al wat ouder is ben ik opzoek gegaan naar een deur uit hetzelfde jaartal om zo de kans op een kleurmatch zo groot mogelijk te maken. Op anderhalf uur rijden van mij heb ik een complete deur gevonden. Die zelfde week de deur nog opgehaald.
Heb eerst de deur helemaal gewassen / gekleid en gepolijst zodat het de rest van de auto zo goed mogelijk zou matchen. Na een beetje priegelen de deur vervangen. Was binnen 20 minuten gebeurd. Een paar stappen achteruit gezet en...... De kleur klopt niet!..... Zucht. De "nieuwe" deur is veel roder dan de rest van de auto. Heb de voordeur van mijn auto toen maar gewassen gekleid en gepolijst om te kijken of hij beter zou matchen maar helaas is mijn auto gewoon meer verkleurd dan de nieuwe deur.

20210302_203226.jpg



20210306_151922.jpg

Behoorlijk irritant. Dan maar weer de oude deur er in en mocht gelukkig zonder gedoe deze deur weer terug brengen naar het bedrijf waar ik het had gekocht. Voor nu heb ik de ergste lakschade opgevuld met een lakstift waardoor het niet zo opvalt. Ik wil binnenkort de deur laten uitdeuken en daarna zelf aan de slag gaan met een lakstift, wetsanden en polijsten.

Omdat de auto nu was voorzien van een niet goed werkende coating heb ik besloten om de Gyeon Syncro kit uit te proberen. De Mohs coating met CanCoat was mij zo goed bevallen dat ik deze nu wou gaan proberen. Aangezien de applicatie nogal wat tijd in beslag neemt heb ik er 2 weekenden voor uitgetrokken. Vorige week ben ik begonnen met het polijsten van de auto. Dit heb ik gedaan met Gyeon Compound op de rode pad. De auto had niet veel diepe krassen maar wou er wel zeker van zijn dat de oude coating compleet weg zou zijn. Ben daar de hele zaterdag mee bezig geweest.
Afgelopen weekend heb ik de auto weer compleet gewassen met een flinke scheut afwasmiddel zodat de auto goed ontvet zou zijn voor het polijsten.



Na het drogen de lak helemaal gepolijst met Gyeon Polish op de blauwe pad. De auto zag er fantastisch uit. Daarna de auto 3x ontvet met Gyeon Prep. 2 super natte rondes en 1 lichte ronde. Aangezien ik lekker vroeg was begonnen zaterdag heb ik 2 lagen Mohs kunnen aanbrengen. Was daar dik 3 uur mee bezig. Ik wou absoluut geen high spots haha. Na 4 uur de hele auto voorzien van 1 laagje Skin. En wouw.... wouw wouw.... Wat is dat spul magisch zeg. Ik als hobby detailer kan daar zo ontzettend vrolijk van worden. Wat is dat spul enorm glad zeg! Super makkelijk aan te brengen en nog makkelijker om te levellen. Echt een genot. Vervolgens heeft de auto 24 uur lang in de verwarmde garage gestaan om te drogen.

20210313_114218.jpg


De volgende dag was de auto nóg gladder geworden en de glans.... wouw.. Ik heb er serieus geen woorden voor.
Zo staat de auto er nu bij.
20210322_170753.jpg



20210322_170759.jpg
20210322_165752.jpg


Plastic delen onder de kap allemaal voorzien van een laagje Gyeon Trim.

20210322_190110.jpg


Ben voor nu ontzettend blij. Door alle tegenslagen is het wel eens lastig om nog alle tijd en energie in de auto te steken als steeds dingen niet gaan zoals ik wil dat het gaat. Heb nu mijn plezier in de auto weer helemaal terug gevonden. Zoals gezegd ga ik nog wel wat doen aan de deuk in de achterdeur. Daarna vind ik het goed geweest met de Mods op de auto en gaat het nu een kwestie worden van goed bijhouden.
Inmiddels kruipt de auto langzaam naar de 225.000km. Rond de 300.000 komt de distributieriem er weer aan en waarschijnlijk een aantal andere grote onderhoud zaken.
Voor nu is het plan om volgend jaar rond deze tijd langzaam te gaan kijken naar een nieuwe auto. Ben nu aan het kijken naar Ford Fiesta mk7.5, Seat Leon & Opel Astra K. Maar daar heb ik nog tijd zat voor om over na te denken haha!

Tot de volgende update!
 

Bijlagen

  • 20210124_162637.jpg
    20210124_162637.jpg
    300,5 KB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt:
Tijd voor een sombere update.

Na ruim 3 jaar en 150.000km gereden te hebben in de Clio begon de auto met zijn kilometerstand van 235.000km een beetje gaar te worden. Er zaten een aantal onderhoud en reparaties aan te komen die ik niet meer wou investeren in de auto. Dus.... tijd voor wat nieuws.

Ik heb de Clio ingeruild voor een Ford Fiesta 1.5tdci Titanium Editie uit 2015.
De auto zit bomvol opties die ik niet had op de Clio, is een stuk stiller en rijdt gewoonweg een stuk lekkerder.

20210518_135750 (1).jpg

IMG_9438-Edit-2.jpg


Het was grappig om te zien dat de Clio helemaal in de ceramische coating, glimmend voor de deur stond bij de autohandelaar. Meneer vertelde mij dat hij zelden een auto binnen kreeg die er zo netjes bij stond met deze kilometerstand. Die steek ik in mijn zak. Toch stiekem een beetje verdrietig om mijn rode wagentje achter te laten.


Hierbij sluit ik het project "Clio Patra" af en gaan we door met het Fiesta project. Omdat ik de auto pas 2 weken heb ga ik eerst een plan van aanpak maken. Maar jullie kunnen rekenen op een volledige detail en ceramische coating en natuurlijk een setje nieuwe velgen. :)
 
Nooit verwacht dat je de clio zou inruilen voor een Fiesta. Omdat je er zo druk mee was etc.
Maar ook een leuke auto om te zien zo'n Fiesta. Veilige kilometers en veel poets plezier gewenst.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Oh nee! Jammer om te zien dat de Clio weg gaat. Maar de Fiesta's schijnen best leuk te zijn om te rijden! Persoonlijk vind ik de kleur van de Fiesta meer volwassen ogen t.o.v. rode Clio. Kijk uit naar de verslagen!
Veel plezier met de Ford en veel veilige kilometers!
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
@dennisdennis-12 Er zitten nu 4 seizoenenbanden onder. Er moeten natuurlijk zo snel mogelijk andere velgen op. Deze zijn echt vreselijk haha.
Deze zijn nu 14 inch. Binnenkort kijken voor een setje 17 inch velgen.
 
Laatst bewerkt: