• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 strepen/donkere vlekken

Crocky

Detailing addict
21 mrt 2015
41
65
Beste forumleden,

Net klaar met het aanbrengen van Collinite 845 op een zwarte wagen. Nu merk ik echter in het zonlicht dat er strepen/ donkere vlekken in de lak zitten. Aan wat is dit te wijten? Hoe krijg ik deze weg? Heb al uitpoetsen met microfiber en microfiber + spray and wipe van PB geprobeerd, beide zonder succes. Tips?

Heb het proberen te fotograferen maar moeilijk zichtbaar door de sterke reflectie. Bovenaan kan je het een beetje zien.

3580uah.jpg


Alvast bedankt!
 
Weet je zeker dat dit door de Collinite 845 komt? En niet door Monello Acquafobia bijvoorbeeld?

Heb t zelf namelijk nog nooit gezien...

Waarschijnlijk krijg je het wel weg met een polijstmiddel.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Oef, dit herken ik ook niet van de 845. :O Met een beetje polijstmiddel of paint cleaner zou het weg moeten gaan als dit van een wax is.

Tip: Leg/plak iets op de lak waarop je lens kan focussen. ;P
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Weet je zeker dat dit door de Collinite 845 komt? En niet door Monello Acquafobia bijvoorbeeld?

Heb t zelf namelijk nog nooit gezien...

Waarschijnlijk krijg je het wel weg met een polijstmiddel.
100% zeker ben ik niet. Heb inderdaad een tijdje geleden Monello acquafobia gebruikt. Ook dit geeft keer op keer vlekken bij mij. Deze keer leek het wel OK maar mogelijks door het sterk poetsen nu toch opvallend geworden.
 
Collinite 845 is behoorlijk vettig, en reageert als een glaze als de lak daarvoor gevoelig is of deels dicht zit met iets anders
De vettigheid trekt dan wat in de lak en geeft een donkerder kleur, dat zie je als je ongelijkmatig aanbrengt of het ongelijk intrekt
Ook bij het uitwrijven steeds opletten dat het gelijkmatig gebeurt, als het niet lukt gebruik je te weinig of te veel
Als het effect niet te erg is, gewoon laten zitten, volgende keer opnieuw oefenen met aanbrengen
 
Laten zitten is geen optie aangezien de auto in de verkoop gaat. Morgen dan maar polijsten en een tweede poging...
 
Als het in ongelijkmatig aangebrachte 845 ligt, hoef je niet te polijsten: alleen kleien en eventueel een paintcleaner moet voldoende zijn, en daarna afnemen en een nieuwe beschermlaag aanbrengen. Het effect dat je noemt herken ik vooral van gebruik van Bathe+, maar ik begrijp dat je een vergelijkbaar effect hebt.
 
Gisterenavond nog even aan het werk gegaan en de betreffende zones (althans die ik gisteren kon zien) gepolijst en opnieuw gewaxt. Aangezien het kleine zones leken, was polijsten dus geen zware opgave en snel gebeurd. Vandaag foto's gaan nemen voor de verkoop. Nu zag ik dat ook op andere delen dezelfde donkere vlekken voorkomen. Goed zichtbaar op onderstaande foto bij de overgangslijn in de carrosserie:
2f0dkzt.jpg


M.a.w. ik moet beide flanken behandelen. Even snel polijsten en nieuwe wax is dus niet van toepassing. Jullie spreken over paintcleaner. Ik heb hier nog een setje 'Black Box' van Turtle wax liggen waar 'pre-wax cleaner' bijzit. Is dit wat jullie bedoelen? Zo ja, hoe breng je dit aan? Met applicator pad en daarna even laten drogen?

Is het effect op de foto mogelijk met de Collinite 845 (is trouwens met de DAP heel dun aangebracht)? Zo nee, dan moet ik het, weeral eens, bij Monello acquafobia gaan zoeken... Ik neem aan dat deze wel moet worden uitgepolijst?
 
Laatst bewerkt:
@Crocky - Machinaal even polijsten met een fijne combi is redelijk snel gedaan. Als dit niet werkt, dan gaat een paint cleaner ook niks doen, lijkt mij.

Ik heb dit soort fratsen nog nooit gehad met de 845. Mijn vermoeden is dat je de Aquafobia hier de boosdoener is.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Marcel1973
Wat Q zegt idd. Ik zou fijn polijsten, twee vliegen in een klap. Acquafobia eraf en auto weer strak.
Enne, haastige spoed... ;) Neem de tijd om een rondje te doen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Paintcleaner zoals bijvoorbeeld Poorboys professional polish, moet je niet aanbrengen en laten drogen, maar net als een (fijn) polijstmiddel gebruiken, en daarna afnemen en het oppervlak reinigen met een ontvetter (zoals bijv. Prep).
 
Collinite kan onder zonnige of warme omstandigheden wat nazweten. Niks geks. Na een wasbeurt moet het weg zijn.

Hoop dat het aan de waxlaag ligt bij jou.
 
Beetje laat mss maar zoals @Timm aangeeft.

Er is niets ergs gebeurd. De Colli 845 is nogal olierijk en bij sommige lakken komen de oliën naar de oppervlakte. Normaal gezien zou het bij een volgende wasbeurt moeten verdwijnen. Hoe en waarom het komt is moeilijk te zeggen.
 
De vlekken die ik op de eerste foto zie lijken op de vlekken die ik ook krijg van wetcoat na het afdrogen en auto parkeren.

Bij mij kon ik het oplossen met de detailen spray van monello en een MF doek.
Bij mij heeft het er denk ik ook mee te maken dat ik het buiten aanbracht op een gemiddelde warme dag (+- 24 graden). (Ik doe het natuurlijk wel pas als het een beetje is afgekoeld en in de schaduw)
 
Deze plekken heb ik op mijn motor kap gekregen, zag het direct al na het weg wrijven van de wax(845), achteraf werd het mij wel duidelijk waarom alleen daar.... de motorkap was warm door de hitte die de motor blijkbaar nog gaf. Ik ga het komend weekend proberen te strippen en anders opnieuw de kap polijsten.
 
@Esmid Strippen is echt niet nodig. Waarschijnlijk is het na een wasbeurt al weg. Je kunt ook altijd met quick detailer even je motorkap behandelen.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Ik zie deze topic en ervaar dit ook met colli 845. Ik kan het er uit poetsen maar zou me niet verbazen als ik morgen nog een vlekje vind.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
collinite 845 staat bekent om dat het product kan gaat zweten. Dit betekend dat bepaalde Olien die in het product zitten vettig worden op de lak. Gewoon daarna nog een keer wassen en als het goed is moet het daarna weg zijn.