• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite Insulator 845 wax weer binnen!

Haha, dat topic had ik idd ook al gezien...
Alleen vind ik verschillen in waxen op een witte auto/bus altijd moeilijker te zien als op donkere auto's. En laat die 2 van mijn nu net zwart en donkerblauw zijn... :-b

Het gaat mij er vooral om dat de kleur van mijn auto's zo donker mogelijk wordt, met een lekker natte glans, samen met een goede langdurende bescherming.

Ben tot nu toe altijd erg tevreden met mijn huidige combo: BH, EX-P en Natty's blue, maar het kan misschien nog wel wat beter, vandaar... :idee
En iedereen is zo lyrisch over de 845:ja

meuh

je zou de 845 altijd kunnen toppen met bijv een natty als je dat wilt, dat zal mekaar niet bijten...

ik ga binnenkort testje doen met de EX-p, daarover de 845 en dan evt een wax die meer showglans geeft... heb je het beste van beide werelden, goeie bescherming door de sealant en WAX en enorm veel glans en diepte door een mooie wax

m16 blijf ik ook een goeie wax vinden die EN enorm goed duurzaam is EN ook een mooie glans veroorzaakt, is wel een wax met handleiding, want die moet ook ECHT heel dun opgebracht worden anders poets je je arm er echt af

turbulence zei:
ik ga binnenkort testje doen met de EX-p, daarover de 845 en dan evt een wax die meer showglans geeft...

ben zeer benieuwd naar je bevindingen, zo wil ik het in het voorjaar namelijk ook gaan doen
zat zelf te denken aan natty's maar weet niet of een harde wax me bevalt, tot nu toe altijd vloeibare gehad

Hmm, een wax die heerlijk lang houdt. Dat klinkt interessant.

Wanneer wordt de wax ongeveer weer verwacht? Ik zit aardig hoog aangezien waxen echt bijna op raken. :roll

Groeten,
Vincent

Vincentos zei:
...Wanneer wordt de wax ongeveer weer verwacht? Ik zit aardig hoog aangezien waxen echt bijna op raken. :roll

Groeten,
Vincent

Je kan ónder het produkt je telefoonnummer en/of emailadres achterlaten. Je krijgt dan een smsje, belletje of emailtje als het produkt weer op voorraad is.

;)

Tuurlijk kan het sneller, je bestelt het in de US en binnen de tien dagen na betaling heb je em. Zo heb ik mijn triootje toch binnengehaald, ben ook nogal een ongeduldig type:lol .

Heeft het eigenlijk nut om de Collinite Insulator 845 over een laagje natty's aan te brengen?

Momenteel heb ik mijn auto een full detailbeurt gegeven in oktober (kleien, prof.polish, white diamond, ex-p, natty's) en twee weken geleden is er nog een laagje Natty's aangebracht.
De duurzaamheid van de Collinite spreekt mij erg aan, zeker met dit winterse weer en al die pekel op de weg. Ik lees hier dat de meesten de Collinite 845 aanbrengen als sealant/wax, met daarover nog een waxlaag. Ik zou het eigenlijk andersom willen doen, dus de bestaande laag Natty's laten zitten en de Collinite erover. Heeft dit überhaupt zin?

De vraag is nog puur hypothetisch, ik moet natuurlijk eerst nog wel zo'n flesje 845 zien te bemachtigen.....:-/

Volgens mij pak je dan wel de bescherming van de collinite, maar dan wordt de glans van de natty's wel overstemd. De glans wordt denk ik iets minder!

Op dit moment vind ik de bescherming toch net iets belangrijker dan de glans. Laatstgenoemde is na een paar kilometer rijden toch ver te zoeken!

Peter A3 TDI zei:
Volgens mij pak je dan wel de bescherming van de collinite, maar dan wordt de glans van de natty's wel overstemd. De glans wordt denk ik iets minder!

Is de glans van Natty's überhaupt zoveel mooier als Collinite #845. Ik lees ook andere berichten. Dan is de keuze snel gemaakt lijkt me.

Wat is eigenlijk de juiste dikte van Collinite 845 Insulator wax?

De beschrijvingen en dikte van het flesje dat ik in mijn bezit heb komt niet overeen met wat ik op verschillende fora lees ( zos dik als custard of gele vla over het algemeen)

Toen ik mijn flesje binnen kreeg was het dik en een beetje brokkelig. Na ongeveer 3 minuten schudden was het mooi egaal en dun geworden. Echter niet de dikte van Gele vla of vergelijkbaar met Gold class Liquid wax maar bijna zo dun als water.

Ik gebruik een schroefdopje op de fles zoals op poorbooys flessen zitten en wat uit het tuitje op de pad terecht komt is dun en waterig (wel de juiste kleur overigens)

Misschien kunnen meer ervaren 845 gebruikers mijn vertellen wat de juiste dikte hoort te zijn

sjoerdnijhuis zei:
Heb ik ook hoor ;)
Zou me er niet druk om maken, hij zit er bij mij nu bijna 2 maand op en houd zich nog prima! :cool

Ok bedankt! Ik maak me geen zorgen. Ondat de beschijvingen van deze wax op DW uiteenliepen van Custard tot een goedje net zo dik als Gold Class wilde ik het even navragen.

Ik heb de 845 en 476 beide in huis en wil ze in maart gaan aanbrengen evenetueel getopt met Rubbish Boys OE of Juiced edition. M16 kan ook lijkt me maar geeft een ander soort glans

DAF-44 zei:
Nauwelijks uit de fles te krijgen hierzo.

Schud het eens gedurende 3 minuten stevig door elkaar! Dat van mijn leek ook gestold frituurvet toen het binnen kwam

Centoquarantasette zei:
Toen ik mijn flesje binnen kreeg was het dik en een beetje brokkelig. Na ongeveer 3 minuten schudden was het mooi egaal en dun geworden. Echter niet de dikte van Gele vla of vergelijkbaar met Gold class Liquid wax maar bijna zo dun als water.

Hier anders niet hoor, mijn collinite 845 is na goed opschudden heerlijk smeuïg.