• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Combinatie Pakket?

Jell-ee

Detailing trainee
28 sep 2011
6
32
Hallo Poetsers,

Ik rij op dit moment in een Seat Arosa met een blauwe metallic lak. En ik wil deze een beetje schoonmaken/poetsen. Niet te grondig of duur want het is geen auto voor lange termijn.

Wat is een leuk setje om mee te beginnen? Ik heb een poetsmachine maar met de hand maakt ook niet uit.

Ik heb al uren rond gezocht op Carclean.com en het forum afgezocht maar het blijft best onduidelijk.

Ik wil ongeveer 40-60 euro uitgeven.


Welke producten of starterkit kan ik het beste kopen voor dat geld?

Is dit wat bijvoorbeeld: https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Brilliant_Solutions_Paint_Restoration_Kit_G3300_101956 ?

:)^ Alvast Bedankt!
 
Ik ben bang dat je met dat budget beter even langs de halford ken rijden...

Spons of washandschoen 10tje
Shampoo 15
Droogdoek 10tje
Kleien 30
Waxen 10
Poetsdoekjes 10tje

Dan zitten we al grofweg op 85 euro

En dan heb je nog niks voor het kunststof, niks voor de velgen en noem maar op.
 
Tja , wel een klein budget.

Dan wordt het erg krap ,maar zal is kijken wat ik kan doen :


Shampoo : De Dodo Sour Powe gloss shampoo ( € 11,- )
Washmitt : De Meguiars washmitt ( € 17,99 )
Droogdoek : De Delerium ( € 16,49 )
Kleisetje : De Mothers kleiset ( € 27,99 )
Wax : De Meguiars NXT wax ( € 29,99 ) ( dit is een All in one product met lichte ceaners en Glaze (
Wat doeken : De Mega Plush van Poorboys ( € 4,99 )En beter voor iedere stap 1 doek dus 3 doeken ( totaal € 14,97 )


En dan kom ik nu al uit op : € 138,53
 
Bedankt voor de snelle antwoorden jongens!

Mijn auto is dat geld en die moeite echter niet waard. Zo'n freak als dat jullie zijn ben ik nog niet, maar dat komt vast wel een keer als ik een 'echte' auto gekocht heb. Dit is ook maar mijn eerste bakkie

Toch bedankt voor jullie advies!:)^
 
Ik denk dat je met een goede washandschoen, een lekker shampootje en een droogdoek al een eind bent om mee te beginnen.
Je geeft aan dat je het voor deze auto niet over hebt, maar je kan hem op deze manier wel bijhouden.

Dan kan je later natuurlijk uitbreiden met een klei-set en een goede wax.
En daarna.....Nou ja je snapt het wel.
 
Kijk dat is een reactie waar ik iets mee kan!

Ik zat zelf hier al naar te kijken. Als ik er dan een goede shampoo erbij neem, wat mis ik dan nog voor belangrijks?

Krassen verwijderaar

Glans protector
 
Hallo ,

zoek in je buurt een detailer van het forum :

koop een stuk klei over en glijmiddel(kost 2 keer niks) : samen +- 10 euro
koop wat shampoo over bvb 1/2 liter uit een gallon
koop een goedkope washandschoen in de action of dergelijke(liever 2 : 1 voor de lak , 1 voor de velgen)
koop een droogdoek(auto5 : 6 euro mét handschoen bij!!)
koop een pot wax en een poetsdoek of 2...
koop geen krasverwijderaar: =zonde voor het bakkie, en zonde van de tijd en het geld
koop bvb 0.25 liter s&w over en leng aan met 0.25 liter strijkwater , zo heb je al een starterssetje voor weinig geld
was je velgen met gewone shampoo en gebruik voorlopig gewone wax
koop 2 pads à 1.75 /stuk : 1 voor de lak , 1 voor de velgen(of neem een doekje voor de velgen)

Danny

Suc6 !!
 
Wat Danny zegt is idd een goede optie.
Zeker om mee te beginnen en alles een beetje uit te vogelen.

Uitbreiden kan altijd. Bij mij begon het ook met een waxje van Meguiars.
Nu heb ik 2 kratten vol met spullen. :ja
Er gaat natuurlijk wel enige tijd overheen, ik ben ook geen miljonair. :-b
 
Ik zie dat je uit Waddinxveen komt, is niet heel ver weg van Woerden waar ik vandaan kom.
Misschien dat je het een keer leuk vind om in een van de laatste mooie dagen van dit jaar langs te komen rijden, kunnen we samen eens kijken.
Ben best bereid om je een beetje op weg te helpen, kun je ook zelf wat dingen uitproberen.