• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cutting factor groene LC pads klopt niet !!! Moet zijn 3 ipv. 1

DAF-44

Banned
Disaster of Bling
1 nov 2008
619
0
Hallo,

volgens het overzicht op de Lake Country site zou de cuttingfactor van de groene LC pads tussen wit en oranje moeten liggen.
http://www.lakecountrymfg.com/padappguide.html
De cuttingfactor is dus 3 en niet 1 zoals bij de productomschrijving staat.

Tim even aanpassen :)^

meuh
 
in principe niet

er zijn 2 soorten groene.

de licht groene heeft een hele lichte cutting factor, lichter dan de oranje en witte.

de nieuwe groene (ik heb hem nog niet) schijnt een zware cutting te hebben(als het goed is sterker dan de oranje)
 
Ik kan hem niet terugvinden op de Lake Country site.
***Edit: Ik kan eigenlijk nergens een groene pad vinden met de omschrijving LIGHT polishing pad***
***Edit: Enkel de omschrijving HEAVY polish welke tussen oranje en wit gepositioneerd is.***
meuh
 
ik weet niet welke bedoeld word op de LC site.

deze 2 zijn er

https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/SmartPads_CCS_55_inch_Green_Heavy_Polishing_Pad_78-32550_101194

heavy pad



https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/SmartPads_CCS_6.5_inch_Green_Light_Polishing___Finishing_Pad_LC-78-34650DA_CCS_100944

light pad
 
Volgens mij is daar al eens op een forum over gesproken en Tim zat volgens mijn wel goed in de shop.
 
Patrick zei:
Volgens mij is daar al eens op een forum over gesproken en Tim zat volgens mijn wel goed in de shop.

Qua structuur is de LC groene pad die tim als Polishing pad heeft staan ook veeel zachter dan de witte pad. Dus die zit er toch echt niet tussen in!.

Die zwaardere is ook een ander tintje groen :)
 
Heb je de pads zelf in handen gehad en kunnen vergelijken?

Ik blijf het toch vreemd vinden dat ik op de LC site niets terug kan vinden.
Ik ben zelf kleurenblind dus of de tinten groen verschillend zijn ???:eyes:
meuh
 
DAF-44 zei:
Heb je de pads zelf in handen gehad en kunnen vergelijken?

Ik blijf het toch vreemd vinden dat ik op de LC site niets terug kan vinden.
Ik ben zelf kleurenblind dus of de tinten groen verschillend zijn ???:eyes:
meuh

Ik heb hier de Light Polishing pad liggen en die is heel erg zacht. Misschien is de heavy polishing wel de nieuwe "groene" pad en is de huidge light polishing uit het assortiment gegaan. Ze hebben er toch nog een blauwe, rode en zwarte zitten als lichte pads.
 
Nee keuze zat hoor. Daar gaat het even niet om.

Denk dat ik met Oranje, Wit en zwart wel uit de voeten ga komen.
Ben er alleen nog niet uit of dat met alleen SSR2 of met SSR2.5 + SSR1 moet gaan gebeuren (of uiteindelijk alle 3).
 
Klopt ,er zijn 2 groene pads en de groene "Light Polishing" is echt zachter dan de witte ,op het zakje staat ook : For Glaze ,Cleaner Wax ,...

Ik geloof dat die "Heavy Polshing" iets uit de oude serie is.. en zelfs nog zwaarder is als de oranje als ik me niet vergis.. :weetniet

Klikkie hier moet je eens kijken ,staat het duidelijk vermeld.

Mss ook wel iets te maken met het feit dat deze pads met de "CCS" technologie werken en niet de gewone vlakke.

EDIT : Die site van Lake Country is volgens mij ook al lang niet meer ge-updated..
 
Er zijn twee soorten groene pads. de officiele pad is een heavy polishing en zit tussen de witte en groene in. die hebben we nu nieuw in het assortiment.

De andere versie is een light polishing pad en zit tussen zwart en wit in. deze versie is speciaal ontwikkeld en staat niet op de Lake Country site.

Stom genoeg zijn ze beide groen en nog gekker, ze hebben hetzelfde prductnummer.
 
Haha, en om de verwarring helemaal compleet te maken:
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/lake-country-ccs-pads/cat_45.html

Met als omschrijving:
This pad is tough enough to remove swirls and scuffs whilst at the same time producing a high gloss swirl free finish. THis foam is also ideal for applying one-step cleaner waxes. It is a balance of polishing and finishing that is perfect for all-in-one product application.

Maarja, mysterie opgelost.
 
Tim zei:
Er zijn twee soorten groene pads. de officiele pad is een heavy polishing en zit tussen de witte en groene in. die hebben we nu nieuw in het assortiment.

De andere versie is een light polishing pad en zit tussen zwart en wit in. deze versie is speciaal ontwikkeld en staat niet op de Lake Country site.

Stom genoeg zijn ze beide groen en nog gekker, ze hebben hetzelfde prductnummer.

Bedoel je niet: tussen de witte en oranje pad? :p
 
Er zijn twee soorten groene pads. de officiele pad is een heavy polishing en zit tussen de witte en groene in. die hebben we nu nieuw in het assortiment.

De andere versie is een light polishing pad en zit tussen zwart en wit in. deze versie is speciaal ontwikkeld en staat niet op de Lake Country site.

Stom genoeg zijn ze beide groen en nog gekker, ze hebben hetzelfde prductnummer.