• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dak verkleurt

BMW F11

Detailing addict
30 jun 2017
15
60
Het dak van mijn auto vertoont verkleuringen. Ik vermoed dat het een soort van carbon dak is. Ik heb 2 foto's ter illustratie toegevoegd. Heeft er nog iemand hier ervaring / tips om dit te herstellen of te camoufleren?

Ik zou het wel mooi vinden als ik er zelf wat aan kan doen. Mocht het echt niet lukken dan moet ik overwegen het te laten overspuiten.
Foto 1.jpg
 

Bijlagen

  • Foto 2.jpg
    Foto 2.jpg
    364,1 KB · Weergaven: 111
Ik heb het flauwe vermoeden dat de clearcoat naar de eeuwige jachtvelden is.
Je zou een poging kunnen doen met polijsten om te kijken of het verbeterd. Eerst met een milde pasta en pad proberen.
 
Wat voor auto betreft dit?
Het is wel handig om te weten wat voor materiaal dit is voor we advies geven... Die structuur ziet er nou niet bepaald uit als standaard carbon..
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en RoCo
Dank voor de reacties! Het is een dak van een Smart for two. Ik kan helaas niet terugvinden wat voor soort materiaal het precies is.
 
Ha Smart.

Dat is een kunststof dak met reliëf en dus geen carbon.
Ik denk dat een goede schoonmaak beurt al zal helpen en daarna behandelen met een kunststof dressing of in de coating zetten.
 
Dank voor de reacties! Ik ga binnenkort proberen met een kunststof dressing, en eventueel in de coating zetten.
 
Ik denk dat een coating herstellen als deze op raakt op dat relief best lastig kan zijn... Een dressing behoeft wel constant onderhoud waar een coating dat niet zo heeft... Idd niet beiden doen..