Heya Peeps,
Toch blijf ik het nog steeds een onduidelijke situatie vinden.
De één geeft aan te zijn begonnen met een DAP en krijgt alles prima gedaan.
De ander geeft aan met een DAP te zijn begonnen, maar wegens de snellere én betere correctie een Rotary gebruikt.
De één gebruikt een Rotary en werkt alleen af met een DAP,
De ander gebruikt een DA (grotere uitslag) en krijgt alles prima gedaan.
De één gebruikt een DA (grotere uitlag) en werkt alleen af met een DAP.
...en er word altijd een mooie finish behaald...
De één geeft aan dat er met een DA (grotere uitslag) enorm veel tijd word bespaard, maar zelfde resultaat als Rotary.
De ander geeft aan met een Rotary veel tijd te besparen en af te werken met een DAP.
Zoals ik zelf al eerder aangaf, gaat het hier ook om de voorkeur van de gebruiker. In mijn geval wil ik veel ervaring opdoen en dus zal ik behoorlijk wat meters moeten maken. Tot op heden krijg ik inderdaad wel wat gedaan met mijn DAP900, maar de hardere lakken blijven hiermee een lange klus. DUS; Een tweede machine erbij nemen om meer/sneller/betere correctie te krijgen en af te werken met mijn DAP?
En dan sta je voor bovenstaand dilemma...
Rotary aanschaffen, hiermee snel en goede correctie, meer risico als DA, afwerken met mijn DAP...?
DA met grotere uitslag aanschaffen, ook snel en goede correctie, minder risico als Rotary, geen afwerking nodig...?
En dan nog de
verschillende combinaties van type pads en compunds die de werking van een type machine kunnen verbeteren.
(DAP900 met spiderpad/MF pad i.p.v. Foam + Scholl S3 i.p.v. Monello Veloce. = Voorbeeld)
Zoals ik in een eerder topic aangaf, was ik verbaasd dat een Rotary zo snel en veel correctie gaf. Zorgt ook voor twijfel.
Daarnaast ben ik met mijn DAP900 toch wel zo'n 10 uur bezig op een grote auto. OK, ik loop dan ook niet te rennen voor een baas, maar heb dan nog niet eens afgewerkt met een lichtere combinatie. (Geel/Veloce --> Wit/Finale) Als je uitrekent wat je kosten zijn aan product/materiaal en hoelang je bezig bent, verdien je per uur ook nog maar een paar knaken... Hobby of werk, rendabel is anders.
Effe een machine van een paar honderd euro aanschaffen doe ik ook niet op mijn gemak dan, zeg maar.
Greetz