• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP Evo of Evo Plus?

Grommit

Detailing trainee
27 okt 2019
10
25
Deze week nog bestel ik een Dap Evo. Maar ga ik voor de gewone Evo of voor de Plus?
De Plus heeft meer uitslag en bijgevolg meer correctievermogen. De 8mm Evo heeft dezelde steunplaat als de Plus, maar ook nog een kleinere steunplaat die je kan gebruiken voor hoekjes en kantjes. Nou las ik ergens dat je aan die kleine steunplaat niks hebt... wegens te klein voor de machine...(plaat ‘verdwijnt’ onder de hals v.d. machine...).
Nou ben ik al zo’n twijfelaar, beide machines zijn even goed... Maakt die grotere uitslag echt veel verschil?
 
Het mooie van een DAP 8mm is dat ie juist zo veelzijdig is icm de kleine steunplaat.
Als je 1 machine wil moet je de 8mm kopen.
Heb je een groter budget koop dan de plus en een machine met kleine steunplaat erbij.
ik heb me nooit kunnen storen aan het werken met een DAP icm de kleine steunplaat al heb ik tegenwoordig weer andere machines
 
Ik zou de 8mm nemen. Deze is breder inzetbaar en daardoor leer je ook makkelijker wat je misschien in de toekomst anders zou willen. Het verschil tussen een 8 en 15 mm is merkbaar maar alleen als je weet wat je doet. Belangrijker dan de uitslag is de juiste techniek, juiste pad, juiste pasta, tussentijds schoon maken van je pads, goed licht om te beoordelen, goede ontvetter om polijstresidu goed te verwijderen, enz...
 
  • Leuk
Reactions: Grommit
Ook nog gelezen in het testverslag van Aficior, aangaande de nieuwe DAP’s, dat hij de 8mm ook wel heel erg goed vond en de 15mm wat minder, juist omwille van de grotere uitslag.
Dan wordt het de 8mm DAP EVO!
Bedankt voor de snelle reactie! Da’s het fijne aan dit forum!
 
  • Leuk
Reactions: morphf en Kuip
Zoals al aangegeven hierboven. Inderdaad voor een 8mm gaan.
Ik ben 5 jaar geleden ook begonnen met een DAP 900 V3 8mm.
En sinds kort heb ik de nieuwe varianten van de DAP Machines.
De 8mm is een prima ding. En hier red je je echt wel mee. Ook kun je er nog een kleinere steunplaat opzetten.
 
  • Leuk
Reactions: Grommit
mocht je ze beide willen proberen, kom dan even langs in de winkel.
Hier kan je met beide even spelen op de demo tafel om te kijken wat je zelf prettiger vind!
“Even langskomen”, met alle plezier. Maar ik ga voor de 8mm, daar kan ik weinig fout mee doen.
Ik woon in Antwerpen en hier zeggen we “als ‘t eens pas geeft” kom ik langs. Wat zoveel wil zeggen als “bij gelegenheid”.
 
  • Leuk
Reactions: morphf en RoyR
Ook nog gelezen in het testverslag van Aficior, aangaande de nieuwe DAP’s, dat hij de 8mm ook wel heel erg goed vond en de 15mm wat minder, juist omwille van de grotere uitslag.

Als ik het mij goed herinner ging dit om de skills van Aficior, niet de machine. :p De machine zou trekken en werken, maar hier merk ik zelf weinig van bij mijn machine met 21mm uitslag.

Een machine met grotere uitslag geeft simpelweg wat meer correctie en finish, maar het nadeel is niet lekker kunnen snijden langs randen en het polijsten van kleinere/lastigere panelen.
Als je dus maar één machine wilt, dan zou ik inderdaad voor de ''normale'' DAP gaan. (8mm)
 
  • Leuk
Reactions: Grommit
mocht je ze beide willen proberen, kom dan even langs in de winkel.
Hier kan je met beide even spelen op de demo tafel om te kijken wat je zelf prettiger vind!

Super dat jullie dit aanbieden!
Niet echt bij mij in de buurt maar kom zeker binnenkort langs (Met creditcard )
 
Hoi

Als je het geld hebt is dan de keuze om de 15mm te kopen en daarbij de evo mini niet de betere keuze dan de 8 mm?

Eric
 
Ik gebruik zelf al een aantal jaren twee machines, sinds kort de nieuwe DAP (8mm) en daarop heb ik dan de grotere backingplate voor de 5,5 inch pads en dan heb ik nog een oud beestje waarop ik de kleinere backingplate heb voor de bumpers, deurstijlen een beetje het kleinere werk zeg maar..
 
  • Leuk
Reactions: etwoss
Als je toch naar cc gaat test ze dan gewoon , dan kan je nog zien wat voor jou de beste combinatie is. Laat je adviseren in de winkel.
Als je maar 1 wagen te onderhouden hebt is de 8mm voldoende, doe je er meerdere neem dan twee machines. En als geld geen probleem is Rupes, Flex........... (is mijn bescheiden mening).
 
  • Leuk
Reactions: etwoss